Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Hei, Mannen har fått seg jobb i Skien, så vi lurer på om vi skal flytte hele familien. Hvor er det best å bo? Vil helst ikke bo midt i gryta i Skien i hvert fall. Er på jakt etter ett rolig, barnevennlig sted. Erfaringer? Anonym poster: 256c2960dc73ad8d5dd1f6b665692ed2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Født og oppvokst i skien. Einaren er veldig fint. 10 min. kjøring til sentrum. Barnevennlig plass, stille og rolig. Evt. Bakken. 10 min. gange fra sentrum. Jeg savner Skien! Lykke til Anonym poster: 66e7c8a9773c9ee07df3ddf5911ba5a6
itb Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Hei. Jeg er fra grenland og skulle jeg flyttet tilbake tror jeg jeg ville valgt skien da jeg tror de er litt mer barnevennlige i politikken. Kjenner ikke Skien så godt med tanke på steder, men tror Limi/Rising/Venstøp er fint for barn. I Porsrunn er Brattås veldig fint for barn...Lykke til:) Det er fint å bo i grenlæand:)
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Bor ikke i skien selv, men for meg er det nærmeste by :-) Rising, Venstøp, Bølehøgda og sneldtvedt er steder jeg selv kunne tenke meg å bo. Her er det mer landlig og husene ligger ikke tett som haggel :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Har bodd i Skien tidligere. "Midt i gryta" i Skuen er egentlig ganske bra. Falkum/Bakken er attraktive sentrumsnære områder. Men kommer an på hva du ønsker av tilgang på ting/ kjøreavstand og prisklasse. Hvis jeg skulle flytter tilbake ville jeg kikket etter hus i områdene Frogner, Kleiva, Vindalsåsen/Bakkane(litt dårlig i forhold til kveldssol), Venstøp og Falkum. Muligens også områder på Gulset og Bøler. Anonym poster: 019dd08094d88e267e67511e8a44f3ce
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Takk for svar Hvordan er områdene rundt klyve og klyveskolen? Anonym poster: 256c2960dc73ad8d5dd1f6b665692ed2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Hei! Jeg er porsgrunnsjente, men bor nå i Skien, riktignok så nærme porsgrunn du kan komme. Bor på Borgeåsen, kjempefint og barnevennlig! Max 5 min til Porsgrunn by, og ca 10 min til Skien by. De områdene andre har nevnt i Skien, er alle fine områder. Borgestad/Bøler/Menstad er veldig fint. I tillegg jobber jeg faktisk på Klyve Barneskole. Jeg liker meg godt der, men ville nok aldri bodd der selv. Litt vanskelig å forklare hvorfor, Klyve som område har nok et dårlig rykte på seg fra gammelt av, som henger litt igjen. Men det er bl.a litt "blokk-by" der, men også fine enebolig-områder. Anbefaler Nybergåsen hvis du vurderer Klyve-området. Fine nærområder på Klyve til å gå på tur, på ski osv. Og hvis du endre opp på klyve, kan du risikere å få meg som lærer til barna dine, hvis du har skolebarn...og DA er du heldig!! Hehehe... En ting verdt å nevne om Skien, er at barnehagedekningen her er mye dårligere enn i Porsgrunn.... Vi har en sønn som "uheldigvis" ble født etter august i fjor,..og har ikke fått barnehageplass. Har 2 søstre pluss et par venninner som også fikk barn etter august ifjor, men alle disse har allikevel fått plass...for de bor i Porsgrunn... Og en ting til, hvis du kommer fra en av norges større byer, kommer du til å bli gledelig overrasket over boligprisene her. De er nemlig milevis unna solo-bergen-trondheim-priser Lykke til Anonym poster: 55ab14fc86478e515ba0db4acc576099
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Jeg er født og oppvokst på Klyve. Jeg gikk på Klyve ungsomsskole (det er bare barneskole nå. Ungdomsskolen ligger på Kongerød) Det er mange fine områder på Klyve (og noen ikke fullt så fine) Fra klyveskolen og mot Tollnes/ (Nedre Kongerød og Nedre Klyve) er det veldig fint og mange nye felt/nyere områder. Nenset og også fint. Fra skolen og opp er det ymse men også her økes standarden hvert år med nye boliger, renovering av eldre boliger og generell bedring da det ser ut til at gjennomsnittsalderen blir lavere og med det følger modernisering, Øvre Klyve består av høyblokker, langblokker og andre blokker. Kan sammenlignes med Maihaugen på Gulset. Her ville jeg ikke bodd da jeg ikke liker å bo med så veldig mange andre mennesker. Mellom Klyveskolen og Kongerødskolen ligger et stort felt med rekkehus. Klyveekra og Nedre Frydenlund. Veldig fint men VELDIG TETT. På den andre siden av veien ligger det stort sett eneboliger av eldre dato men her er det mye renovering ute å går ser her blir det stadig bedre. I området rundt butikken og Kongerødskolen er det flere rekkehus. Futehagen og Seminarveien. Også veldig tett i tett, i tillegg til små. I området bak Klyveveien, Nybergåsen, er det mye stort og flott. Det er forresten et ganske så flott hus til salgs nå, på Nybergåsen. De mest sorike områdene ligger nede på "flata" eller oppe i høyden. Skolene har jeg ikke så mye erfaring med i disse dagenr da det er over 15 år siden jeg gikk på ungsomsskolen og jeg har foreløpig ikke barn i skolealder. Anonym poster: 9072770b2b8e62b2f80654a4a52645fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå