Gå til innhold

Skal ikke amme, flasker / mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med første barn, er i uke 36. Jeg skal ikke amme, går på medisiner som gjør at jeg ikke kan amme.

Det jeg lurer på er hva kjøper jeg inn av mme til babyen kommer?

Hvor mange flasker trengs det?

Takk for tips! :)

Anonym poster: 4e8d19b1875d9a6cf46e4dae3354bd36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes 6- 8 flasker er kjekt å ha. Da har jeg alltid en ren flaske for hånden og slipper å sterilisere/koke dem hele tiden.

Ang. MME så holder jeg en knapp på Hipp sin økologiske erstatning. Mine barn har fått magevondt og gulpet endel av NAN men med Hipp hadde vi ikke det problemet. (dette er jo selvfølgelig individuelt så her må du bare prøve deg frem. Alle erstatningene er like bra ift næring)

Skrevet

Hei! Her har jeg hatt flaskebarn siden fødselen, og det har gått kjempebra! :) Anbefaler deg å skaffe deg Avent sin flaskesterilisator, den har vært gull verd! Gjør renholdet myyye enklere. Ellers liker jeg godt Dr.Brown-flaskene, etter endel prøving og feiling. De finnes i 3-pakk på Barnas Hus. Til å begynne med ville jeg kjøpt inn 3 stk 3 pankninger med 120 ml flasker, så totalt 9.

Ville også kjøpt en doseringsboks, også fra Avent, så kan du måle opp ferdig mengde pulver. Et par termoser til vann, så du har kaldt og varmt vann klart.

NAN har fungert godt her i huset. Vi bruker stort sett pulver, men har også noen "ferdig pakker" med NAN som er grei å ha på tur feks. De koster ca 10 kr for 200 ml ferdig mme. Når det gjelder merke må du bare prøve deg frem med din baby, det er forskjellig hva de liker/reagerer på.

Lykke til med flaskematingen, det kan være vel så koselig som amming! :)

Anonym poster: 67073fe1128c329b66945e7e4c2f98d3

Skrevet

Mange flasker er praktisk å ha. Samt microsterilisator. Holdt på å brenne ned huset i ammetåka flere gang før jeg fikk den i hus. Litt overdrevet, men det er så fort gjort å glemme flaskene i ammetåka og ikke koster den mye heller.

Skrevet

Hei, på sykehuset pleier de å ha MME tilgjengelig, så jeg ville aller først kontaktet dem og sjekket om de stilte med MME i perioden du var der etter fødsel. Så slipper du å evt. drasse med deg MME dit. :)

Det er litt forskjellig hvilken MME som fungerer best for de forskjellige barna, noen barn får reaksjoner på noen typer, og noen gulper mye av noen typer. For våre barn synes vi f.eks. Hipp fungerte best siden de gulpet mer av NAN. Hvis dere får MME på sykehuset og babyen trives med den typen, kan dere jo kjøpe samme typen når dere kommer hjem.

Angående flasker er det greit å ha endel flasker tilgjengelig så du slipper å vaske og sterilisere hele tiden, f.eks. 6-8 flasker til å starte med. Jeg ville også kjøpt en sterilisator så slipper du å koke flaskene, en veldig god invistering for flaskemammaer. :)

Sjekk ellers flaskeforumet her (http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/forum/2582-amming-og-flaske/) - jeg fikk mange gode tips her når jeg ble flaskemamma første gang. Det er endel "holdes oppe"-tråder der med masse nyttig info. :)

Skrevet

Det er gull verdt å ha nok flasker, og å ha mikrosterilisator. Det gjør ting mye enklere. Vi har hatt 9 flasker i bruk, og da har vi alltid hatt rene flasker uten for mye stress. Har brukt Avent sine, men det var tilfeldig at det ble de og ikke noe bevisst valg. De har fungert fint for oss. Det er smart å lage seg et system når man kommer hjem, der man koker opp vann og har dette på flasker som setter på kjøl, så kan disse enkelt varmes opp og tilsettes pulver når det haster å få melka klar. Har forstått at det kan være litt forskjell på hvordan dette med temperatur på vannet skal være fra merke til merke, men vi har brukt NAN og da fungerte denne metoden veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...