Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Vi har to faddere jeg angrer på som en hund at vi valgte til vår datter.Hhune er nå 5 år og hver gang vi ber i bursdag passer det aldri for dem å komme.Vi er ikke sammen med dem på fritiden og de kommer heller ikke på besøk for å se hvordan jenta har det. Julegaver får hun, men det er det.Jeg har et stort ønske om å fine to nye faddere til henne, men må jo si fra til de vi ikke ønsker å ha lenger fordi de ikke følger opp i det hele tatt.Hva ville dere gjort? Er lei meg for dette. Anonym poster: 7c90e44d339511052324a8bc63bfc6b2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 De skal jo da egentlig følge opp med å lære barnet om den kristne tro. Ikke gaver.... Anonym poster: f4219e94740c8eec442db60ae4f56209
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Jeg forventer egentlig ikke verdens ting annet enn at de er faddere på dåpsdagen. Søstra mi har store forventninger til fadderne til sine barn, med at de kommer på alle bursdager, gir større gaver, mer penger til konfirmasjon osv,men jeg tenker ikke slik i det hele tatt. Mitt motto er at folk må få bestemme selv.Men så velger jeg faddere som er i livet til barna mine... Anonym poster: da8cfa7bb8e204a2e6260c270fa2a551
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Ja og det gjør de hverfall ikke.Poenget var at å overlevere julegaver er det eneste hun ser dem i løpet av året.De var gode venner av oss for 5 år siden, men ting har forandret seg....HI Anonym poster: 7c90e44d339511052324a8bc63bfc6b2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Jeg synes folk forventer alt for mye fra en fadder. Det skal liksom være en glede og en ære å bli spurt. Man "kan" jo ikke si nei! Men synes ikke foreldrene kan forvente så mye tilbake altså... om det ikke er naturlig at man har mye kontakt fra før av, så blir jo det veldig falskt, og det å spørre noen om å være fadder blir da ensbetydende med flotte gaver og store pengesummer... Fadder betyr dessuten egentlig bare at du skal oppdra barnet i kristen tro og fadderne skal bidra til dette. Hvem som er fadder og ikke har jo egentlig veldig lite å si. Du kan uansett ikke endre fadderen din nå. En fadder et er vitne til dåp, du kan ikke døpe barnet ditt på nytt. Anonym poster: c822e9d7e663d821c9220d144aa7659b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Jeg synes folk forventer alt for mye fra en fadder. Det skal liksom være en glede og en ære å bli spurt. Man "kan" jo ikke si nei! Men synes ikke foreldrene kan forvente så mye tilbake altså... om det ikke er naturlig at man har mye kontakt fra før av, så blir jo det veldig falskt, og det å spørre noen om å være fadder blir da ensbetydende med flotte gaver og store pengesummer... Fadder betyr dessuten egentlig bare at du skal oppdra barnet i kristen tro og fadderne skal bidra til dette. Hvem som er fadder og ikke har jo egentlig veldig lite å si. Du kan uansett ikke endre fadderen din nå. En fadder et er vitne til dåp, du kan ikke døpe barnet ditt på nytt. Anonym poster: c822e9d7e663d821c9220d144aa7659b Nei kan ikke slatte dem, men ønsker å føye til to andre som vi vet vil følge henne opp. Anonym poster: 7c90e44d339511052324a8bc63bfc6b2
Hybelkanina Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Så vidt jeg vet kan dere legge til nye faddere men ikke stryke de gamle. Ihvertfall hvis dere ikke har seks faddere fra før (som er maksimum). Vil heller råde deg til å bare glemme det hele. Gjort er gjort, og der og da ved dåpen føltes det sikkert riktig å velge disse fadderne. Hva om du nå legger til to nye faddere og de om to år slutter å kjøpe gaver til barnet? (Nå er det ikke det det handler om å være fadder, men ser ut til at det er det det koker ned til hos dere). Nei, la det ligge. Du har aldri noen garanti for hvilket forhold du har til folk om noen år uansett, og det er vel din datters faddere bevis nok på....
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Jeg synes folk forventer alt for mye fra en fadder. Det skal liksom være en glede og en ære å bli spurt. Man "kan" jo ikke si nei! Men synes ikke foreldrene kan forvente så mye tilbake altså... om det ikke er naturlig at man har mye kontakt fra før av, så blir jo det veldig falskt, og det å spørre noen om å være fadder blir da ensbetydende med flotte gaver og store pengesummer... Fadder betyr dessuten egentlig bare at du skal oppdra barnet i kristen tro og fadderne skal bidra til dette. Hvem som er fadder og ikke har jo egentlig veldig lite å si. Du kan uansett ikke endre fadderen din nå. En fadder et er vitne til dåp, du kan ikke døpe barnet ditt på nytt. Anonym poster: c822e9d7e663d821c9220d144aa7659b Nei kan ikke slatte dem, men ønsker å føye til to andre som vi vet vil følge henne opp. Anonym poster: 7c90e44d339511052324a8bc63bfc6b2 Men du sier jo at du skal gi beskjed til de "gamle" fadderene at dere ikke vil ha de lenger? Hvilke grunn skal du gi til de nye fadderene da? At du heller vil ha de for de gir finere gaver? En fadder skal se til at barnet blir oppdratt i kristen tro, og har ellers ingen plikter. Jeg skjønner egentlig ikke at dette kan være en så big deal? Om de du heller ønsker å ha til fadder allerede er i livet til barnet, trenger de vel ikke en tittel for det? Var de i dåpen i det hele tatt? Hvis ikke blir det jo bare latterlig om det i det hele lar seg gjøre. Her syns jeg at du lager mye støy ut av ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå