Gå til innhold

Hva kan deres 10-11 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten sammenligning :)

Anonym poster: 8de9ce25bedfe6f6b76186fb32383ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan ungen din da?

Anonym poster: e26bf7b30d42dd3f4157bacef3495f2b

Skrevet

En liten sammenligning :)

Babyen på 10 måneder, krabber, reiser seg, går rundt bord og etter gåvogn. Står en stund alene.

Klapper og peker og sier pappa.

Anonym poster: c3d3bbfd0904a938643184fa5320d8d1

Skrevet

Mine to kan åle, krabbe, sette seg opp selv, spiser alt selv, holder flaska selv, drikke med sugerør, klapper, vinker og sier hei, mamma, mat og vann. Akkurat fylt 10 mnd.

Skrevet

Akkurat 10 mnd. Kan reise seg opp, gå langs bord/med brio-vogn, stå stille uten å holde. Si hei, mamma, baba, namnam, bæ, øye. Klappe, vinke, smått begynt med pinsettgrep. Bla i bøker med stive ark. Sliter litt med å skjønne at man må tippe koppen opp for å drikke. Sliter også bittelitt ena med å putte mat i munnen, klemmer den bare sammen med hendene. Får det til litt, men må mates for å spise så mye at hun blir mett.

Anonym poster: 03af2c60f33c90644b3dc3c4a43f5c35

Skrevet

Kan krabbe, åle, vinke, klappe, lage plystrelyd, nusse, kose, si mamma, gå rundt bordet, gå med gåvogn, reise seg, vise hvor stor han er.Spise brødskive selv, holde flaska og drikke, plukke opp smuler fra gulvet. Akkurat fylt 10 mnd.

Anonym poster: b8120d09f20d94b7d8d490d6a1b370fa

Skrevet

Straks 10 mnd, han kan sitte selv, åle seg litt framover. Også strekker han armene mot oss når han vil opp:)

Anonym poster: 7b00d7e14c3bbcc11302a10ab3805942

Skrevet

MIn er 11 mnd og to dager, og ho går, løper, klapper, vinker, gir high five, sleng kyss, nuss, kos, sier mamma og pappa, hadet, hei, mø og namnam, blåser på om noen slår seg, tar hånden min og leier meg bort til en ting ho vil vise meg, klatrer fint opp og ned trapper(med meg rett bak selvfølgelig) opp og ned av sofaen går fint, ho tok sitt første hopp i går. Spiser brød og drikker av kopp selv, blar fint i bøker og akkurat begynt med puslespill og putteboks. Har ei veldig frempå minstejente, storesøster derimot var ikke på langtnær der før ho var 14 mnd.

Anonym poster: 36b30941f4e1f2ad36d2fff86b396d92

Skrevet

Hva kan ungen din da?

Anonym poster: e26bf7b30d42dd3f4157bacef3495f2b

Nesten ingenting av det de andre her skriver :( Sitter selv, ruller fra mage til rygg og motsatt og sier bababa. Ingen tegn til åling, krabbing eller å sette seg selv opp. Ingen tegn til at han vil reise seg i det heletatt. Født i uke 34+6, vet ikke om dette er fordi han kom litt før eller fordi han evnt har vannhode (er under utredning) Har spurt om det før men tenkte å sammenligne med andre og se om det er like normalt og gjøre sånn som min gjør som de som gjør mer, men ser ut som om det er mer vanlig at de gjør mer enn min lille gutt :(

Skrevet

Min er bare 9,5 mnd, men jeg svarer likevel :)

Åler seg, krabber, reiser seg opp og setter seg ned. Kan ta et par steg rundt møbler. Spiser brødskiver helt selv. Vi deler den bare i to. Pinsettgrepet har han hatt i 1-2 mnd allerede. Prøver å drikke selv, holder flaska i munnen, men skjønner ikke at han må helle. Sier kun DA-DA-DA hele dagen lang! Har sagt mamma og pappa 4-5 ganger, men ikke noe mer. Kan klappe og vinke. Ser etter pusen når vi sier "pus".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...