Gå til innhold

Samboer og økonomi.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke felles økonomi siden min samboer ikke vil det, men nå får jeg igjen nesten 19 000 kr. på skatten og han får en baksmell på 21 000 kr. Da mener han jeg må være med å betale den eller betale hele ferien alene, så nå er jeg litt sur, for han reiste på skiferie i vinter med noen venner siden jeg ikke hadde råd til å være med han da. Hva ville dere gjort?

 

Anonym poster: 21175a2fa551c4f2d4cfab7f3b35bbbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg alltid hatt felles økonomi, så for meg er hele problemstillingen litt søk. Men om han har skattet for lite, og kastet bort pengene sine på skifere hadde jeg aldri i verden betalt baksmellen hans! Noe annet blir det om han hadde hadde levt sparsommelig og allikevel fikk en heftig baksmell.. stå på ditt!

Skrevet

Jeg hadde hverken betalt ferien alene, eller betalt hans baksmell. Hvis du betaler ferien alene, ja da må nesten han være hjemme.

Skrevet

Flyttet tror jeg.

 

Jeg sidestiller samboere med ektefolk jeg, og når man er gift har man faktisk et økonomisk ansvar for hverandre.

 

Jeg kunne aldri levd sammen med en mann som det der, vi bor sammen, har stiftet familie sammen, eier hus og bil sammen, samarbeider om hus og hjem, og deler selvfølgelig alle pengene som kommer inn til husholdningen. Ingenting som heter ditt og mitt i et ekteskap, det er vårt.

 

Anonym poster: 83680d2ca01a86c737cde5a71ac67800

Skrevet

Selvsagt hadde han ikke fått en krone.

 

Anonym poster: cc2b005b9b88284a46eec60dae7df1d7

Skrevet

Betalt ferie for deg så kan han sitte der med sjegget i postkassen hørres ikke ut som han har tenkt så langt denne mannen din,

 

Anonym poster: fe707c5d3caa5420c9a46a2ef02b94a4

Skrevet

Du må ikke finne på å betale en krone av hans restskatt!!!! Si rett til han at dere ikke har felles økonomi, så derfor er det urimelig av han å kreve noe som helst økonomisk hjelp fra deg. Bestill ferie sammen med en venninne du :)

 

Dette har han valgt selv. Jeg foreslår at du bruker dette som brekkstang til fellesøkonomi, etter sommerferien vel og merke :)

 

Lykke til, og hold oss oppdatert!

 

Anonym poster: afc36bbe6a9e5cb108492eaefb06168a

Skrevet

Jeg tror jeg skal ringe en venninne og høre om vi skal ta en liten ferie sammen, og så han han spørre de gode vennene sine om de vil ha ham med på ferie i sommer. (for da må de betale for ham siden han brukte så mye penger på vinterferien)

 

hi

 

Anonym poster: 21175a2fa551c4f2d4cfab7f3b35bbbe

Skrevet

Han hadde ikke fått en krone av meg! Ikke hadde han fått være med på ferien heller, om han ikke hadde bidratt økonomisk! Dette har han valgt selv, og nå smaker han bakdelen med det!

Skrevet

Jeg leste dette slik at han mener at alle pengene hans, er hans, mens pengene dine er felles. Dette virker som en særdeles dårlig deal for deg, og jeg hadde aldri spandert ferie på ham. Spesielt siden han syntes det var helt greit å dra på ferie uten at du fikk bli med da du ikke hadde råd. Hvorfor skal det være en regel for ham og en annen for deg? Jeg hadde nok ikke levd lenge i det samboerforholdet der altså...

Skrevet

Det høres ut som at han ønsker seg felles økonomi når det passer seg for ham.. Dersom dere ellers deler HELT likt på ugifter -hus, mat, annet, så er det ikke rimelig at du skal betale hans restskatt!

 

..men om han betaler mer enn deg på veldig mye av fellesutgiftene, så kan det være at det er rimelig at du er med på å betale noe, tenker jeg.. Da trekker du selvfølgelig ifra det han brukte i vinterferien!

 

Så jeg tør ikke være helt bastant -svaret må avgjøres utfra hvorvidt dere deler helt likt ellers eller ikke.

 

Anonym poster: 5bd54949c74fc8901eac5da93a1e2c8e

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han ønsker ikke felles økonomi og da skal ikke du betale hans restskatt heller. Men jeg ville flyttet, sånne ting er så viktig å enes om!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Da hadde jeg minnet han på hvem som bestemte at dere skulle ha separert økonomi, og inntil han ser sine penger som felles penger også, så bruker du dine penger slik du ønsker, og går det til ferie, så får han holde seg hjemme om han ikke har råd til å dele på utgiftene.

Skrevet

Ikke pokker om han hadde fått ei krone. Siden dere har delt økonomi er baksmellen hans egen feil. skulle ha betalt mer i skatt, det valgte han å ikke gjøre - dermed baksmell, mens du har betalt for mye, derfor pluss. han har jo egentlig hatt omtrentlig 1500 mindre pr mnd, men valgt å bruke disse allikevel, mens du har lagt unna litt hver mnd - tvungen sparing.

 

 

Ved felles økonomi derimot hadde det jo gått opp i opp.

Skrevet

Han hadde ikke fått et rødt øre av meg! Høres ut som en svært "sjarmerende" fyr.

Skrevet

Han har mange andre gode sider, men når det gjelder penger kan han være sær.

 

Jeg regner med vi må ha en ny prat om hvordan vi skal styre økonomien ;)

 

hi

 

Anonym poster: 21175a2fa551c4f2d4cfab7f3b35bbbe

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har ikke felles økonomi siden min samboer ikke vil det, men nå får jeg igjen nesten 19 000 kr. på skatten og han får en baksmell på 21 000 kr. Da mener han jeg må være med å betale den eller betale hele ferien alene, så nå er jeg litt sur, for han reiste på skiferie i vinter med noen venner siden jeg ikke hadde råd til å være med han da. Hva ville dere gjort?

 

Anonym poster: 21175a2fa551c4f2d4cfab7f3b35bbbe

 

For et fjols!!!

 

Jeg ville ha reist på skiferie NÅ, og sagt "takk for sist" når jeg lukket døra bak meg!

Skrevet

Ikke gi kjipingen ei krone!

 

Anonym poster: e955c5e2d7812b796839608aedd0a95b

Skrevet

Eier dere hus / leilighet i lag? Og fradragene kom på en av dere? I dette tilfelle deg.

 

Og hvordan deler dere på utgifter?

 

Men uansett virker han som en egoistisk mann. Kos deg på ferie med ei venninne. Men vær klar over at det er ikke et godt grunnlag for forholdet dere lager nå.

Gjest meg&mini
Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg selvsagt hjulpet kjæresten min. Han er en fantastisk kjæreste og pappa, så jeg hadde i hvertfall ikke slått opp som flere her sier at de ville gjort.

Han hadde heller ikke latt meg få betale hele summen, men hadde satt stor pris på at jeg hadde hjulpet han.

Ikke hadde han heller forventet at jeg skulle hjelpe han heller, sånn som din gjør. Du burde heller ikke føle at du må hjelpe han:)

 

Dere burde sette dere ned å ta en prat om økonomien i hvertfall. Lykke til:)

Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg selvsagt hjulpet kjæresten min. Han er en fantastisk kjæreste og pappa, så jeg hadde i hvertfall ikke slått opp som flere her sier at de ville gjort.

Han hadde heller ikke latt meg få betale hele summen, men hadde satt stor pris på at jeg hadde hjulpet han.

Ikke hadde han heller forventet at jeg skulle hjelpe han heller, sånn som din gjør. Du burde heller ikke føle at du må hjelpe han:)

 

Dere burde sette dere ned å ta en prat om økonomien i hvertfall. Lykke til:)

Nå er det selvsagt ikke din samboer dette handler om. HIs samboer fremstår absolutt ikke som en fantastisk kjæreste, når han uten skrupler reiste på vinterferie og lot HI være igjen alene hjemme fordi hun ikke hadde råd til ferien - da. Det er det jeg reagerer på- Han forventer at hun skal betale sine egne ferier helt selv, og har hun ikke råd så får hun bli hjemme. Samtidig forventer han at hun skal spandere på ham, når han ikke har råd. Jeg hadde uten videre spleiset med min mann, men denne tråden handler ikke om ham. Eller din mann. Det handler om en mann som vil beholde alt sitt selv, men gjerne ta imot store deler av HIs penger samtidig. Uten at han må dele med henne, selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...