Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om bhg hadde begynt å blande seg inn om hvem som leverte og krevde at far skulle begynne senere på jobb sånn at han kunne levere på morningen fordi mor leverte seint (som flere andre foreldre også gjør) og ikke vil gi beskjed om alvorlige episoder (som utagerende oppførsel hos barnet) før det har gått flere dager fordi at de ikke vil at vi foreldre skal ta det opp og snakke med barnet om det fordi bhg mener at de er ferdig med episoden i bhg og det ikke skal nevnes mer.

 

Anonym poster: 7b2534cfd0016c2a7c9bfaba88e6c5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ligger det mer bak tenker jeg med en gang...

 

Anonym poster: 6046dccab7f3b5044e02756c251c070c

Skrevet

barnehagen kan da ikke kreve at far skal levere.... de kan ytre et ønske, eller de kan evt be om samarbeid med barnevernet hvis ting ikke bedres.

 

og hvorfor er mor så vrang om jeg tør spørre?

Skrevet

Her ligger det mer bak tenker jeg med en gang...

 

Anonym poster: 6046dccab7f3b5044e02756c251c070c

 

det tenker jeg og...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om det går utover barnet, som at barnet ikke kommer inn i leken, blir utenfor, utagerer etc., at barnet blir levert sent så burde foreldrene etterstrebe å levere barnet tidligere.

Min datter kan bli vrang og vrien dersom hun går glipp av frokosten og samlingsstunden i barnehagen. Det er rutinen, hverdagen og det er viktig for henne. Så da leverer jeg tidlig slik at hun får en god start på dagen.

 

At de ikke forteller om hverdagen til barnet og om oppførselen til barnet er noe jeg ville tatt opp med ped.leder. Jeg mener at det er viktig at man får vite om slike ting, kan ta tak i det og at barnehagen og hjemmet kan samarbeide på best mulig måte.

Skrevet

Om bhg hadde begynt å blande seg inn om hvem som leverte og krevde at far skulle begynne senere på jobb sånn at han kunne levere på morningen fordi mor leverte seint (som flere andre foreldre også gjør) og ikke vil gi beskjed om alvorlige episoder (som utagerende oppførsel hos barnet) før det har gått flere dager fordi at de ikke vil at vi foreldre skal ta det opp og snakke med barnet om det fordi bhg mener at de er ferdig med episoden i bhg og det ikke skal nevnes mer.

 

Anonym poster: 7b2534cfd0016c2a7c9bfaba88e6c5cb

 

Hvor sent leverer mor da? Hvis mor leverer for seint i forhold til kjernetid eller at hun leverer så seint at det blir vanskelig for barnet når det kommer, så må jo selvfølgelig barnehagen snakke med foreldrene om det. Barnehagen kan jo selvfølgelig ikke kreve at foreldre skal begynne senere på jobb, eller hvem som skal levere. Men det er jo i alles interesse at barnet har en god dag i barnehagen, og hvordan starten på morgenen er legger ofte føring for hvordan resten av dagen blir.

 

Det med at de ansatte ikke forteller om episoder som skjer kan jo ha sin grunn. Hvis det skjer episoder ofte, så velger en ikke og fortelle alt, fordi da blir alt så negativt. Og det med at barnehagen ikke ønsker at foreldre ikke skal ta opp episoder som har skjedd i barnehagen når de kommer hjem, det forstår jeg godt. Hvis barnehagen har tatt dette når det skjedde, så holder jo det. Man kan jo snakke med barnet om hvordan man skal og ikke skal oppføre seg mot andre. Men og ta opp episoder som er flere timer gamle synes jeg ikke er riktig.

 

Anonym poster: 6f15f023b990af5b7af222461fef5f7c

Skrevet

Med å be om et oppklaringsmøte med ped.leder og styrer.

 

Anonym poster: 0f677012bf91f0df52543fcf59712b28

Skrevet

Jeg hadde reagert med å høre på barnehagen dersom dere begrunnelse var god, og levert tidligere. Har selv fått beskjed om dette fordi vi på det tidspunktet hadde et barn som slet med å komme inn i lek og fort ble ukomfortabel av alt fokuset når han kom senere. Vi ville selvfølgelig det beste for barnet og fulgte rådet, med positiv effekt.

 

Anonym poster: aacc9ef20da1fdf1dfed944b830cc62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...