Gå til innhold

Ingen som har svart på bursdagsinvitasjon :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet her skal feire sin første bursdag med barnehagebarn. Skal feire på lørdag. La ut invitasjoner til 12 stk på tirsdag, og jeg så når jeg hentet i barnehagen at alle hadde fått de med seg hjem igjen. Skrev at de som skulle komme måtte gi beskjed først, og tlf nr mitt.. Vet at det var riktig nr, men jeg har ikke fått et eneste svar.

Jeg er nå redd for at ingen kommer :( barnet gleder seg veldig, men jeg uroer meg mye nå..

Er det vanlig å få sene svar?

Anonym poster: a1f3c30e2219729e5e47847bbf756a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kanskje at det er mer vanlig å gi beskjed dersom man IKKE kan komme og at noen kanskje har misforstått?

Anonym poster: f4d468295bfff3cbdb8c9ce804a23886

Skrevet

vi pleier å gjøre det omvendt her.... "gi beskjed dersom dere IKKE kommer!"

vet selv at jeg er ett surrehue som glemmer å gi beskjed, så tar alltid høyde for at andre og er sånn ;-)

Anonym poster: ab0a7f6ee4b2aff1137a291c5c8fcef6

Skrevet

Det er mange som ikke sier fra med mindre de ikke kommer.

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Er ikke sikkert folk har fått med seg at du ønsker svar uansett. Vanligvis er det sånn at man ber om beskjed dersom en ikke kan komme.

Skrevet

Skrev du noen svarfrist da?

Skrevet

Barnet her har blitt bedt i 6 bursdager til nå. I 4 av invitasjonene så ville de ha svar OM man kom. Jeg tror derfor at det er mer vanlig her. Slik at man vet hvor mange barn som kommer. Tror derfor ikke at noen har misforstått. :( HI

Skrevet

Nei, skrev ikke svarfrist, men jeg trodde at man svarte så fort man kunne. Hi

Skrevet

Her er det tydeligvis et fett hva man skriver.. under halvparten som svarer uansett... Noen svarer et pat uker etterpå.

Skrevet

Her svarer man gjerne så sent som mulig, slik at det kan nok fort ramle inn en haug med meldinger til deg dagen før, eller til og med samme dag som selskapet...

Skrevet

Jeg pleier også alltid be om svar på om de kommer eller ikke, men er ikke alle som svarer likevel. Men jeg synes det er greit, for da har man telefonnumrene til foreldrene om det skulle være noe. :)

Men det er temmelig vanlig at svarene kommer kvelden før ;)

Selv svarer jeg alltid, uavhengig av hva som står i invitasjonen.

Skrevet

Huff, håper virkelig at det kommer noen.. Blir helt på gråten av å tenke på at ingen dukker opp :( HI

Skrevet

Har akkurat hatt bursdag og tenkte på det samme. De fleste meldingene kom dagen før, og noen kom uanmeldt ;-) Gjorde forøvrig som du og ville ha beskjed om de kom.

Skrevet

De gangene jeg har bedt om svar om de kommer eller ikke, setter jeg svarfrist.

De jeg ikke har hørt fra til dagen etter fristen skriver jeg sms til og spør :P

Anonym poster: e03c6fdc3a63dbe49c33766e3c3e6b62

Skrevet

Her er det vanlig å gi beskjed om det IKKE passer. De man ikke hører noe i fra kan man da forvente kommer;) Har personlig aldri satt noe svarfrist til barnebursdag men jeg synes det faller naturlig å gi besked kjapt hvis det ikke passer.

Sykdom kan man selvfølgelig ikke forutse.

Håper for deres del at de bare er litt treige med å svare og at dere får fullt hus og stormende jubel på lørdag. Lykke til!

Gjest Morn du
Skrevet

Send en sms til de og spør om barnet kommer. Det gjør jeg om jeg ikke har hørt noe :)

Skrevet

Her i nabolaget er det svarfrist og man sier ifra om man kan komme eller ei. Vanlig folkeskikk, spør du meg.

Skrevet

Jeg ville hvertfall skrevet svarfrist til neste gang. Det gjorde vi, og da fikk vi svar fra 80% før fristen var ute og de siste to svarte et par dager etterpå. Tenker kanskje at det er litt få dagers varsel? Invitasjon på tirsdag og bursdag på lørdag? Vi la vel ut et par uker i forveien. Vet ikke hva som er vanlig da.

Uansett; Noen kommer nok. Er jo rar om ingen kan komme. :) Håper det går bra for dere, og at gutten din får en super dag!

Anonym poster: e262b5de27a73310d5e21ede0f8081dc

Skrevet

Jeg ville spurt litt sånn tilfeldig hvis jeg traff noen av de invitiertes foreldre ved henting eller levering om de hadde fått invitiasjonen....

Anonym poster: a06fd538f6363312ddfab9feda109d2e

Skrevet

Ingen svarte da min datter hadde bursdag- fikk helt panikk og inviterte alle venninnene mine og barn slik at noen skulle komme... Men de fleste kom... Irriterende og ikke vite hvor mange som faktisk kommer :(

Anonym poster: 31fa128ccab68ba785a71ec80f0d66b2

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Kan du ikke bare spørre noen av foreldrene i barnehagen om du møter dem da?

Skrevet

Satte du svarfrist? Folk er ofte ganske treige.

Noen kommer selv om de ikke har sagt fra.

Skrevet

Jeg har ikke tlf nr til noen av dem.. Har bare brukt tlf nr til å svare i bursdager, og da har jeg ikke lagret de.. Har ikke noen kontakt med dem utenom barnehagen og slikt. Ikke har jeg venner med barn på samme alder heller :( vi skal ha familieselskap på søndag, men det blir jo ikke det samme for barnet.

Jeg jobber skift og denne uken jobber jeg sent. Dvs at jeg leverer barnet i bhg kl 11 og henter ikke før kl 17, da har så og si alle de inviterte allerede blitt levert og hentet, så jeg treffer ikke på foreldrene denne uken.

Jeg skulle kanskje ha lagt ut invitasjonene før, men det har jo vært en uke påskeferie.. Hi

Skrevet

Helt vanlig her at man svarer hvis man ikke kan komme, og det tror jeg er vanlig rundtom ellers også.

Men enig i at det hadde vært fint med beskjed.

Jeg bruker som regel å svare uansett, særlig om jeg ikke kjenner de som inviterer. Er det folk jeg kjenner så snakker vi stort sett sammen uansett, og tar det muntlig.

Jeg inviterte 18 unger i barnet mitt sin bursdag, fikk vel svar fra de jeg møtte på, og det ble totalt 21 barn...

Moro var det, selv om vi måtte dele opp godteposene litt ;)

Anonym poster: 4539917e34f78fe4182625d17878ef47

Skrevet

Da spør du i morgen om tlf nr til foreldre så du kan sende en sms. Ikke verre :-)

Anonym poster: aaa0a85be038bab6b7759a28da80417e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...