Gå til innhold

Uregelmessige rier og blodblandet utflod... hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barn nr 3, termin på lørdag, altså om 2 dager. Har siden kl 4 i går natt hatt vonde uregelmessige rier, og blodblandet utflod. Vært på sjekk hos JM og fikk konstatert så vidt 1 cm åpning og lang livmorshals. Har selvfølgelig ikke sovet siden kl 4 i går natt fordi det gjør vondt med ca 15-20 minutter mellom (så vondt at jeg må konsentrere meg og puste meg gjennom riene). Nå har utfloden stoppet og riene er mindre hyppige, men like vonde. Hva gjør man i denne situasjonen? Jeg har ikke kontroll før på onsdag... må jeg belage meg på å være våken i en hel uke? JM påpekte viktigheten av å sove og hvile, men det får man ikke til med sånne smerter :( Hun var bekymret for at jeg skulle være utslitt til fødselen skulle starte for alvor og livmora skulle være utslitt... Noen tips? Kan ikke se frem til å gå sånn i mange dager til, ganske fortvila her!

Ungene skal forresten kjøres til skole og barnehage, man skal handle, lage middag +++.

Anonym poster: abeba796852d2a753c2ab2ddc88a84a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk babyen nesten 24 timer etter blodblandet utflod!

Skjønner at det blir slitsomt om du må gå sånn lenge, og har ingen tips til deg, men vil bare si gratulerer og lykke til :-)

Anonym poster: a7c21bcf07f0fa34dabefbb8e89e26f1

Skrevet

Jeg fikk babyen nesten 24 timer etter blodblandet utflod!

Skjønner at det blir slitsomt om du må gå sånn lenge, og har ingen tips til deg, men vil bare si gratulerer og lykke til :-)

Anonym poster: a7c21bcf07f0fa34dabefbb8e89e26f1

Takk takk :) Blir helt frustrert av tanken på å gå uten søvn i flere dager, med smerter :S

HI

Skrevet

Akkurat slik startet min fødsel nummer tre! Dette skjedde på morgenen, barnet ble født på kvelden. Så det kan godt være barnet ditt snart er ute :)

Jeg opplevde at riene dabbet av når jeg var i ro, og tok seg opp ved bevegelse. Noe å teste ut om du føler det stopper opp?

Anonym poster: 8a94d8acd57ef94e527f01c2e0b535a7

Skrevet

Det kan plutselig ta seg opp altså.

Hvil så godt det lar seg gjøre mellom takene og trøst deg med at det jo skjer ting der nede, modning og åpning går fremover og det går mot fødsel.

Om det er like "på stedet hvil" i morgen kan du jo ringe sykehuset og be om å få komme til en sjekk siden du har gått med rier et par dager og er bekymret for hva som skjer. Kanskje kan de strippe deg eller hjelpe deg litt videre på annen måte.

Da jeg hadde gått med slike maserier i mange dager hadde jeg 3-4 cm åpning og var helt moden, da valgte de å ta vannet mitt på sykehuset for å få fortgang. Jeg fikk litt mer rier av det, men det gikk tregt, så på 5 cm åpning fikk jeg riestimulerende drypp og da gikk det fort. Ungen ble født 9 timer etter at de tok vannet :)

Anonym poster: 75f584ac36d8df26db21a23920b18148

Skrevet

Akkurat slik startet min fødsel nummer tre! Dette skjedde på morgenen, barnet ble født på kvelden. Så det kan godt være barnet ditt snart er ute smile.png

Jeg opplevde at riene dabbet av når jeg var i ro, og tok seg opp ved bevegelse. Noe å teste ut om du føler det stopper opp?

Anonym poster: 8a94d8acd57ef94e527f01c2e0b535a7

Her stopper de opp når jeg er i aktivitet :S

HI

Skrevet

Det kan plutselig ta seg opp altså.

Hvil så godt det lar seg gjøre mellom takene og trøst deg med at det jo skjer ting der nede, modning og åpning går fremover og det går mot fødsel.

Om det er like "på stedet hvil" i morgen kan du jo ringe sykehuset og be om å få komme til en sjekk siden du har gått med rier et par dager og er bekymret for hva som skjer. Kanskje kan de strippe deg eller hjelpe deg litt videre på annen måte.

Da jeg hadde gått med slike maserier i mange dager hadde jeg 3-4 cm åpning og var helt moden, da valgte de å ta vannet mitt på sykehuset for å få fortgang. Jeg fikk litt mer rier av det, men det gikk tregt, så på 5 cm åpning fikk jeg riestimulerende drypp og da gikk det fort. Ungen ble født 9 timer etter at de tok vannet smile.png

Anonym poster: 75f584ac36d8df26db21a23920b18148

Her stripper dem ikke før på overtidskontroll 7 dager over termin, dvs neste lørdag :( Sykehuset ligger 2.5 time unna med bil, så her må man på den lokale fødestua først. De setter heller ikke modningsakupunktur før på mandagen, så jeg er "garantert" å gå sånn over helga hvis det fortsetter. Blir sliten av det hele...

HI

Skrevet

Flere med erfaringer?

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du er i startfasen. For å få opp farten på riene er det beste å prøve å sove og hvile mest mulig.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du er i startfasen. For å få opp farten på riene er det beste å prøve å sove og hvile mest mulig.

Det er det jordmor også sa. Men jeg kan ikke sove når jeg stønner og puster og peser av smerter :(

HI

Skrevet

Skal ha barn nr 3, termin på lørdag, altså om 2 dager. Har siden kl 4 i går natt hatt vonde uregelmessige rier, og blodblandet utflod. Vært på sjekk hos JM og fikk konstatert så vidt 1 cm åpning og lang livmorshals. Har selvfølgelig ikke sovet siden kl 4 i går natt fordi det gjør vondt med ca 15-20 minutter mellom (så vondt at jeg må konsentrere meg og puste meg gjennom riene). Nå har utfloden stoppet og riene er mindre hyppige, men like vonde. Hva gjør man i denne situasjonen? Jeg har ikke kontroll før på onsdag... må jeg belage meg på å være våken i en hel uke? JM påpekte viktigheten av å sove og hvile, men det får man ikke til med sånne smerter :( Hun var bekymret for at jeg skulle være utslitt til fødselen skulle starte for alvor og livmora skulle være utslitt... Noen tips? Kan ikke se frem til å gå sånn i mange dager til, ganske fortvila her!

Ungene skal forresten kjøres til skole og barnehage, man skal handle, lage middag +++.

Det trenger ikke ta så lang tid. Jeg var hos jordmor på formiddagen som ikke fant noe modning, dagen etter var gutten min født.

Anonym poster: be47ca18b37d997dcb09222e3eee4e0e

Skrevet

Når jeg fikk nr 3 gikk jeg med rier hele fredagen så stoppet det helt opp før det startet opp igjen for fullt på søndags morgen. Babyen var ute på 1 time og 50 min ;) men hvis dette fortsetter må du be om noe å sove på, du kan jo ikke gå sånn her helt til uka. Ønsker deg masse lykke til, håper det snart er i gang :)

Skrevet

Tja, kan jo prøve med litt sex? Kanskje det får fart på sakene. Og om ikke du orker så får mannen gjøre jobben men sørge for å komme inni deg.

Fungere paracet overhode?

Anonym poster: c39c29df27f64c930a5d9f1d109d79e1

Skrevet

Når jeg fikk nr 3 gikk jeg med rier hele fredagen så stoppet det helt opp før det startet opp igjen for fullt på søndags morgen. Babyen var ute på 1 time og 50 min wink.png men hvis dette fortsetter må du be om noe å sove på, du kan jo ikke gå sånn her helt til uka. Ønsker deg masse lykke til, håper det snart er i gang smile.png

Sovepiller som tilbys her synes jeg ikke er trygt å ta. Da kan jeg verken kjøre og handle, passe unga eller kjøre dem i barnehage og skole, pluss at det går over i fosteret. Får nå håpe at det skjer noe fort.

HI

Skrevet

Det er det jordmor også sa. Men jeg kan ikke sove når jeg stønner og puster og peser av smerter sad.png

HI

Du kan få beroligende og smertestillende. Så ligger du i sengen og dupper av mellom riene.

Skrevet

Tja, kan jo prøve med litt sex? Kanskje det får fart på sakene. Og om ikke du orker så får mannen gjøre jobben men sørge for å komme inni deg.

Paracet har lite virkning... Og mannen har nektet meg sex siden jeg var 4 måneder på veg, han fikser ikke å ha sex med gravidmage, så det alternativet har jeg slått fra meg. Får håpe at noe skjer, er bare litt nedfor og lei nå av å ha så vondt uten nytte.

HI

Skrevet

Det er det jordmor også sa. Men jeg kan ikke sove når jeg stønner og puster og peser av smerter :(

HI

Du kan få beroligende og smertestillende. Så ligger du i sengen og dupper av mellom riene.

Paracet funker ikke lenger her... Ellers har jeg ikke noe sterkere i hus, fikk ikke tilbud om noe sterkere på fødestua.

HI

Skrevet

Det er det jordmor også sa. Men jeg kan ikke sove når jeg stønner og puster og peser av smerter sad.png

HI

Paracet funker ikke lenger her... Ellers har jeg ikke noe sterkere i hus, fikk ikke tilbud om noe sterkere på fødestua.

HI

Skjønner, Paracet er nok ikke noen mirakelmedisin nå nei. Så jeg hadde ringt til sykehuset og bedt om skikkelig hjelp.

Skrevet

Fødselen min startet med et pang når brystvortene mine ble massert. Noe du kan prøve ut selv? :) det fremkaller jo rier, så kanskje det får litt fortgang på sakene :)

Ellers masse lykke til! Håper det tar seg opp raskt, og at du får hvilt litt om ikke..

Skrevet

Paracet har lite virkning... Og mannen har nektet meg sex siden jeg var 4 måneder på veg, han fikser ikke å ha sex med gravidmage, så det alternativet har jeg slått fra meg. Får håpe at noe skjer, er bare litt nedfor og lei nå av å ha så vondt uten nytte.

HI

Tja, noe må han da kunne fikse hvis det hjelper deg i gang? Du får samle opp gørra og putte det inni der..

For noen hjelper det med klyster..

Hvorfor vil ikke jordmor strippe deg? Det er jo helt ufarlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...