Gå til innhold

Hvor skal babyen sove på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke kjøpt vugge eller noe til å ha på stua, har tenkt at babyen skal ligge i vogna på dagtid. Er dette kanskje en dårlig løsning? Blir det mye opp og ned og styr? Hvordan gjør dere andre det? Er det forresten dumt å la babyen ligge i fanget og sove? Bør man flytte den over til et annet sted?:)

Anonym poster: b81175d809125d0b9785904b4128a8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er greit å legge babyen i vogn eller noe i stua på dagtid så den blir vant til lyder osv også kun seng på natta.

Skrevet

Å la babyen sove i fanget er koslig de første dagene\ukene, men etter hvert så melder lysten til å gjøre andre ting seg.. :P Husarbeid, gå trilletur, spise, dusje, slappe av, osv.. Så er nok lurt at babyen sover andre steder og. Vugge eller vogn er igrunn smak og behag. Jeg får lett inn vognen, og begge mine har bare sovet i vognen på dagtid. Kan ikke ha de ute så masse alene, så da sover de i gangen, med døren oppe, slik at det kommer luft inn. :)

Anonym poster: 72025ea0e0aec6cc10791f6ef59f1101

Skrevet

Babyer er forskjellige, og det er greit å prøve seg litt fram. Mine har den første tiden sovet i vognbagen (praktisk å kunne flytte den rundt), og etter hvert i sengen sin.

Anonym poster: 990722d6e43709b53709a66f2857c9a7

Skrevet

Her skal lillebror sove i softbag og i vognbagen dag og natt de første månedene, med mindre han må samsoves med slik som jeg måtte med storebror. Bortkastede penger å kjøpe krybbe/vugge når dere uansett har vognbag. Dersom babyen roer seg fint og sovner/sover på egenhånd så hadde jeg ikke latt babyen sove i fanget. Det venner de seg veldig fort til... Men svært mange babyer er avhengige av denne nærheten de første månedene, så om babyen krever nærhet for å få sove den første tiden så hadde jeg latt den sove i fanget og i bæresjal.

Anonym poster: 23cee3af2cd56da4050b84c629860ab0

Skrevet

Mine sov som regel i vognen ute. Sov ikke like godt inne.

Anonym poster: ec1a4457f6eb8ae2cf2c05772ed302a5

Skrevet

Husk at vognen er vind- og vanntett og blir ganske klam om den skal brukes innendørs. Mine barn sov litt i vognbaggen inne men ble helt våte av svette på ryggen så jeg kjøpte en moseskurv.

Fungerte utmerket å la de sove i en slik kurv i stua første 3 månedene, etter det begynte jeg legge de i sengen sin eller la de sove i vogn ute.

Anonym poster: 51c382587ad4b5a3ff3d714028c9edf0

Skrevet

Min låg på sofaen nå han var baby men hadde også lekegrind til ham slik at jeg kunne skille på dag soving å nattsoving men du kan jo og bruke sengen til dagsoving å heller la ver å trekke forran vinduene :)

Anonym poster: 30cb170bff58fc56e27eca6f26e59553

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Den første tiden så er det jo kos å la den lille ligge i fanget å sove.. Ellers går det jo fint å ha ungen i vogna på stua ol å sove, gjør det også lettere å trille ungen ut om det skulle gå fra regnvær til sol osv :) Vi hadde vugge i stua vår, men jeg brukte også vogna på begge ungene, lett å trille ut ungen uten å vekke h*n.. Når yngste fortsatt sov i vogna, så sovnet hun i den inne, så trillet jeg henne ut når hun var sovnet, så jeg og guttungen kunne leke litt bare vi to ute :)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor enkelt det er for deg med vogna; bor du slik til at du lett kan få den inn/ut av huset så går det fint evt bare flytte vognbagen.

Du kan jo også legge barnet i senga, men la være å trekke for gardiner og gjøre det mørkt slik at det blir et tydelig skille på dag/natt soving. Hvis rommet er i en annen etasje, så er det kjekt med babycall.

Koselig med en sovende baby på fanget for en kort tid, men tenk langsiktig - man kan ikke sitte sånn hver gang ungen skal sove. Det hender jo man skal gjøre andre ting også :)

Anonym poster: 5aa0763218c7593ddcbe7629de8d8fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...