Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Guttungen er 2 uker gammel og jeg ammer. Han tok puppen med en gang etter fødsel og har vært superflink siden. På sykehuset sa de at han suger riktig osv. Dumme meg har pumpet meg innimellom og gitt han flaske. Nå merker jeg at ammingen snart går til helvete Han klarer ikke suge ordentlig på puppen lengre, er så vidt han klarer å ta tak i brystet engang :/ Melka kommer jo lettere fra flaska, så det virker som han har gitt opp puppen pga det er "mer jobb". Noen gode råd til ei frustrert nybakt mamma? Anonym poster: ffa457b3592c5d7a04fd8b090ff9dfc1
Madolyn Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 (endret) Om du håndmelker og får i gang utdrivingsrefleksen før du legger ham til brystet? Babyen må jo som regel suge en stund før utdrivingsrefleksen kicker inn, så regner med det er derfor han nå foretrekker flaska - instant gratification... Og legg vekk den flaska for noen uker nå Endret 3. april 2013 av Madolyn&Muffin
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Eneste jeg tenker er at du kutter ut flaska ei stund til så han må lære seg å suge før han får flaske igjen. Har selv vært frista til å prøve flaske på min på 2,5 uker så je kan få meg mer enn 2 timer sammenhengende søvn ene eller andre natta.. Men spurte helsesøster i dag pga at jeg var så usikker, men føler selv at gan suger bra og har godt tak osv. Hun mente likevel jeg skulle gi det en 3-4 uker til for å være på den sikre siden. Pga akkuray det du sier.. At man risikerer at de synes flaske er "bedre" og gidder ikke suge på puppen. Håper det ordner seg for deg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Evt så kan du kjøpe et bryst skjold på apotek-barnas hus etc som gjør det tilnærmet likt å suge pupp og flaske. Pluss at du slipper å blir sår. Anonym poster: 701676a3f23024ba7edd2c500147bd12
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Eneste jeg tenker er at du kutter ut flaska ei stund til så han må lære seg å suge før han får flaske igjen. Har selv vært frista til å prøve flaske på min på 2,5 uker så je kan få meg mer enn 2 timer sammenhengende søvn ene eller andre natta.. Men spurte helsesøster i dag pga at jeg var så usikker, men føler selv at gan suger bra og har godt tak osv. Hun mente likevel jeg skulle gi det en 3-4 uker til for å være på den sikre siden. Pga akkuray det du sier.. At man risikerer at de synes flaske er "bedre" og gidder ikke suge på puppen. Håper det ordner seg for deg. Lykke til Hvordan gikk det med sår pupp? Ble du bedre? Hva brukte du? Husker diskusjonen for litt siden Anonym poster: 387191a697f873d5ff797653b7630ce2
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Eneste jeg tenker er at du kutter ut flaska ei stund til så han må lære seg å suge før han får flaske igjen. Har selv vært frista til å prøve flaske på min på 2,5 uker så je kan få meg mer enn 2 timer sammenhengende søvn ene eller andre natta.. Men spurte helsesøster i dag pga at jeg var så usikker, men føler selv at gan suger bra og har godt tak osv. Hun mente likevel jeg skulle gi det en 3-4 uker til for å være på den sikre siden. Pga akkuray det du sier.. At man risikerer at de synes flaske er "bedre" og gidder ikke suge på puppen. Håper det ordner seg for deg. Lykke til Hvordan gikk det med sår pupp? Ble du bedre? Hva brukte du? Husker diskusjonen for litt siden Anonym poster: 387191a697f873d5ff797653b7630ce2 Hei! Ja, jeg er mye bedre jeg smurte med morsmell og brukte sånne avent skjold.. Slike med hull til brysvorten. Og så lå jeg med puppene i været og lot de lufttørke etter hver amming. Var nok den ene gangen han hadde feil tak som ødela for meg.. Da jeg kom meg etter dette har det ikke vært noe nevneverdig problem.. Med mindre han henger på i 45 minutt.. Da blir jeg sår uansteikesett Så koslig at du husket meg
OnTheRun Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Husker jeg hadde den samme panikken med nr to etter to uker. Han sugde bra fra starten, men så gav jeg han smokk for å få pause og da var det plutselig som om han ikke skjønte puppen lenger. Jeg la smokken på hyllen et par uker og da ble det ordnings på ammingen igjen. Ville gjort det samme med flasken om jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Takk så mye for svar jenter !! Skal absolutt legge bort flaska, selv om den er en redning for meg når jeg skal ut/har en avtale. Anonym poster: ffa457b3592c5d7a04fd8b090ff9dfc1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Takk så mye for svar jenter !! Skal absolutt legge bort flaska, selv om den er en redning for meg når jeg skal ut/har en avtale. Anonym poster: ffa457b3592c5d7a04fd8b090ff9dfc1 Jeg er heller ikke noe glad i å amme offentlig, flaska er fin den Men om et par uker så kan du sikkert prøve igjen. Han er jo bare 2 uker gammel så du får heller prøve å holde deg i ro hjemme og hos gode venninner Er lov å roa ned litt med nyfødt baby i hus <3 Anonym poster: 7afae08dd1208ede62c1ed2cd1f7cb58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå