Gå til innhold

Dere med hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi synes hunder er stor stas! men gjerne på avstand, jeg er ikke vandt med dyr.

Og gledet meg til å feire påske sammen med en familie med hund, slik at jenta mi skulle få bli bedre kjent med dyr.

Men så opplever vi desverre at hunden flere ganger glefser etter jenta mi, uten å knurre først.

ender med å skille dem fra hverandre hele påsken.

Jenta mi er 2 år, og denne hunden er dige i forhold til henne.

Hva tenker dere er riktig å gjøre her? hvordan bær jeg reagere og hvordn bør hundeier reagere?

Vil gjerne få en løsneng på dette da vi er mye sammen med denne familien..

Anonym poster: 855fb294e2ebdff60820fbb42ee91bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bær= bør..

Skrevet

At hunden sier ifra er jo en grunn til å holde jenta di unna da...er jo ikke alle hunder som er like glad i barn og et barn er jo ikke akkurat forsiktig. Tenke deg selv å bli lugget og dratt i pelsen av et fremmed lite meneske du ikke kjenner.

Anonym poster: d17850c9c2d12bd6499cdb7287ed07ff

Skrevet

Hm. Jeg er hundeelsker og har stor toleranse for hunder, både løse, hoppende og slikkende. Men de SKAL IKKE bite barn eller glefse etter dem.

Egentlig skal slike hunder avlives, og ihvertfall aldri være sammen med barn.

KOmmer selvfølgelig litt an på hva datteren din gjorde me dhunden også. Hvis hun for eksempel setter seg oppå den, stikker den i øyet, kjører dart-åiler i låret på dem osv, kan man jo forstå at hunden reagerte. Men ellers er det ikke akseptabel hundeadferd å glefse etter folk.

Anonym poster: 9ea33a12d6f1a55a9f8b2940dada2d14

Skrevet

Er hunden vandt med små barn fra før?

Skrevet

At hunden sier ifra er jo en grunn til å holde jenta di unna da...er jo ikke alle hunder som er like glad i barn og et barn er jo ikke akkurat forsiktig. Tenke deg selv å bli lugget og dratt i pelsen av et fremmed lite meneske du ikke kjenner.

Anonym poster: d17850c9c2d12bd6499cdb7287ed07ff

Siden de ikke kjenner hverandre var vi veldig forsiktige, hun klappet den forsiktig. og den ene gangen satt hun stille å så på barne tv...

Så slapp av litt da! jeg var ikke ute etter å "ta" deg og din hund, men råd!!!

Skrevet

Hold de adskilt !! Enkelt og greit ... Ikke la ungen din fly etter fremmede hunder.

Anonym poster: 2a88375ba300b6b394ec1b95329b3e5e

Skrevet

Hold de adskilt !! Enkelt og greit ... Ikke la ungen din fly etter fremmede hunder.

Mren i alle dager da! har da aldri falt meg inn!!!!!!

Ikke la ungene din leke med kniver da!

Skrevet

Da bør du holde henne unna den hunden. Min hund elsker å lek med barn. Knurrer kun når hun ligger å sover hvis hun blir forstyrret. Men hun har aldri bitt noen. Hun vetogså velig godt at skal hun få ligge i fred så må hun gå på plassen sin å legge seg. Der vet også sønnen min at ligger hun der så skal ingen borti henne

Skrevet

Er hunden vandt med små barn fra før?

Ja, så det som er så rart! men ikke over lange perioder. og barna der i huset er "voksne"

Skrevet

Da bør du holde henne unna den hunden. Min hund elsker å lek med barn. Knurrer kun når hun ligger å sover hvis hun blir forstyrret. Men hun har aldri bitt noen. Hun vetogså velig godt at skal hun få ligge i fred så må hun gå på plassen sin å legge seg. Der vet også sønnen min at ligger hun der så skal ingen borti henne

Kanskje det er det, de var hos oss. så den var på "ukjent plass" men at det kan være en ide å lage en "plass" til den som den vet den får fred på?

Ønsker jo gjerne å ha besøk av disse menneskene flere ganger, og de må ha med hunden, siden de bor langt unna , og gjerne blir noen dager...

Skrevet

Mren i alle dager da! har da aldri falt meg inn!!!!!!

Ikke la ungene din leke med kniver da!

Flott sammenligning du ...

Skrevet

Kanskje det er det, de var hos oss. så den var på "ukjent plass" men at det kan være en ide å lage en "plass" til den som den vet den får fred på?

Ønsker jo gjerne å ha besøk av disse menneskene flere ganger, og de må ha med hunden, siden de bor langt unna , og gjerne blir noen dager...

Ofte ser jeg at hunden min i hvertfall er mye mer urolig når hun er borte. Det du kan gjøre er å få de til å ta med hundebur som hunden er vant til å ligge i. Også sørge for å gi beskjed til barna at når hunden er inni der så skal den ha pause. Da har også hunden mulighet for å ta seg inn.

Skrevet

Hunder blir ofte litt mere urolig på "fremmede" plasser. Eierne bør sørge for at hunden får tilstrekkelig med mosjon og kanskje bare ha hunden i bur noe av tiden. Små barn er noe helt annet for hunden enn litt større barn. Mange hunder liker ikke å bli stirret øynene feks, det kan man fortelle større barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...