Gå til innhold

Drakk du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som ble planlagt gravide eller som har vært prøvere (eller fortsatt er), drakk dere alkohol under prøvetida?

En jeg kjenner gjorde det, det synes jeg er uansvarlig.

Anonym poster: 8c8d355683d5f56c7fe1d1bc28106b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja jeg drakk i prøveperiode med førstemann.

Jada, skamme meg burde jeg!, skulle jo ha vært avholds i det 1.5 året det tok å bli gravid..... Ikke alle som blir fort gravide vetu!

Denne gangen tok det 2 mnd før jeg ble gravid og drakk ikke i mellomtiden. Drikker egentlig veldig sjelden, ca 4 ganger i året :-)

Min kusine var prøver i 6 år før hun ble gravid, skulle hun også holdt seg unna?

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

Min kusine var prøver i 6 år før hun ble gravid, skulle hun også holdt seg unna?

Ja.

Skjønner du ikke at alkohol kan skade fosteret?

Neiii, det er mye viktigere å tenke på seg selv og at man har lyst på vin! Jada, her er det god moral ute og går.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Blitt planlagt gravid en gang, og drakk mens jeg var prøver, men drakk kun mellom mensen kom og EL, rørte ikke alkohol mellom EL og IKM..

Skrevet

Nå er jeg avholds, prøving eller ei.. men ser ikke at det å drikke under en prøveperiode er uansvarlig.. Man vet aldri hvor lenge en prøveperiode kan vare.. Skal man sette livet på vent i 2-3år? Det har ingenting å si om man drikker før el, eller til og med mens man har el... Klart at man kan holde seg unna om man tror man er gravid og ikke har fått testet enda og det er et par dager til ikm, men man trenger jo ikke å være helt avholds for det om man ikke vil.

Anonym poster: 8f16d00347788edbea8a8802ff0aa06c

Skrevet

Ja.

Neiii, det er mye viktigere å tenke på seg selv og at man har lyst på vin! Jada, her er det god moral ute og går.

Hallo du kan ikke kalle det et foster før egget har festet seg . Så lenge testen er negativ kan man fint ta seg et glass !

Skrevet

Ja.

Etter din logikk så skal ikke kvinner drikke alkohol fra de får sin første menstruasjon, til de er blitt så gamle at de ikke får mensen lenger, for man kan jo helt plutselig bli gravid...

Anonym poster: 02abbf85864f131bbf1ed4ff5de57f7a

Skrevet

Ja.

Enten tuller du, eller så er du litt strammere i rumpa enn du har godt av.

Ja, jeg drakk i prøveperioden, men minimalt etter eggløsning og frem til forventet mens.

Noen ganger så kan det bli for mye moral også skjønner jeg...

Anonym poster: 2cc091b85543e149a89e4dc9415d564e

Skrevet

Første gang var ikke planlagt, så da var jeg på en real fyllekule før jeg visste jeg var gravid.

Andre gang droppet jeg alkoholen mellom eggløsning og mens i prøveperiodene.

Skrevet

Ja jeg drakk alkohol i prøveperiodene.

Nå er ikke jeg noen dranker som flyr på fest og byen hver helg, men det glasset med vin jeg har til middagen en fredag eller lørdag, det setter jeg veldig pris på.

At du syntes det er uansvarlig er meg revnende likegyldig, for det mener ikke jeg, og da er vi egentlig like langt!

Skrevet

Nei, jeg rørte ikke en dråpe. Vi var bare prøvere i 8 måneder, så det var ikke noe problem. Hadde vi prøvd i årevis hadde det sikkert blitt et glass av og til, men da i "den sikre perioden." :)

Skrevet

Ja, jeg gjorde det under prøveperioden FØR jeg visste jeg ble gravid, og har to velskapendes unger for det. Cluet her er at man slutter med det så fort man har mistanke om at man er gravid eller vet at man er gravid. Det er _ikke_ så farlig å ha litt alkohol i kroppen så frem man ikke fortsetter med etter at graviditet er påvist og utover svangerskapet. Jeg syns heller de mødre som vet at de er gravid og fortsetter med drikking og/ eller røyking under svangerskapet er mer egoist jeg..... Det er iallefall min mening.

Anonym poster: 8efeedc7bdd6213042a59b2a109dbd0c

Skrevet

Nei, gjorde ikke det. Prøvde i sju mnd. Ikke noe stort savn, selv om jeg elsker vin og vi vanligvis deler en flaske hver helg.

Skrevet

Ja det gjorde jeg.. Hadde man kunnet litt vitenskap så hadde man visst at det befruktede egget ikke deler blodbane med mor de første 5 ukene (altså omtrent 1 uke etter forventet mens). Nettopp derfor det er plomme i egget.. Plommesekken gir næring de første ukene. Så litt vin hos mor gir ingen skade på embeyoet...

Skrevet

Ja, begge gangene. Førstemann drakk jeg to ganger med, og andremann drakk jeg én gang med, før jeg fant ut at jeg var gravid.

Skrevet

Til dere som ble planlagt gravide eller som har vært prøvere (eller fortsatt er), drakk dere alkohol under prøvetida?

En jeg kjenner gjorde det, det synes jeg er uansvarlig.

Gjorde det med nr. 1, før jeg fant ut at jeg var gravid. Man deler ikke blodomløp med barnet fra første stund. Med nr. 2 drakk jeg ikke under prøveperioden.

Anonym poster: 2fc9d0c13080ff7b06543c7c8ef5b90d

Skrevet

Ja jeg drakk i prøveperioden. Innimellom iløpet av den 3 årige prøveperioden så hadde jeg lyst å kose meg på byen med venner så da gjorde jeg det.

Anonym poster: ff1caeeae23f1e0e025f1601b1862de2

Skrevet

Med første drakk jeg litt( og da mener jeg litt) mellom mens og eggløsning og ikke mellom eggløsning og mens.

Med andre. Nei. Da ble jeg gravid allerede første pp.

Anonym poster: 81d9d824af68dbd579ba06d3b6830c96

Skrevet

Drakk alkohol til jeg visste at jeg var gravid. Drikker svært lite, men kan ta meg ett glass vin til middag i ny og ne. Jeg visste at jeg var gravid dagen etter at det skjedde (hormonrush av de helt store), så jeg drakk mao ikke når jeg var gravid!

Anonym poster: 4e520e983af04f13d1f7996f49d4c531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...