Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Hvis jeg prater med kjæresten, moren min, eller ja..hvem som helst, så begynner datteren min på tre år å rope, prate høyt osv.. Ekstremt slitsomt, og utrolig irriterende! hun gjør det jo med vilje for å overdøve, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hun får være med i samtaler og vi prater jo med henne (hehehe...), men er veldig slitsomt å skal prøve å ha en samtale mens et barn står å babler høyt ved siden av.. Hun blir ofte sånn når jeg prater i telefonen med noen også, og å ta viktige telefoner når jeg er alene med henne er umulig. Ekstremt oppmerksomhetssyk eller? Anonym poster: c99266717da094326c2789a43538d93d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Og det varer i noen år til også Anonym poster: 5f9b55312dd23298210e6b66c7b0b693
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Så lenge hun får den oppmerksomheten hun skal ha ellers så bør du snakke til henne. Barn lærer ved å få korrigert atferden sin. Forklar henne hvorfor og at hun må vente. Ta en pause fra den du snakker med : sett deg ned i barnets høyde og si " jeg hører du gjerne vil si noe, men nå snakker mamma (i tlf, med dama el). Når jeg er ferdig med det så kan jeg snakke med deg. Du kan leke med .... så lenge, så kan vi to snakke sammen når jeg er ferig". Jeg jobber selv i barnehage og ser at de foreldrene som klarer å sette slike grenser klarer å plukke dette av barna. ikke alttid så lett da (har barn selv, så vet at det ikke alltid er lett å gjøre alt riktig men...) Anonym poster: a6eab3fa1a1dee0271c8a0a72959a3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå