Gå til innhold

Smarte mennesker: Hva hadde deres taktikk vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dessverre alt for dårlig forbredt til en eksamen jeg har over helgen. (Har hengt over doskåla de siste ukene)

Har en flervalgseksamen på 30 spm og 4 alternativer på hvert spm, der du må ha 12 poeng for.

Ligger på rundt 11-13 riktige, problemet er om du tar feil så får du minuspoeng!

Poengsummen regnes slik : P=R-F/3

Ville dere svart på de du viste var rett, eller ville du gamblet og besvart alle spørsmålene??

Si at jeg svarer på 15 spørsmål jeg tror er rett, men har 3 feil så stryker jeg.

12-3/3=11

Men om jeg svarer på alle 30, må jeg ha hele 13 feil for å stryke.

17-13/3=12.7

Hva hadde deres taktikk vært?

Anonym poster: f318b149ec94c751b38003ab66bd4446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lest over alle spørsmålene først for så å ta avgjørelse ut i fra hva jeg ser jeg klarer.

Skrevet

Jeg ville brukt helgen på å lese fag og øve på oppgaver i stedenfor å regne på taktikk. Er du sikker på at det er F/3 foresten og ikke FX3. Det trodde jeg var mer vanlig. Slik du beskriver det er sansynligheten størst for at du ender opp på 0 poeng om du ikke har noen eiling og bare gjetter på alle svarene. Da ville jeg svart på alle spørsmål som jeg trodde jeg i hvertfall kunne utelukke et svaralternativ. Ren gjetting gir i snitt ikke dårligere karakter enn ikke å svare.

Anonym poster: 1b3c88fb3340e6afd34075fa5079571c

Skrevet

Jeg ville brukt helgen på å lese fag og øve på oppgaver i stedenfor å regne på taktikk. Er du sikker på at det er F/3 foresten og ikke FX3. Det trodde jeg var mer vanlig. Slik du beskriver det er sansynligheten størst for at du ender opp på 0 poeng om du ikke har noen eiling og bare gjetter på alle svarene. Da ville jeg svart på alle spørsmål som jeg trodde jeg i hvertfall kunne utelukke et svaralternativ. Ren gjetting gir i snitt ikke dårligere karakter enn ikke å svare.

Anonym poster: 1b3c88fb3340e6afd34075fa5079571c

Det er F/3.

Du får 1 p for rett og -0.33 p for galt svar. Jeg bruker selfølgelig helgen på meg, men innser at å lære seg å regne redoksligninger ikke er gjort på en helg. (Hvertfall ikke for meg)

HI

Anonym poster: f318b149ec94c751b38003ab66bd4446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...