snart3barnsmor:) Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Skal ha mitt tredje om under fem uker og har blitt hysterisk redd for at det skal revne i arret på innsiden før den tid... det begynner jo å bli ganske trangt nedi der og jeg kjenner det både stikker og svir i området... kan ikke huske det var slik med forrige... har hørt om at noen har revnet men det var under fødsel så det er vel et mer ekstremt press... eller?? er bare 1,5 år siden forrige ks... noen som vet om det er mulig å revne og hvordan man eventuelt merker det? ser for meg at det kan være mulig å revne litt slik at man blør på innsiden uten at det merkes godt før det er for sent, men det er vel en irrasjonell tanke eller??
*VårBlomst* Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Jeg har hatt samme tanker. Jeg skal ha mitt fjerde KS om 18 dager. Jeg har også hatt mye stikninger og sviende smerte fra arret og oppover magen - ikke bare ved arret. Var inn til ekstra sjekk pga dette, de fant ikke noe galt. Jeg har derimot mye arrvev, og det er jo ikke strekkbart. Så når magen vokser vil det strekkes og bli vondt. Men tydeligvis ikke noe farlig.. Jeg fikk høre at dersom det revner på innsiden, så gjør det skikkelig vondt. Mye verre enn bare stikninger.. Jeg roa ned skikkelig, dvs ikke løfter noe, ikke bærer, ikke strekker meg, ikke bøyer meg for mye ned... På den måten ble smertene litt roligere. Så for meg hjalp det å roe helt ned. Nå har jeg derimot skikkelig problemer med å ligge, iansett stilling, det er vondt i magen, tenker det også kan ha sammenheng med arrvev å gjøre.. Håper det går bra med deg, og lykke til videre og med ks :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå