Gå til innhold

Jeg vil ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

MEN har en trang for godis som er helt enorm.

Jeg er stor, 97 kg og 167cm. Pga kneskade og operasjon som har gjort det verre, klare jeg ikke være noe særlig i aktivitet. Leddgikta er ille nå om dagen så for meg handler det om å fungere så godt jeg kan på jobb og hjemme. Knasker smertestillende for å klare det.

Hva vil dere råde meg til å gjøre for å få til å gå ned i vekt?

Basseng er bare å glemme med mindre jeg har det og garderoben for meg selv.

Bor i Oslo.

Anonym poster: 725619ffe3d65cc0bc00f296d05cca4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt mulig at hvis du spiser mye sukker, så kan det forverre ledddgikta og gi mer smerter. Da blir det en vond sirkel.

For meg selv hjelper det å bryte sirkelen med å spise masse grønnsaker og proteinrik mat (selv om jeg ikke har lyst på det der og da)

Hvis du holder ut vil søtsuget være mindre etter noen dager. Prøv å erstatte godteriet med oppkuttede gulrøtter, epler, eller noe annet sunt som du liker. Ha det i en skål som er tilgjengelig.

Og ta omega 3 kapsler + probiotika.

Dette er et forslag fra en annen godtesyk medsøster. Om det passer for deg må du selv avgjøre.

Anonym poster: 514c567de2168cd3681ab06a901a82dc

Skrevet

Begynn å veie maten og legg det inn på greteroede.no (gratis) hvis du legger deg på ca 1600 kalorier om dagen vil du gå raskt ned i vekt. Du må kutte ut alt godis og Evt brus. Gjør du dette kan du gå litt turer/ trene litt styrke hjemme som eneste trening til du har tatt av det du ønsker.

Anonym poster: 7d66ab17fab77d9756e3079e8572c56f

Skrevet

Jeg vil anbefale ketolysekuren, det er lavkarbo, maks 15 gram karbohydrater om dagen og man kommer da i ketose. Jeg gikk på dette og gikk ned 10 kg på 6 uker. Du trenger ikke å være i aktivitet for å gå ned, kiloene renner av selvom du sitter på ræva i sofen ;)

Jeg trente ikke, men gikk tur innimellom.

Husk at de første kiloene som forsvinner er vann og ekstra mat i tarmene. Jeg gikk ned 13 kg, 3 kg kom tilbake i løpet av 1 uke. Mens de 10 andre kg er vekke.

Spiser ikke lavkarbo nå, men spiser sunt, ligger på rundt 2100 kcal om dagen. Drikker kun brus om lørdagen og spiser litt snop eller chips da.

Men husk at uansett hva kur eller måte du velger å slanke deg på, så er det viktig å fortsette å spise sunt når du er ferdig:)

Lykke til :)

Anonym poster: c6df3403c8f3b5afbd79f96a61c0de08

Skrevet

Jeg er i en veldig lik situasjon som deg. Både størrelsemessig og helsemessig. Bor også i Oslo;-)

Jeg har valgt å bruke Grete Roede. Går ikke på kurs, men registerer alt jeg spiser og følger så nogenlunde filosofien. Fordelen med GR er at du kan spise alt, men du må begrense deg.

Jeg har vært ute å spist, uten å knuse dagsrasjonen med kcal. Det er viktig for meg- at jeg kan "leve så normalt som mulig", da min ønskede vektnedgang vil ta tid. Har 1600 kcal om dagen/meny 2

Jeg tåler å gå tur og har tenkt å benytte våren som kommer til en ekstra motivasjon. Ellers har jeg tenkt å gjøre noen øvelser jeg er istand til hjemme.

Det er faktisk mye kan gjøre med kostholdet i forhold til vekt. Det er en fordel å trene, men ingen forutsetning.

Jeg er også veldig søtsugen til tider. Foreløpig kutter jeg alt snop i uka, og skal spise litt i helger(mulig jeg da holder meg til salt snacks for å unngå å trigge søtsuget). Jeg drikker søt te(med suketter) som faktisk er en psykisk trøst og fin light saft. Fortsetter jeg å ha søtsuget, må jeg kanskje prøve å kutte det også.

Men den største bøygen er likevel for meg mengden mat. Må planlegge litt for å holde meg mett igjennom dagen. Ikke så mange dagene siden jeg begynte, så hjelper forhåpentligvis etter hvert som jeg blir vant til mindre porsjoner...

Håper du kan finne noe som motiverer deg skikkelig! Lykke til!

Anonym poster: c773909a72a5bc3794538d61be3b8517

Skrevet

Takker for svar. Hater at jeg ikke har kontroll på denne godis trangen.

Har bestemt meg for og skjerpe meg. Håper bare jeg klarer å gjennomføre det.

Tusen takk for tips. Jeg kommer nok aldri til å veie maten min. Det har jeg forsøkt på før og endt opp med å spise mye i rein trass. Herregud så tåpelig egentlig.

Anonym poster: 725619ffe3d65cc0bc00f296d05cca4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...