Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Hei. Jeg trenger å dele noe, eller få tømt meg litt... Jeg skal ha barn med xn min. Vi var sammen i noen år, det ble slutt, og så fant vi litt tonen i sommer. Å jeg ble gravid problemet er at han trodde dette betydde at vi skulle bli sammen .. Noe jeg absolutt ikke vil. Da vi var sammen var han ikke grei når han blei irritert, kunne bare fike til meg ,eller spytte på meg. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal vokse opp slik, og det vet han. Foreldrene hans er fra Iran, så han tør ikke fortelle at jeg skal ha barn. Han sier han er flau over meg, jeg er ikke bra nok. I over 6mndr har han i mine øyne plaget meg... Sender hjerter, og savner deg (noe som gør meg kvalm) , jeg har prøvd å være grei, men så kommer han med nedlatende kommentarer om hvordan jeg ser ut og mye usakelig, som at jeg ikke har noe som er bra, slik han har, han er sååå mye bedre enn meg,og alle andre.Igår klikket han helt, og fortsatte med å være usakelig, ler av meg, sier at huset mitt ikke er like stort som han sitt, huset mitt kan ikke kalles ett hus, lønna mi er ikke bra nok, jeg er en jævla boms(for han vil ikke betale barnebidrag , noe jeg har godtatt å sagt han ikke trenger) , at jeg ikke kan gi babyen min noen ting, slik han kan. Så kommer han med trusselen at han skal få full foreldrerett på babyen når hu er 1år, så jeg kan bare glede meg. Jeg prøver å forklare at ingen tar fra meg babyen sånn uten videre, men da ler han bare å sier :vent å se, vent å se hva jeg gjør... Blir så redd, for han har truet mange ganger med å ta baby, og dra til Iran med baby. Er det noe å være redd for, kan han virkelig få full foreldrerett ? Kom med alle synspunkt ... Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Hei. Jeg trenger å dele noe, eller få tømt meg litt... Jeg skal ha barn med xn min. Vi var sammen i noen år, det ble slutt, og så fant vi litt tonen i sommer. Å jeg ble gravid problemet er at han trodde dette betydde at vi skulle bli sammen .. Noe jeg absolutt ikke vil. Da vi var sammen var han ikke grei når han blei irritert, kunne bare fike til meg ,eller spytte på meg. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal vokse opp slik, og det vet han. Foreldrene hans er fra Iran, så han tør ikke fortelle at jeg skal ha barn. Han sier han er flau over meg, jeg er ikke bra nok. I over 6mndr har han i mine øyne plaget meg... Sender hjerter, og savner deg (noe som gør meg kvalm) , jeg har prøvd å være grei, men så kommer han med nedlatende kommentarer om hvordan jeg ser ut og mye usakelig, som at jeg ikke har noe som er bra, slik han har, han er sååå mye bedre enn meg,og alle andre.Igår klikket han helt, og fortsatte med å være usakelig, ler av meg, sier at huset mitt ikke er like stort som han sitt, huset mitt kan ikke kalles ett hus, lønna mi er ikke bra nok, jeg er en jævla boms(for han vil ikke betale barnebidrag , noe jeg har godtatt å sagt han ikke trenger) , at jeg ikke kan gi babyen min noen ting, slik han kan. Så kommer han med trusselen at han skal få full foreldrerett på babyen når hu er 1år, så jeg kan bare glede meg. Jeg prøver å forklare at ingen tar fra meg babyen sånn uten videre, men da ler han bare å sier :vent å se, vent å se hva jeg gjør... Blir så redd, for han har truet mange ganger med å ta baby, og dra til Iran med baby. Er det noe å være redd for, kan han virkelig få full foreldrerett ? Kom med alle synspunkt ... Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832 Er babyen født? Anonym poster: c1d4e8b33269e5ad0643162ef1e961ac
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Nei, kommer i mai/juni. Hilsen hi Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Det er ikke noe som heter foreldrerett. Det finnes to begreper: Foreldreansvar og omsorg. Omsorgen vil antagelig du ha, siden han ikke later til å være særlig interessert før barnet er ett år. Foreldreansvaret vil du få alene om dere ikke er samboere eller gifte ved fødsel, men dersom han gidder å gå til rettsvesenet for å få delt foreldreansvar vil han med stor sannsynlighet få medhold i det. Det du sier om at han truer med å dra til Iran med barnet skal du selvfølgelig ta alvorlig. Det forekommer at fedre bortfører barna sine. Du bør: -Rådføre deg med politiet. Mest for å få det registrert at du har vært i kontakt, da dette kan bidra til at han blir nektet pass til barnet om han senere skulle få del i foreldreansvar og ønske å ta med barnet på ferie til utlandet. -Ta vare på alle skriftlige trusler, SMS-er, e-poster osv. Notere deg i en dagbok hva som skjer, alle ganger han truer osv. -Anmelde ham for vold, om det stemmer at han flere ganger har fiket til deg. Be om besøksforbud. -Be NAV fastsette barnebidrag. Selvfølgelig skal du ikke gå med på at han ikke skal betale det. Det siste du behøver er å signalisere til fjotten at han kommer noen vei med trusler og skremmende oppførsel. Anonym poster: d8456553fa584ce764e2fb3830c7af5e
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Så lenge du er ved dine fulle fem så er det ingen domstol som vil frata deg foreldreretten, men det er mulig at du må dele retten med far. Samvær må dere bli enige om og er det en reell fare for at far vil kidnappe barnet ut av landet så kontakter du politiet
Vimseliten Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Han kan vel ikke få full foreldrerett når du er skikket til å være mor og gi barnet deres omsorg. Han prøver vel mest å skremme deg, han liker vel ikke tanken på å ikke ha kontrollen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Ok, takk for svar... Er full av hormoner, dette gjør meg bare uvel og ekstremt redd. Han bryr seg ikke om babyen, bare om jeg vil ha han ,om jeg har det bra. Babyen er bare noe han vil ha, for å såre meg. Jeg er redd for at han kommer til å ta hu med ut av landet. Jeg er så redd at jeg har sagt ifra til legen at jeg ikke tør å være på barsel lenger enn jeg må. Jeg er hysterisk redd faktisk. Han er så jævelig når ting ikke går han sin vei. Jeg er ved mine fulle fem, har bra jobb, lite hus, og bil. Er snill og grei bare har ikke antenner når det kommer til menn... Blir vanskelig å måtte gå med pepperspray i vogna , i frykt for at han skaø komme å prøve seg på noe . Hi Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Jeg synes også du skal be om rådgivningssamtaler ved ditt lokale krisesenter. Og gjøre helsestasjon, fastlege og fødested oppmerksomme på situasjonen og hvor bekymret du er. Anonym poster: d8456553fa584ce764e2fb3830c7af5e
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. april 2013 #9 Skrevet 3. april 2013 Når du er så redd og engstelig som du er så vil jeg anbefale deg å ringe politiet. Der kan du få snakke med fagfolk som kan gi deg konkrete tips og råd. Kanskje det kan gi litt ro i sjela og en plan videre. Lykke til!
3 i april Skrevet 3. april 2013 #10 Skrevet 3. april 2013 Nei han får ikke full foreldrerett så lenge du er skikket som mor, han kan heller ikke kreve noe særlig med samvær og han kan heller ikke kreve og få babyen på overnatting før det er 2-3 år gammelt. Om han kommer med trusler om og ta babyen til Irian så bør du snarest oppsøke politiet, faktisk så bør du anmelde han for trusler, få det dokumentert om det kommer så langt at han tar deg til retten for og kreve hele omsorgsretten. Denne mannen høres så ustabil ut at han faktisk ikke bør ha samvær med mindre det er under tilsyn. Har du bevis på truslene han kommer med enten via mail eller sms så bør du absolutt ta vare på disse sånn at du har bevis på hvordan han holder på. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du lar han slippe unna bidrag ? Det bør du ta via nav, de egner ut hvor mye han skal betale. Han har vært med på og få dette barnet til verden da bør han også betale for det. Dessuten er det ulovlig og føre opp far som ukjendt om du vet hvem far er. Ikke la deg knekke av denne mannen. Han holder på slik sånn at han kan skremme deg til og få det slik HAN vil. Du må heller ikke finne på og flytte sammen med han og få samme bosteds adresse før barnet blir født for da få han automatisk foreldrerett det får han ikke om dere ikke bor sammen. Du slipper også megling ved et evt brudd.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #11 Skrevet 3. april 2013 Nei, kommer i mai/juni. Hilsen hi Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832 Da jeg fikk min sønn for endel år siden, var det slik at dersom ikke mor og far var gift eller samboere fikk mor automatisk hele foreldreretten om ikke mor skrev et spesielt papir om delt foreldrett. Dersom det er slik enda ville jeg ikke gitt han noe foreldrerett. Da må han gå rettens vei for å få det, noe han og sannsynlig vil få. Dette påvirker ikke at han kan ha samvær med barnet om du ønsker det, noe jeg synes høres skummelt ut med tanke på truslene hans. Anonym poster: c1d4e8b33269e5ad0643162ef1e961ac
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Nei han får ikke full foreldrerett så lenge du er skikket som mor, han kan heller ikke kreve noe særlig med samvær og han kan heller ikke kreve og få babyen på overnatting før det er 2-3 år gammelt. Om han kommer med trusler om og ta babyen til Irian så bør du snarest oppsøke politiet, faktisk så bør du anmelde han for trusler, få det dokumentert om det kommer så langt at han tar deg til retten for og kreve hele omsorgsretten. Denne mannen høres så ustabil ut at han faktisk ikke bør ha samvær med mindre det er under tilsyn. Har du bevis på truslene han kommer med enten via mail eller sms så bør du absolutt ta vare på disse sånn at du har bevis på hvordan han holder på. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du lar han slippe unna bidrag ? Det bør du ta via nav, de egner ut hvor mye han skal betale. Han har vært med på og få dette barnet til verden da bør han også betale for det. Dessuten er det ulovlig og føre opp far som ukjendt om du vet hvem far er. Ikke la deg knekke av denne mannen. Han holder på slik sånn at han kan skremme deg til og få det slik HAN vil. Du må heller ikke finne på og flytte sammen med han og få samme bosteds adresse før barnet blir født for da få han automatisk foreldrerett det får han ikke om dere ikke bor sammen. Du slipper også megling ved et evt brudd. Amen. Hør på hun her. Skummel mann han der. Anonym poster: c1d4e8b33269e5ad0643162ef1e961ac
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Kutt all kontakt fram til babyen er født ihvertfall slik at du får slappe av. Om han sender trusler skriftlig eller legger igjen på telefonsvarer har du bevis som du må ta vare på og kan bruke mot han slik at han får samvær under tilsyn. Om han slår deg, spytter på deg og trakasserer deg så kontakt politiet og anmeld slik at du har det ved senere tid når han prøver å få samvær alene med barnet Anonym poster: 19a5850fc7b27186b05f7c5ae3ba2227
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #14 Skrevet 3. april 2013 Nok en gang, takk for svar. Jeg kommer ikke til å la han komme i nærheten av babyen. Han eier ikke grenser, og jeg kan aldri stole på at han kan ta vare på en baby. Jeg sa igår , at om han ringer igjen, så skaffet jeg besøksforbud , og skifter nr. Han bare ler. Han har gjort så mye mot meg opp gjennom årene, som han aldri hat mått stå til ansvar for .så er han den type menneske som tror han er best i alt, har best jobb, ser best ut, har mest penger, og alle andre er bare dritt . Så når han klikker , så er det umulig å si hva han gjør.... Skal ta kontakt med alt nevnt over i tråden her imorgen. Finne frem sms, og annet. Trenger å vite hva jeg må gjøre framover. Har en følelse av at dette blir en vond kamp. Hi Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. april 2013 #15 Skrevet 3. april 2013 Det er ikke noe som heter foreldrerett. Det finnes to begreper: Foreldreansvar og omsorg. Omsorgen vil antagelig du ha, siden han ikke later til å være særlig interessert før barnet er ett år. Foreldreansvaret vil du få alene om dere ikke er samboere eller gifte ved fødsel, men dersom han gidder å gå til rettsvesenet for å få delt foreldreansvar vil han med stor sannsynlighet få medhold i det. Det du sier om at han truer med å dra til Iran med barnet skal du selvfølgelig ta alvorlig. Det forekommer at fedre bortfører barna sine. Du bør: -Rådføre deg med politiet. Mest for å få det registrert at du har vært i kontakt, da dette kan bidra til at han blir nektet pass til barnet om han senere skulle få del i foreldreansvar og ønske å ta med barnet på ferie til utlandet. -Ta vare på alle skriftlige trusler, SMS-er, e-poster osv. Notere deg i en dagbok hva som skjer, alle ganger han truer osv. -Anmelde ham for vold, om det stemmer at han flere ganger har fiket til deg. Be om besøksforbud. -Be NAV fastsette barnebidrag. Selvfølgelig skal du ikke gå med på at han ikke skal betale det. Det siste du behøver er å signalisere til fjotten at han kommer noen vei med trusler og skremmende oppførsel. Anonym poster: d8456553fa584ce764e2fb3830c7af5e Enig!! Du må ta disse truslene på alvor, HI! Bor du i nærheten av familien din?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #16 Skrevet 3. april 2013 Greia er at du MÅ dokumentere for å kunne nekte ham samvær. Det har han rett på som far, og det vil han antagelig få om han går inn for det. Derfor er det lurt å være føre var og kontakte politi, krisesenter osv. allerede nå. Få det journalført hos legen at du er redd far osv. Anonym poster: d8456553fa584ce764e2fb3830c7af5e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #17 Skrevet 3. april 2013 Jeg bor hos foreldrene mine akkurat nå. Orker ikke være hjemme..... Skal få dokumentert alt jeg kan. Hi Anonym poster: 345e695af26e2b8c46ecb07e4e7d8832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå