Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Er 26 uker på vei. Slitt med symfyseløsning siden uke 15, og har ikke sovet en hel natt på like lenge. Er 50% sykemeldt og kan få mer om jeg vil. KiropraktorEn min vil at jeg skal være fullt sykemeldt, men det klarer ikke psyken min. Jeg er på jobb pga det sosiale, ikke fordi jeg egentlig orker. Smertene jeg har når jeg kommer hjem fra jobb er et helvete. Hjemme får jeg ikke gjort noe, jeg kan være ute på terrassen og sitte en halvtime av gangen og se ungene sykle eller noe har så mye vondt at jeg kjenner det går på psyken løs, derfor er jeg så i tvil. Hva hvis jeg blir liggende hjemme å glo i taket? Hjelper jo ikke det heller.... Tips? råd? Anonym poster: f2a94040503c0e28f314723b1707a2b5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Du kan f.eks være 50% sykemeldt med 50% arbeidsinnsats, viss ikke bør du jo bare vente til dialogmøte eller høre med arbeidsgiver om de kan tilrettelegge for deg, ettersom de faktisk kan få bøter om de ikke gjør dette. Har du snakket med jordmor om dette? Anonym poster: b740eda814ffdfb9bbb9507ad09c0293
<3 2G <3 Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Hadde prøvd 100% og sett om jeg hadde klart mer da. Om det ikke utgjorde forskjell på formen hadde jeg like greit bett om 50% neste timen.
mamma_til_gutt Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Jeg hadde det likt som deg.. krykker og 50% sykemelding fra uke 15. Jeg tok sykemelding så sent, og kun 50% nettopp pga psyken. Jeg trengte å se folk. Men urk som jeg angrer nå.. i uke 27 ble jeg så dårlig at jeg måtte være hjemme 100%. Og da var det full krise. Jeg kunne ikke gå ut og ta en kaffe, eller sitte ved middagsbordet og ha det hyggelig med mannen. Ett år siden fødsel og jeg sliter fortsatt så mye at jeg ikke kan gå en km :/ Er bedre enn før, men laaangt igjen. Belastningen dette har vært på psyken min har vært mye værre enn en tidligere 100% sykemelding ville vært.. Nå er det ikke så mange som blir så dårlige da.. Men snakk med legen din og lytt til råd. Kanskje du kan komme innom og spise lunch, eller delta på jobben uten betalt, men bare for å være der litt? Tenk på løsninger
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Arbeidsgiver tilrettelegger absolutt alt, og jeg har delegert bort en helt haug med oppgaver så jeg ikke har så mye selv. Utgjør vel kanskje 30% innsats, he he. Blir ikke bedre smertemessig av å være hjemme, men jeg sovner ikke på sofaen av utmattelse når klokka er 16 da... Anonym poster: f2a94040503c0e28f314723b1707a2b5
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Jeg hadde det likt som deg.. krykker og 50% sykemelding fra uke 15. Jeg tok sykemelding så sent, og kun 50% nettopp pga psyken. Jeg trengte å se folk. Men urk som jeg angrer nå.. i uke 27 ble jeg så dårlig at jeg måtte være hjemme 100%. Og da var det full krise. Jeg kunne ikke gå ut og ta en kaffe, eller sitte ved middagsbordet og ha det hyggelig med mannen. Ett år siden fødsel og jeg sliter fortsatt så mye at jeg ikke kan gå en km :/ Er bedre enn før, men laaangt igjen. Belastningen dette har vært på psyken min har vært mye værre enn en tidligere 100% sykemelding ville vært.. Nå er det ikke så mange som blir så dårlige da.. Men snakk med legen din og lytt til råd. Kanskje du kan komme innom og spise lunch, eller delta på jobben uten betalt, men bare for å være der litt? Tenk på løsninger Sjefen sier jeg kan komme å bare være der når jeg vil, hun er topp. Men jeg føler at jeg må gjøre noe, bruke hodet! føler meg bare slapp og sliten... Blir nok ikke så ille enda. Jeg tar godt vare på meg selv nå, har erfart fra tidligere. Sitte på en vanlig stol har jeg ikke gjort siden lenge. Jeg ligger... Anonym poster: f2a94040503c0e28f314723b1707a2b5
Von Hertelhofen Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Sosial omgang trumfer ikke smerter fra helvete. jeg hadde ikke vært i tvil...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Sosial omgang trumfer ikke smerter fra helvete. jeg hadde ikke vært i tvil... Jammen jeg er så dårlig på å ikke gjøre noe. Har ligget i senga nå siden jeg våknet, og holder på å forgå. ..eneste jeg kan gjøre uten smerter er å ligge. Anonym poster: f2a94040503c0e28f314723b1707a2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå