Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Det holdt på å gå galt sist, ble hastesnitt og alt var veldig traumatisk for både meg og pappan. Derfor tenker vi at denne gangen er det tryggest å ta planlagt snitt slik at vi har litt kontroll. Alt virket helt ok sist helt til alt "gikk galt" uten forvarsel. Samtidig vil jeg så gjerne få oppleve en vaginal fødsel, og også slippe smertene i etterkant av keisersnitt, for jeg husker det var vondt lenge. Det er jo ikke noe praktisk med vondt sår når man har to barn... Jeg føler snitt er tryggest for baby, mens vaginal er best for meg. Så skal jeg da gjøre det jeg føler er tryggest for baby? Jeg kommer jo aldri til å tilgi meg selv om jeg får for vaginal og noe går galt med babyen... Kanskje kesiersnitt ikke er så vondt når det er planlagt, da de har litt bedre tid? Hjelp? Anonym poster: 7d3892375d48836ef0cef225c683faad
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Kan man velge? Anonym poster: 5d27ebdf7b264d93e31711f7c2c99dcc
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 kanskje du burde be om en samtale med jordmor? Kan hende du får sett ting litt i perspektiv når du har noen å snakke med. Jeg har som hovedregel at jeg vil gjøre det som er best for babyen. Blåser langt i meg selv så lenge babyen har det bra.... Da får jeg bare tåle smertene og vanskelighetene det blir ved å ha en nyfødt og en 3 åring å ta meg av :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Kan man velge? Anonym poster: 5d27ebdf7b264d93e31711f7c2c99dcc Pga situasjonen sist, med baby som holdt på å dø, så får jeg velge nå ja. De skjønner min angst for at noe skal gå galt igjen. Anonym poster: 7d3892375d48836ef0cef225c683faad
valkyrien Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Jeg endte også opp med hastesnitt da vi fikk guttungen, og jeg tenker at hvis vi skal ha en til, så blir det med planlagt snitt. Bare tanken på å gjennomgå den runden det ble sist på nytt skremmer livet av meg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Hei.. Her endte det ikke i hastesnitt sist, men det var like før, jordmora klarte å få ut ungen i siste forsøket før det bar ned til operasjons stua.. Jeg vurderte KS for nr.2, for ungen sin del, men ønsket å oppleve en fødsel til, i håp om å få en god opplevelse, snakket med jordmoren om det, og hun sa at det er sjeldent det går galt flere ganger, etter noen samtaler om det, så gikk jeg for vaginal fødsel igjen.. Fikk en fin opplevelse, nok så hurtig fødsel, men ikke en brøkdel så ille opplevelse som gangen før. Jeg er glad for at jeg valgte vaginal fødsel, og jeg er overlykkelig over at jeg tok de samtalene med jordmor om temaet. Så det er mitt råd; snakk med jordmor om sist fødsel og tankene dine rundt en ny fødsel
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Hei.. Her endte det ikke i hastesnitt sist, men det var like før, jordmora klarte å få ut ungen i siste forsøket før det bar ned til operasjons stua.. Jeg vurderte KS for nr.2, for ungen sin del, men ønsket å oppleve en fødsel til, i håp om å få en god opplevelse, snakket med jordmoren om det, og hun sa at det er sjeldent det går galt flere ganger, etter noen samtaler om det, så gikk jeg for vaginal fødsel igjen.. Fikk en fin opplevelse, nok så hurtig fødsel, men ikke en brøkdel så ille opplevelse som gangen før. Jeg er glad for at jeg valgte vaginal fødsel, og jeg er overlykkelig over at jeg tok de samtalene med jordmor om temaet. Så det er mitt råd; snakk med jordmor om sist fødsel og tankene dine rundt en ny fødsel Har snakket opp og ned og bak og fram med jordmor, og står nå igjen med å ta det endelige valget. Men jeg er så i tviiiiiiil... Føler det blit ego å prøve vaginal for det er det jeg ønsker, men tenker snitt er tryggest for babyen... UFF! Anonym poster: 7d3892375d48836ef0cef225c683faad
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Det er jo ikke ego å ønske en naturlig fødsel. I de aller fleste tilfeller vil det gå bra! Har faktisk og sett en del planlagte ks m stor blødning hos mor og dårlig barn som trenger pustehjelp feks. Snakk med personalet så passer de nok ekstra på deg og legger til rette for å prøve vaginal fødsel. Anonym poster: 131bc48fb315b505e58ada30a61a35c5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Det er vel best for ungen med vaginal fødsel, hvis ikke noe går galt naturligvis. Går det ikke an å ta en mellomting, at dere prøver vaginal, men har litt lavere terskel enn vanlig før de setter i gang keisersnitt? Vet ikke så mye om dette for jeg har bare født vaginalt selv, men lufter litt tanker... Anonym poster: ee75b6e4faeebff9c79f7b1117173fbc
Gjest sussie77 Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Hvis et keisersnitt er det tryggeste for barnet, hadde jeg valgt det. Men skjønner at du vil ha en normal fødsel. Hadde hastekeisersnitt med førstemann. Men det gikk rolig for seg. Andre gangen ville prøve å ha en vaginal fødsel. Søkte ikke om KS. Var ingen som nevnte det en gang. Holdt på å gå veldig galt. Endte med katastrofesnitt. De er jo ganske strenge med ks, og om du får lov til å velge så er det nok en grunn til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå