Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg kommer i fra østlandet og har nå bosatt meg i nordnorge (Troms). Jeg må si jeg er forskrekket over hvor mye nordlendingene snakker om "de sørpå!". Det er himling med øynene om noen i fra sørnorge viser hvor nydelig vær de har hatt i påsken, de snakker om hvor utrolig bra det er å bo nordpå hvor det ikke er så mye kriminalitet eller trafikk (sør= Oslo i nordlendingens øyne). Blir så skrekkelig irritert. De snakker så utrolig mye om de sørpå. Har aldri vært med på sånn snakk i sørnorge. I tillegg er nordlendingen veldig hissig og de tror de sørpå "hater" nordlendingene..... Merkelig........ Anonym poster: 79ab7797c39fc43695762732434f454a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Bor du ute på landet i Troms? Har det inntrykket selv, at "bonan" snakker mye dritt om de sørpå. Selv bor jeg i Tromsø, og merker lite til det her. Når det er sagt, det finnes omtrent ikke en østlending som ikke har visse fordommer eller feilantagelser om nordlendinger. Har bodd mange år i Oslo, og jeg ble også lei av østlendingers uvitenhet når det gjelder Nord-Norge. Ikke alle, selvsagt, men mange. Anonym poster: 6450427d0438ef0e49f7f572dead370f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Her er det en del antagelser ser jeg. Anonym poster: 5027136072a84fade3f2d3c0607c8d80
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Jeg er nordlending og har flyttet hjem etter mange år "sørpå". Jeg irriterer meg også over noen (!!) av de inngrodde her som snakker om søringer negativt ved enhver anledning. Spesielt hvis det er bilulykker når det snør, da snakker de om at søringer ikke kan kjøre bil osv... blir så frustrert, det er så lite reflektert! Men som sagt, det er bare noen, sikkert inngrodde folk som aldri har bodd noen andre plass.... Anonym poster: 03d605ee4e2be08d57196e296af04f77
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Jeg er fra Nordland, har bodd 15 år i Oslo og er tilbake i nord nå. Kan ikke si at jeg iløpet av alle mine år har lagt merke til at "søringan" blir nevnt i negative ordelag. Mulig litt humring i skjegget over trafikkaos med 2cm. snø, men ikke verre enn alle samevitsene jeg måtte tåle i Oslo Anonym poster: f0295ebfc6480d44a11bebfe2951cb75
Tabitha Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Har det inntrykket selv, at "bonan" snakker mye dritt om de sørpå. De må vel gjøre det for ikke å bli fristet til å flytte sørover de også... til IKEA, tidlig vår, jobber, og mange andre tilbud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå