Gå til innhold

Hva er retningslinjene for igangsettelse, nasjonalt og Ullevål???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og følges disse retningslinjene egentlig? Vil nødig gå to-tre uker over termin...

Anonym poster: a40753d7a25fb0b3d2b021e5df419726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble de ikke slik at alle sykehusene måtte følge de nye retningslinjene fra og med november 2011?

Anonym poster: e7c368efb52643858bed0c2c7d131d5c

Skrevet

Overtidskontroll en uke på overtid, og den fødende får velge om hun vil settes igang. Når til og med KK har implementert dette regner jeg med de fleste andre praktiserer dette også.

Skrevet

Alle skal ha overtidskontroll med ultralyd en uke over termin for å se at baby har det bra, morkake og navlestreng fungerer som det skal osv.

Om alt er fint kan man vente enda noen dager før man setter igang, men mor skal være med på bestemmelsen.

Mener alle skal settes igang senest 10-11 dager over termin.

Sånn fikk jeg beskjed om at det var på sykehuset her i Arendal nå, og her var de ikke akkurat så nøye på dette før, for bare et par år siden kunne du risikere å måtte gå både 14 og 18 dager over tiden...

Anonym poster: 7fc15ecf4b01b99dbc14b729f471132e

Skrevet

Da jeg fødte på Ullevål i 2011 (hadde termin i November, gikk over til Desember) fikk jeg overtidskontroll 10 dager over terminen, og på begynnelsen av kontrollen sa de at hvis alt så bra ut skulle jeg ikke bli satt i gang før etter to dager. Nå var ikke ting så bra, så ble satt i gang med en gang, og de "truet" med keisersnitt om det ikke gikk fort nok. Gikk heldigvis fort nok ;-)

Skrevet

Selv Bærum som praktiserte 21 dager overtid om de mente alt var bra, dette var i 2010, tar nå inn til overtidskontroll på dag 7, mor får være med på å bestemme om hun vil settes i gang da om det er kapasitet eller vente et par dager. Igangsettes senest dag 11-12. Tror de fleste sykehusene nå praktiserer dette siden de fikk mye "kjeft" fra helsedirektoratet for at de ikke tok de nye retninglinjene alvorlig nok da de kom.

Skrevet

Jeg ville blitt satt igang på dag 13 på Ullevål, og da var alt i skjønneste orden! Heldigvis kom jr om kvelden dag 12 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...