Gå til innhold

Feirer du DIN bursdag med hele familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi alltid familieselskap og barneselskap når barna har bursdag. Jeg har snart bursdag og har ikke lyst å markere det med hele familien på selskap, kun en god middag med dessert med mann og barn. Familiemedlemmer må gjerne komme innom hvis de ønsker det, men jeg ønsker ikke selskap.

Nå er både moren min og søsteren min såååå "oppgitt" på mine vegne. Stakkars barna mine som ikke får feire etc...

Men vi feirer jo her hjemme, ønsker bare ikke noe selskap med gjester. Har ikke behov for gaver heller.

Hva gjør dere?

Anonym poster: 3b70414550af49f185e2afe0f7ff5127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange år siden jeg feiret bursdagen min med andre enn mann og barn.

Anonym poster: 4c9b3bafd9008043cdc8d1107e552950

Skrevet

Vi har en liten feiring vi i familien her hjemme, (mann og barn). God middag og kake, så kan de øvrige familiemedlemme stikke innom til kake om de vil.. Avslappende og koselig. Min mamma og søsken pleier som regel å ta turen da.

Anonym poster: 0f390f8fbed1f22c991637f42a8a8d3f

Skrevet

vi har ikke selskap for oss voksne.

vi feirer barna med familie. men ikke oss voksne. andre i familien ferier stort. og gjør mye ut av ting men ikke vi.

du velger jo selv om du feirer din dag eller ikke og hvem som er med.

Anonym poster: 0993ed19b6ededdde8a73fe30077f371

Skrevet

Vi er ikke store familien og er spredd litt utover. Da tantungen min hadde bursdag var hele familien samlet. Når jeg har bursdag er det som oftest kanskje mamma og pappa, samt en tante og onkel. De som bor nærmest nå. Tru kanskje det blir litt endring etterhvert og bruke dagen eller en lørdag til en anledning til å samle folk.

Fetteren min samler venner og familie, komme fra en vist tidspunkt og utover. Trivelig og uformelle lag.

Be dem ta med ei kake istedenfor gave?

Anonym poster: 403cd097e7565a6739a73b605e1e7eca

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har ikke feiret bursdagen med familien på lenge nå.. Samboeren pleier å stå for middagen på bursdagen min, og jeg får en liten oppmerksomhet fra han og ungene.. Det å skylde på ungene som ikke får feire, det synes jeg er lavmål, bruke ungene fordi de selv vil feire deg? Nei, feir dagen din slik du ønsker du :)

Skrevet

Så godt å høre. Søsteren min har alt som kan krype og gå i familien og lager kjempe hyggelige familiemiddager når hun eller mannen har bursdag, men hun elsker p samle folk, være vertinne etc. Jeg er ikke typen og liker heller ikke være i sentrum på den måten.

Hvorfor er det liksom galt at jeg ikke ønsker det samme....

HI

Anonym poster: 3b70414550af49f185e2afe0f7ff5127

Skrevet

Både jeg og samboeren feirer bursdagene våre. Ikke pga gaver, men for den koselige delen av å være sammen med våre barn, foreldre, søsken, nevøer og nieser :) Da lager vi til god middag til alle og noen kaker og så koser vi oss den dagen sammen :)

Skrevet

Ja. Mest fordi jeg har bursdag omtrent samtidig som eldstemann, så da tar vi det i samme slengen. Dvs. det er hans bursdag, men jeg får noen gaver også, sånn på siden.

Skrevet

Forstår deg godt HI.

Selv er jeg høygravid, men svigerinnene min fikk likevell presset gjennom (vi orket ikke sure miner hele påsken) at sønnen min på 3 år MÅTTE ha selskap med ALLE i familien (til opplysning: over 35 personer med alle besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn). De var nemlig nærmeste FAMILIE og SKULLE i selskap.

Fra før hadde han hatt ett lite selskap med venner i nabolaget og våre venner med barn på samme alder (12 personer), og jeg tenkte det holdt om vi i tillegg feiret med en kake med oss selv og besteforeldre på selve dagen.

Men nei. Det ble presset gjennom storfeiring - jeg stod på kjøkkenet natten for å bake - det holder ikke med en kake til 35 personer. Selv om vi ikke vasket og ryddet max klarer jeg ikke ha huset fullt uten å shine noe, så mannen fløy rundt med vaskefilla hele dagen.

Det ødela virkelig påsken for meg. Har en skikkelig vond bekkenløsning, ble dødssliten og måtte ligge hele neste dag. I tillegg gikk dagen før selskapet med til ordning og styring.

Jeg spyr bare jeg tenker på det, og jeg tror sønnen vår hadde hatt det like morsomt på bursdagen sin uten stort familieselskap. Vi som foreldre ble uansett bare verter når det kommer så mange, og fikk ikke være med å "feire" han på dagen slik JEG ønsker. Jeg vet nesten ikke hvilke pakker han fikk med hvem - galskap!!!

Aldri igjen sier jeg bare. Neste gang får de bare finne seg i at vi bestemmer. Så får de bare bli sure.

Anonym poster: 792a74f60465b22e150d16a16337fc6b

Skrevet

At andre folk forventer å få være med på feiringen blir jo helt sykt, så lenge man selv ytrer ønske om å kun feire med mann og barn!

Her feirer vi alltid med nærmeste familie som bor her i nærheten, dvs. min mamma og mine 3 søsken. Når barna feirer så har vi en dag med barnebursdag (fra skole/bhg) og en dag med nærmeste familie.

Anonym poster: 466850ece210e2875f25d63d4066423a

Skrevet

Ja, jeg feirer bursdagen min. Inviterer foreldre, søsken, morfar med kjæreste og onkelen min som bor i nærheten. Det har ikke alltid vært sånn, begynte med det etter at jeg fikk småen. Syns det er kjekt å samle familien, også har jeg en god unnskyldning for å bake en ny kake :)

Skrevet

I vår familie feires alt som feires kan, så ja :) Lar ikke en anledning til selskap, eller en sammenkomst, gå fra oss. Kommer jo litt an på hva du legger i hele familien, men her er det foreldrene våre og eventuelt søsken med sine barn.

Anonym poster: 024ab75d2a57f4b588feb1a1962062d7

Skrevet

Jeg eeeelsker bursdager - særlig min egen ;)

Feirer gjerne en gang med venner og en gang med familie.

I fjor var jeg preggiss og orket ikke vennebursdag, men i år blir jeg 35 og da blir det stooor vennefest Old School Hollywood-style (med rød løper og bobbliss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...