Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Og spiser bevisst antall kalorier, karbo, protein, fett i løpet av en dag. Hvordan ser da en dag ut for dere? Jeg skal aktivt gå inn for å få kontroll over hva jeg putter i meg hver dag, men har null kontroll over hvordan ting fungerer. Skal prøve å ikke overskride 1200kalorier til dagen. Men hvor mye proteiner, karb osv bør en ha hver dag? Er det noen som vil dele erfaringer med meg? Til middag idag skal jeg feks. Har 100gr kyllingfilet, stekt i bakovn, 1stekt egg og ca 50-100gr ris. Har da reknet at dette blir ca: kcal: 460, protein: 40,30 fett: 14,6 og karb: 37.30 Er dette bra eller dårlig? Anonym poster: 45a51ea073f1d9f9c489ce88db000d93
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 kutt ut egget mye kcal å trekke fra der. evnt bytt ut halve risen med grønnsaker Anonym poster: abcc733f3aab0f451a5553f6d79fe809
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 kutt ut egget mye kcal å trekke fra der. evnt bytt ut halve risen med grønnsaker Anonym poster: abcc733f3aab0f451a5553f6d79fe809 Takk for tips men egget tenkte jeg pga protein. Eller er det godt nok av protein i kyllingen? Anonym poster: 45a51ea073f1d9f9c489ce88db000d93
Kari K. med to søte små Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Anbefaler vektklubb.no gjennom vg. Det kosten noen hundrelapper, men vel verdt pengene. Der får du full oversikt hva maten inneholder. Også menyforslag. + mye mer. Jeg har gått ned snart 8 kg og er et nytt menneske
Myrtille Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Jeg ville ikke droppet egget, det er jo en vitaminbombe i tillegg til at du får proteinet Det viktigste er at du finner noe som fungerer for deg. Jeg ville økt grønnsaksmengden gradvis, og passet på å lage grønnsaker på en måte jeg synes er god. Brokkoli, artisjokkhjerter, kokte gulrøtter med sukker og ingefær i vannet, gode salater.. Grønnsaker metter bra og har lite kalorier. Jeg ville spist litt frukt, det metter også bra uten at det er noe særlig kalorier. Et eple og en youghurt naturell, eller pære i skiver med cottage cheese kan være bra mellommåltider. - tips - jo mer grønnsaker du spiser, jo mer fett kan du spise også. Hvis du f.eks bare spiser kokte grønnsaker i et måltid, ikke noe ris eller saus eller noe, kan du fint ha stekte pølser eller kylling med skinn på til Kokte poteter og potetmos er også veldig kjekt å spise siden det metter så bra og nesten ikke har noen kalorier. Kokt torsk har også lite kalorier. Jeg ville mye heller spist middag med kokt torsk, brokkoli og potet enn å f.eks spise en nutrilett bar eller en nutrilett shake. Ekte mat metter mye bedre!!! Glykemisk indeks gir jeg blaffen i. Fett spiser jeg gjerne. Har heller som mål å spise mest mulig grønnsaker og mat med masse vitaminer og fiber i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå