Lola2016 Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg har begynt å amme liggende for jeg er så utrolig trøtt så sovner nesten i sitte stilling. Datteren min er snart 2 mnd. Hun sovner alltid under amming og hvis hun skal rape opp luft må jeg ta henne opp og da våkner hun og holder det gående. Er det dumt å bare la henne sove uten å rape? Noen erfaringer der ute?
Lessismore Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Jeg gjorde akkurat som deg med min datter da hun var baby. Det fungerte kjempefint, og det var aldri noe problem at ci begge sovnet. Tvert imot, jeg tror vi begge trivdes med samsoving.
Lola2016 Skrevet 3. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2013 Hun fikk ikke noe mer luftsmerter og kolikk symptomer ?
Underveis --> Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Har ammet begge mine liggende om natten og har ikke rapet de etterpå med mindre jeg merket at de var urolige. Det hendte av og til med Minsten, men hadde aldri magetrøbbel utover det. La de rett tilbake i vogga, om vi ikle sovnet begge to 8-)
rasekatten Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 vi sovnet sammen om nattan, og hun hadde ikke noe problemer fordi hun ikke rapet. så det er nok ikke noe stress pga det
Lessismore Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Nei, hun fikk ingen plager av ikke å rape. Men det er jo veldig individuelt, og det som fungerte for oss, er ikke sikkert fungerer for andre. Men det er jo bare å prøve seg frem.
Mammaaaa? Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Jeg ammer liggende om nettene, og det har vel kanskje skjedd at jeg har tatt han opp for å rape, men det er mer unntaket som bekrefter regelen. Han raper av og til dagtid, men ikke alltid. Andre ganger har han masse luft som skal opp, men han fiser for det meste. Ingen symptomer på luftsmerter eller kolikk. Han er 3 mnd.
lykkeliten1 Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Ingen raping her heller, verken om natten eller dagen. Heller ingen luftsmerter. Lykke til!
Berlinerbolla Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Med alle mine tre har jeg hatt grindsengen deres helt inn til vår seng. De har alltid sovnet i sin egen seng, men i løpet av natten når de har våknet så har de kommet opp i sengen med oss, og lagt mellom meg og grindsengen. Jeg har sovnet somregel mens jeg ammet liggende, og det meste har gått på autopilot nattestid. Har ikke tatt de opp for å rape (de har etterhvert rapet av seg selv liggende, aldri hatt kolikksmerter eller vært plaget med luft i magen) Jeg har sovet godt nettene og babyen har sovet godt nettene. Mye nærkontakt og kos Har aldri vært problemer med å kutte ut nattamming, eller å flytte de på eget rom når de har blitt så store til det, eller lære de å sove i sin egen seng.
mamma i november!(2005) Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Jeg ammer og vi begge sovner om nettene... ingen rap og ingen kolikk eller tegn på at det ikke er greit...om dagen MÅ han alltid rape etter vært måltid å gjerne flere ganger under måltid også... han er 2 mnd ...
påanigjen? Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Det seiast at mjølka kjem saktare om ein ligg og ammar, og dermed får ikkje babyen i seg så mukje luft. Då treng dei som oftast ikkje å rape etterpå, men kan sove i ro :-)
Lola2016 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2013 Kroppen er smart;) er plaget av for mye melk som kommer som en spylerslange i stor fart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå