Gå til innhold

inspirert !!sykemeldt VS svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen andre tråder om sykemeldte gravide.

Lurer egentlig på om alle dere som sier dere var sykemeldt i svangerskapet egentlig gikk på svangerskapspenger og ikke sykepenger?! Det er jo to forskjellige ting mtp statistikk osv ;)

Jeg var sykemeldt i begynnelsen og i ca uke 19 ish gikk over på svangerskapspenger

Anonym poster: e4c19367710f46aab1efcc082cedb45f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste kvalifiserer jo ikke til svangerskapspenger.

Jeg var sykmeldt forrige svangerskap og er sykmeldt i dette. Fordi graviditeten gjør meg syk, og jeg dermed ikke er en frisk gravid med en arbeidsplass som ikke kan tilrettelegge.

Anonym poster: 8f42612b2941ba9a8f70aa428dc83c77

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga høyt bt. Legen og bedriftsjordmor hos oss er uenig. Legen mener jeg ikke kvalifiserer men jordmor mener jeg er det siden høyt bt kan skade fosterets vekstvilkår. Når jeg jobber blir det høyrere. Legen er uenig, men det er blitt søkt nå for meg.

Anonym poster: 20239c8bfa3c34697876ac50102527c8

Skrevet

Jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap pga lege som ikke forstod en dritt. Så da gikk jeg glipp av noen feriepenger jeg kunne fått ekstra (man får jo så og så mye feriepenger av sykepenger og mer om en har svangerskapspenger.. Jeg ville fått begge deler og dermed mer feriepenger..)

Anonym poster: 209a97814757d68b070ec4600cfc2c89

Skrevet

Åja. Så er det slik at om man får svangerskapspenger så er det fordi arbeidsplassen ikkr kan tilrettelegge?

Jeg var dårlig i hele mitt svangerskap med en jobb med løft og kun stå/gå. Men legen sa til meg jeg var jo ikke "syk,syk" men "svangerskaps syk" derfor gikk jeg over på svangerskapspenger i stedet for sykemelding.

HI

Skrevet

Åja. Så er det slik at om man får svangerskapspenger så er det fordi arbeidsplassen ikkr kan tilrettelegge?

Svangerskapspenger er ment for friske gravide med det som regnes som normale svangerskapsplager evt, og hvor det ikke er mulig for arbeidsplassen å tilrettelegge.

Typisk er f.eks folk som jobber med kjemikalier gravide ikke skal utsettes for.

Anonym poster: 8f42612b2941ba9a8f70aa428dc83c77

Skrevet

er sykemeldt grunnet sterke ryggplager.så sykemeldt med aap

Anonym poster: 3681bb1244d3aa1d2e9efed46d955844

Skrevet

Jeg var dårlig i hele mitt svangerskap med en jobb med løft og kun stå/gå. Men legen sa til meg jeg var jo ikke "syk,syk" men "svangerskaps syk" derfor gikk jeg over på svangerskapspenger i stedet for sykemelding.

HI

Du skal i utgangspunktet være frisk med en jobb som er skadelig for fosteret, for eks jobbe med kjemikalier e.l., eller være ansatt i bransjer som off-shore eller luftfart, da du automatisk må slutte i henhold til regelverket, for å ha rett på svangerskapspenger.

Men så er det slik at noen jordmødre eller leger er mer villige til å formulere søknaden slik at den skal innvilges likevel, enn det andre leger/jordmødre er.

Hilsen saksbehandler foreldrepenger

Anonym poster: bb45a4a6b0dded6bd3838cf161902f18

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og noen av mine kolleger har fått svangerskapspenger

Anonym poster: 7a6c69a8fbd8d33e4e7f7afcd1e81c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...