Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Hei.. Er det andre her inne som har fått beskjed om at de har en muskelknute som sitter på livmoren? Jeg går ofte på Ultralyd grunnet tvillingfødsel og er i uke 28. Fikk beskjed at om den ikke flyttet på seg, så blir det keisersnitt. Er ikke så opptatt av hvordan fødsel jeg får, bare at barna har det bra. Synes bare det er rart at de ikke har sett denne før nå, den var jo på str me en tennisball og jeg var der for 17 dager siden, da sa de ingenting om muskelknuter. Er det noen som vet om disse kan flytte på seg gjennom graviditet,eller om de kan utgjør en trussel for barna? Anonym poster: ced06aa9a2607b9a840fdc4a8fe5e16d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 De kan flytte på seg. Det skjedde med ei venninne. De flyttet på seg slik at hun kunne føde vaginalt, tidligere i svangerskapet lå de i veien for fødselskanalen. Den ene var større enn en tennisball. Om det kan utgjøre trussel for barnet vet jeg imidlertid ikke. Selv hadde jeg små muskelknuter som ikke ble oppdaget før etter fødsel, da bar det rett på operasjonsbordet, med narkose og operasjon. Anonym poster: ca4f601da5c20ba62be70789c8d6ad83
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Jeg har ikke hatt det selv, men min mor hadde da hun ventet meg. Ble ikke oppdaget før hun var på overtidskontroll 14 dager etter termin, og da var den på størrelse med en appelsin og lå midt i åpningen. Måtte ha keisersnitt, og den hadde nok også tatt næring fra meg den siste tiden. Jeg var under 3 kg og ble født 16 dager etter termin. Men ellers gikk det bra. Men hun ble ikke gravid igjen etterpå før den var fjernet. Anonym poster: 8f673386a1b1684dd2c69ac4243bf9c0
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Ble hun ikke gravid pga det, eller kunne hun ikke bli gravid pga det? Jeg har ikke hatt det selv, men min mor hadde da hun ventet meg. Ble ikke oppdaget før hun var på overtidskontroll 14 dager etter termin, og da var den på størrelse med en appelsin og lå midt i åpningen. Måtte ha keisersnitt, og den hadde nok også tatt næring fra meg den siste tiden. Jeg var under 3 kg og ble født 16 dager etter termin. Men ellers gikk det bra. Men hun ble ikke gravid igjen etterpå før den var fjernet. Anonym poster: 8f673386a1b1684dd2c69ac4243bf9c0 Ble hun ikke gravid pga det, eller kunne hun ikke bli gravid pga det? Anonym poster: d67dd90474fc76a861e457a9f58f1c94
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Legene ville ikke fjerne den etter hun fikk meg, for de mente beste måten å gjøre det på var å fjerne livmoren samtidig, og siden hun var ung og ville ha flere barn ville de vente med det å se om hun ble gravid med den. Men da årene gikk og hun ikke ble gravid, valgte de å fjerne den likevel, greide å redde livmoren. Da gikk det ikke mange mnd før min søster var på vei, så sannsynligvis er det muskelknuten som har hindret henne i å bli gravid. Min søster ble født med planlagt keisersnitt, og det var bra, for da de åpnet så de at livmoren var så tynn og skjør av arrvev etter både keisersnitt og fjerning av muskelknuten, at den hadde nok ikke tålt påkjenningen av rier. Anonym poster: 8f673386a1b1684dd2c69ac4243bf9c0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Jeg har nok hatt muskelknuten liggenen latent, ble gravid på første pp, så den har nok ikke hindret meg i å bli gravid, men nå som kroppen er full av hormoner, så vokser den. Har kjent at jeg har vært øm rundt området de siste ukene, men har jo bare trodd det har vært normalt ihht graviditeten. Men den gang ei. Er ikke så redd for selve keisersnitt, jeg er mest redd for at knuten skal stjele fra morkaka og dermed skade barna som ligger der inne. Får bare håpe at legene på Ullevål vet hva de gjør siden de har meg inne på 3 ukers intervaller. men blir jo redd HI Anonym poster: ced06aa9a2607b9a840fdc4a8fe5e16d
Elvedatter Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Jeg har hatt store problemer med min muskelknute. Knuten min gjorde st vi ikke ble gravid og slet med diverse i ca 5 år. Her er en link til min historie. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144005989-en-sliterhistorie-om-myom-og-graviditet/#entry145017184
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Jeg har hatt store problemer med min muskelknute. Knuten min gjorde st vi ikke ble gravid og slet med diverse i ca 5 år. Her er en link til min historie. http://www.klikk.no/...#entry145017184 takk for fin link. Fikk noen svar her Men hvordan går det med deg nå som du er gravid? Min største redsel er at myomenet skal skadet barna som ligger her. Er nå i uke 27. Er jo livredd for at de kan bli skadet, lite mat/næring osv. Har du fått noen svar ang dette? HI Anonym poster: ced06aa9a2607b9a840fdc4a8fe5e16d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 De er flinke på Ullevål, fjernet tre knuter i sommer. Gikk med mye smerter i ca 6 mnd. Operasjonen gikk bra og jeg kan føde normalt så lenge fødselen er normal. Har ny knuter allerede, så jeg er spent på hvordan dette blir under denne gravidteten Anonym poster: 733bc89eb3e90daca48c0fc847bca715
Elvedatter Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Jeg har hatt store problemer med min muskelknute. Knuten min gjorde st vi ikke ble gravid og slet med diverse i ca 5 år. Her er en link til min historie. http://www.klikk.no/...#entry145017184 takk for fin link. Fikk noen svar her Men hvordan går det med deg nå som du er gravid? Min største redsel er at myomenet skal skadet barna som ligger her. Er nå i uke 27. Er jo livredd for at de kan bli skadet, lite mat/næring osv. Har du fått noen svar ang dette? HI Anonym poster: ced06aa9a2607b9a840fdc4a8fe5e16d Disse knutene elsker jo graviditets hormoner å kan stjele næring fra babyen. Men jeg mener å ha hørt noe om at den stjeler mest første halvdel av svangerskapet og at det er kun da dette er et problem (ta dette med en klype salt). Men for de fleste så har ikke disse knutene noe å si for svangerskapet. De kan komme i veien under fødselen å det kan ende i keisersnitt. Min knute ble jo fjernet i sommer og graviditeten kom ikke lenge etter. Det er vi overlykkelige for. Har ikke hatt noe komplikasjoner etterpå. Det eneste er at morkaka min har lagt seg helt nederst i livmoren min, legen tror det er pga arret på livmor. Så det ender i keisersnitt for meg uansett. Men det spiller ingen rolle for meg, er bare glad det kommer en liten gutt om noen uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå