Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Dette med feber og Embrel . Det skal ikke settes sprøyte om man har feber, men hvor farlig er det å få høy feber de første timene etter at spriten er tatt. Jeg har spurt på Rikshospitalet men ikk ikke noe svar. Anonym poster: 06c3103302f73366a1cf05e223439fe2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Har du fått feber etter du satte Enbrel sprøyta eller er du bekymret for å få det? Har du brukt Enbrel lenge? Om du er i oppstarten bør man tenke på om du reagerer på legemidlet. Det kan jo også være en infeksjon. Enbrel demper jo immunforsvaret slik at de som bruker dette kan lettere få infeksjoner enn de som ikke bruker det og små infeksjoner kan bli mer alvorlig også. Det er derfor man skal ha lav terskel for å oppsøke lege når man bruker slike medisiner. Hvis der er slik at du har fått høy feber etter satt sprøyte må du kontakte lege. Der undersøker de etter infeksjon og evt behandler denne. Jeg ville også ha tatt kontakt med behandlene revmatolog på mandag og få en vurdering av videre medisinering. Anonym poster: d5819fd9375ce4d9fe201864757e72b8
Cat.68 Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Er det første gangen du bruker Enbrel? Man kan jo få influensa lignende symptom etter å ha satt den, slik at det er en reaksjon av sprøyte. Hva sa dem på Rikshospitalet da?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Nei da dette er ikke første ga Har du fått feber etter du satte Enbrel sprøyta eller er du bekymret for å få det? Har du brukt Enbrel lenge? Om du er i oppstarten bør man tenke på om du reagerer på legemidlet. Det kan jo også være en infeksjon. Enbrel demper jo immunforsvaret slik at de som bruker dette kan lettere få infeksjoner enn de som ikke bruker det og små infeksjoner kan bli mer alvorlig også. Det er derfor man skal ha lav terskel for å oppsøke lege når man bruker slike medisiner. Hvis der er slik at du har fått høy feber etter satt sprøyte må du kontakte lege. Der undersøker de etter infeksjon og evt behandler denne. Jeg ville også ha tatt kontakt med behandlene revmatolog på mandag og få en vurdering av videre medisinering. Anonym poster: d5819fd9375ce4d9fe201864757e72b8 Er det første gangen du bruker Enbrel? Man kan jo få influensa lignende symptom etter å ha satt den, slik at det er en reaksjon av sprøyte. Hva sa dem på Rikshospitalet da? Vi vet veldig godt om bruken av Embrel har brukt det i snart to år og hatt en helt fantastisk virkning på leddgikten. Det er datteren min på 5 som har barneleddgikt. Vi har klippekort på legevakten og fastlegen. Frøkna er superkjendis hos legevakten. Hun har jo elendig immunforsvar. Men har heldigvis klart seg etter at sprøytene er satt. Men jeg er jo redd for denne feberen om den skulle komme etter at vi har satt den. Om den kommer på atten skal vi da ringe sykebil? Eller ta drosje til legevakten? Vente til morgen? Se om ibux hjelper? Anonym poster: 06c3103302f73366a1cf05e223439fe2
Cat.68 Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Hmmm vanskelig å si egentlig .Hvis hun ikke har fått feber før etter at sprøyta er satt hadde jeg nok tatt kontakt med legevakta da.Men prøv å gi henne en partiet for å se om feberen går ned.Er jo veldig rart at ikke rikshospitalet kunne svare på dette. Dem skal da kunne dette med biologiske medisiner.Jeg brukte Simon tidligere og fikk ofte influensa lignende symptomer dagene etter st sprøyt vær satt.Men som sagt, hvis hun avviker fra det som er normalt etter at sprøyt er satt ville jeg snakket med lege eller revmatolog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå