Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Synes oftere og oftere at det er felles opplesning av kort og åpning av gaver i dåp og bursdager. Første gangen jeg opplevde dette fikk jeg helt sjokk. Syntes det var skikkelig pinlig at kortet jeg hadde skrevet ble lest høyt. Anså det som litt privat. Syns heller ikke noe om at gaver blir "sammenlignet". Man gir etter lyst og evne. En uting rett og slett! Anonym poster: 46e85725bf1dce2fbd2a0cbac7295ec5
Kathrine. Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Eg liker det heller ikkje. Har opplevd det i et par barnehagebursdager. Synes sjølv det er bedre å opne gaven med en gang gjesten gir deg gaven. Er ikkje bare giveren det kan være ubehagelig at alle ser gaven, men også for jubilanten som alle sitt og ser på reaksjonen til når gaven blir opna. Blir liksom så voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Vi gjorde det i guttungens dåp. Jeg trodde alle gjorde det. Alternativet blir å la gavene stå uåpnet på gavebordet? Anonym poster: bfad25add304818fd71b18bbcaa392b1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Gaven blir jo stående/liggende på gavebordet etter den er åpnet sammen med kortet uansett! Da ser jo alle det Ser ikke poenget ditt her. Anonym poster: b20a71f5eddce7e61431dee7d1899142
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Jeg synes det er ubehagelig at folk ser på meg når jeg pakker opp også, jeg. Folk ser etter et bestemt ansiktsuttrykk, og når du da åpner den tiende gaven, og har nikket og smilt til alle besøkende allerede i en time, så begynner smilet å visne litt. Det er litt ubehagelig og unaturlig. Synes det er best både om vi har selskapet eller om jeg er i andres selskap, at pakkene åpnes litt diskret så kan man heller takke i etterkant (og når man tar imot gava) og folk kan se på gavene (og kort) på gavebordet. Blir noe helt annerledes det enn den der kleine fellesåpninga og høytlesninga. Anonym poster: fbb74268b4035d118c89ab121a368730
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Jeg hater å sånt.. PINLIG for giveren og mottakeren.. Anonym poster: cee3a0c876b692bdb49fb61227450673
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Vi har tandig åpnet fødselsdagsgaver ved middagsbordet. Alle har jo lyst til å se hva folk får. På julaften åpner vi også gavene en og en mens alle ser på. For oss er det koslig, men så er vi også en familie med lite misunnelse. Anonym poster: e418ba0e71c364aca174c1eb44497ad7
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Vi har tandig åpnet fødselsdagsgaver ved middagsbordet. Alle har jo lyst til å se hva folk får. På julaften åpner vi også gavene en og en mens alle ser på. For oss er det koslig, men så er vi også en familie med lite misunnelse. Anonym poster: e418ba0e71c364aca174c1eb44497ad7 Hva har misunnelse med dette å gjøre? Anonym poster: fbb74268b4035d118c89ab121a368730
Gjest sussie77 Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Det har jeg faktisk ikke vært borte i, verken dåp eller bursdag. Men vi har det på juleaften da.
Gjest Thunder Road Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Vi åpner gavene en og en på julaften og bursdager slik at alle får se hva alle får Synes det er så koselig å se hva de andre får også
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Vi har tandig åpnet fødselsdagsgaver ved middagsbordet. Alle har jo lyst til å se hva folk får. På julaften åpner vi også gavene en og en mens alle ser på. For oss er det koslig, men så er vi også en familie med lite misunnelse. Anonym poster: e418ba0e71c364aca174c1eb44497ad7 Hva har misunnelse med dette å gjøre? Anonym poster: fbb74268b4035d118c89ab121a368730 Se hva HI skriver om "sammenlikning" så skjønner du! Anonym poster: b20a71f5eddce7e61431dee7d1899142
Mamma til 3? Skrevet 5. april 2013 #13 Skrevet 5. april 2013 Vi har gjort det i dåp og gjør det julaften. I barnebursdager også, forresten. Synes det er gøy å se hva andre får Er ikke så veldig glad i å åpne foran andre selv da, men liker veldig godt å se på når andre åpner.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Hos oss åpner vi alltid en og en gave på julaften slik at alle får se. Åpning av gavene blir jo litt mer høytidelig når man tar en og en gave og ikke alle sitter med hver sin gaver og river av papiret på gave etter gave. De fleste legger jo sin flid i å kjøpe eller lage noe som mottaker skal bli glad for. Hva er dere så redd for, at noen skal ha kjøpt en finere gave enn dere ??? Anonym poster: e1647fca4f5476d9cc1178430e6bdd8e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Jeg mener ikke på julaften, da åpner vi også en og en gave. Det blir noe annet når det bare er nær familie til stede. Når mange er samlet vil det også være noen det dom kanskje ikke har råd til å gi så dyr gave. Da kan det bli litt sårt at gaven skal vises frem og den blir jo automatisk sammenlignet med de andre sine. Kortene er jo også skrevet til mottakeren og ikke ment som en "festtale" HI Anonym poster: 46e85725bf1dce2fbd2a0cbac7295ec5
TPK Skrevet 5. april 2013 #16 Skrevet 5. april 2013 Jeg synes man kan åpne gaven så alle kan se, men kortet men er jeg er personlig. Mannens familie skriver ofte mye på kortet og forventer at det skal leses opp. Min familie skriver gjerne bare gratulerer, eller kjøper et ferdig trykket kort. Da føler jeg det blir veldig tydelig forskjell, og synes det blir kleint. Nå gir de ganske "like" gaver da, så der blir det ikke så tydelig forskjell.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #17 Skrevet 5. april 2013 Vi har ikke felles gaveåpning. Jeg liker ikke at folk ser bare på meg, jeg liker ikke å være midtpungtet i noen sammenhenger. I barnebursdagene samler ofte mange unger seg rundt når de åpner pakker, men det leses ikke kort høyt. De som vil se på ser på, de som vil gjøre noe annet gjør det. I dåp har vi åpnet når vi har fått pakken, for folk har ikke kommet akkurat samtidig. Ikke høytlesing og slikt, men åpnet og takket. De som ønsker å se hva barnet har fått, kan titte på gavebordet. Min stedatter hadde konfirmasjon i fjor, hun måtte stå med mikrofon å lesekortet før hun kunne åpne gaven. Hun syns det var helt grusomt, men torde ikke ta den diskusjonen med moren da.jeg syns det var helt grusomt å se på, og tok ekstremt lang tid. Jeg sendte opp mine to barn for å hjelpe henne med å åpne, så hun leste og de åpnet gavene. Hun takket meg etterpå, for hun ville helst ha gravd seg ned sa hun. Så at de kunne åpne litt fikk litt fart på sakene. Hun syns det var kjedelig å ikke kunne åpne alt selv, men gleden med gavene forsvant når det måtte gjøres på denne måte . Så jeg har sagt ifra at når mine barn skal konfirmeres så gjør de akkurat det de vil med gavene. Vil de åpne de når folk kommer med gavene,eller om de vil åpne når alle ser på så er det deres valg. Je skal ikke presse de til å gjøre slik som hun eldste her ble. Vi åpner heller ikke en og en gave på julaften. Ungene deler ut gavene til alle, og alle får en haug ved siden av seg. Så begynner vi å åpne. Vi voksne har ikke dårlig tid så vi vent til ungene har åpnet sine, eller de har funnet noe de vil leke med. Ungen går også rundt innimellom for å se hva de andre åpner og leker med hverandre. Vi har det veldig rolig og hyggelig. Jeg syns ikke det er noe gøy å stresse med slikt, ingen kappløp. Titte på hva de andre får gjør jeg, men jeg har ikke behov for å se alle åpne alle pakkene sine. Om vi er fdige klokka åtte eller tolv er det samme for oss. Får ungene noe de vil leke med og vil vente med gavene men sovner før de kommer så langt er det helt greit, gavene ligger der til dagen etter de. Anonym poster: 243795973abb8ff90f7067332eb24d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå