Gå til innhold

Vaksine? Dere som har reist med små barn til KYPROS???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt tyr til Kypros i sommer. Har fått Mail av ving om at det anbefales og ta vaksine mot hepatitt a.

Tok dere vaksine på barna? Tok dere vaksine selv?

Har en som vil være 15 mnd når vi reiser og er veldig usikker. Det anbefales også mot trippelvaksine, men siden vi følger vaksinasjonsprogrammet på helsestasjonen når vi akkurat å få tatt den.

Anonym poster: 885c1018aa9eccc0a28cb974c7a0466b

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Min venninne rett over gangen her sier at hun har reist med sine barn til Kypros hvert år siden de ble født (mannen er kypriot) og de tok aldri noe annet enn det vanlige helsestasjonsprogrammet.

Skrevet

Har ikke reist til Kypros, men snuppa har vært i flere land siden hun var 1 år gammel. JA du må barnet vaksinere mot hepatit A, og da kan dere like greit ta hepatitt b med det samme pga kostnadene (kombivaksine). Så slipper dere å ta hele prosessen igjen til like høy pris hvis dere blir å reise i fremtiden til et annet land som krever hepatitt b. Disse vaksinene tas tre ganger å varer livet ut.

Om dere voksne ikke er vaksinert mot hepatit a som må dere også gjøre det samt at dere mest sannsynlig må oppgradere noen av barnevaksinene deres (tror det er polio og kusma).

Rin helsesøster og følg hennes råd.

Anonym poster: 9b6d87323ac900f65663a49bd4fd9ac5

Skrevet

Var i Kypros da barna var 1 og 4 år og vi tok ingen vaksiner.Men det skal sies at barnas far er utenlandsk,så de har det meste av vaksiner allerede...

Anonym poster: dcd7a6201884ae3754ff62b7687e7f54

Skrevet

Jeg vil tro at Ving ikke anbefaler dette for moro skyld? Du kan alltids dobbeltsjekke med helsestasjonen?

Jeg har selv jobbet i utlandet, og hygienen er ofte annerledes og mange av de offentlige sykehusene er ikke til å spøke med, om uhellet skulle være ute, selv i Europa. Datteren min har fått både hepatitt A og B. Fikk ingen reaksjon på disse.

Skrevet

Takk for svart

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vi skal til fig tree bay nå i mai med en på året og en på tre. Vi har IKKE fått noen mail... Kanskhe jeg bør ringe de? Står det noen grunn?

Skrevet

Vært på kypros og fig tree bay 4 ganger. Første gangen var eldste 8 mnd..aldri tatt noe vaksine..

Skrevet

Vi skal til fig tree bay nå i mai med en på året og en på tre. Vi har IKKE fått noen mail... Kanskhe jeg bør ringe de? Står det noen grunn?

Hei!

Dette var en slags info Mail. "Om reisen din" het den. He sto det nyttige reisetips og at WHO/Folkehelseinstituttet anbefaler at reisende til Kypros bør ta trippelvaksine og vaksine mot hepatitt a. Du finner det også om du går inn på vings side og søker på vaksiner, og på den destinasjonen du skal reise til.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ok, da tror jeg at jeg vil sjekke ut dette nærmere, vil ikke ta noen sjanser. Vi skal ha en fin ferie uten sykdom! ;)

Skrevet

Det er fornuftig å vaksinere seg mot hepatitt A om man skal utenfor Norden. Det gjelder barn og voksne. Det vil helst gå bra om man ikke gjør det også, men det er altså en god ide.

Ellers behøves ingenting for reiser til Kypros som ikke allerede er i det ordinære vaksinasjonsprogrammet.

Anonym poster: acc8237f4ff96fee448627d05770dca8

Skrevet

Disse vaksinene varer ikke livet ut, jeg ble revaksinert nå etter 10 år.

Vi vaksinerer ikke gutten når vi drar sydover, har fått vaksinenekt fra Riksen.

Anonym poster: 33c76ec15cd6028d7231ee98a58dcc89

Skrevet

Disse vaksinene varer ikke livet ut, jeg ble revaksinert nå etter 10 år.

Vi vaksinerer ikke gutten når vi drar sydover, har fått vaksinenekt fra Riksen.

Anonym poster: 33c76ec15cd6028d7231ee98a58dcc89

Vaksinenekt?

Anonym poster: 08b2a81b23bb4bb3ac7cce272132c761

Skrevet

Vi gjorde ikke det, glemte det ut rett og slett. Men året etter dro vi til Tyrkia og hit hadde jeg aldri dratt uten hep a vaksine. Mener også at jeg et eller annet sted har lest at små barn takler infeksjon med hep a betydelig bedre enn barn fra ca skolealder. Dette kan du sikkert høre med ved et legesenter.

Anonym poster: 672c67b0bcd68427849eefd4a34716ad

Skrevet

Har aldri hørt om noen som vaksinerer barnen sine for en helt vanlig sydentur, type Kypros.

Skal selv 2 turer i sommer og har ikke tenkt tanken engang.

Anonym poster: a4e1068009d10d7d1c30bc689eedc652

Skrevet

#15: Men det er mange som gjør det uten at du har hørt om det.

Det er på ingen måte høyrisiko å dra på sydenferie uten vaksiner, men det anbefales som sagt å ta hep A.

Anonym poster: acc8237f4ff96fee448627d05770dca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...