Gå til innhold

Har et par spørsmål ang skatten, og noen endringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om min mann kan overta alt jeg har betalt inn i renter på/av gjeld ? Vi er gift. også lurte jeg på om noen vet hvor jeg kan sette opp fradraget vi kan føre opp pga vi har bytta bank og ha refinansiert. det er snakk om omk og gebyrer.skal de slåes sammen med de andre betalte rentene?

Anonym poster: f08bfc034c9f764687a90e8e8a4e6777

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

Ja det kan dere. Du sletter den hos deg og så legger du den til hos han. 3.3.1 tror jeg er punktet, ut fra hukommelse. I rullgardinen har du eget valg som heter overført fra ektefelle.

Gjest thricane
Skrevet

Ja det kan dere. Du sletter den hos deg og så legger du den til hos han. 3.3.1 tror jeg er punktet, ut fra hukommelse. I rullgardinen har du eget valg som heter overført fra ektefelle.

Vedr gebyrene, det står i årsoppgave fra banken hva som er fradragsberettigede renter/omkostninger
Skrevet

flott,var det jeg trodde....så var det det andre da, skal jeg slå de sammen under betalte renter? må de ha noe dokumentert, eller holder det med det at de kan se vi har buttet bank? HI

Skrevet

ahhh....det gjør det ja, jeg kan ikke se at det står på årsoppgaven fra banken...hmmm, kanskje ringe de å høre åssen det er. HI

Skrevet

men nå som jeg har flytta alt over på han ,og tar en ny enkel skatteberegning, så får vi 13000 mer igjen....så en ser det at de beregner ikke ut i fra som lønner oss mest, som de har sagt i alle år, i alle fall gjelder der ikke oss. Det skal sies at jeg ble 100 % uføre 1.1.12 da...så har ikke fått justert skatten min....så her er det nå + 54000,00 HI

Gjest thricane
Skrevet

men nå som jeg har flytta alt over på han ,og tar en ny enkel skatteberegning, så får vi 13000 mer igjen....så en ser det at de beregner ikke ut i fra som lønner oss mest, som de har sagt i alle år, i alle fall gjelder der ikke oss. Det skal sies at jeg ble 100 % uføre 1.1.12 da...så har ikke fått justert skatten min....så her er det nå + 54000,00 HI

Så flott at dere sparte. Det ligger mye automatikk i skatt og er kun en liten brøkdel som kontrolleres, så man må passe på selv at alt kommer med riktig.
Skrevet

men en annen ting jeg lurte på, hva med taksten som er tatt i og som er grunnlag for bankbytte. kan en føre opp summen taksten har kostet noen plass? jeg har forresten lest masse på sidene til skatteetaten, men ikke finne noe om akkurat det der. HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...