Gå til innhold

Når barn vil slutte med fritidsaktivitet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier/gjør dere da?

Her er det en 2. klassing som driver med kampsport og påstår at han vil slutte.

Han er ikke noe naturtalent, men klarer seg greit. Har lagt merke til at han fint kunn gitt litt mer på treningene, men ikke gidder.

Jeg vet også at det står flere barn på venteliste for å få begynne.

Anonym poster: 0c197e22cc50be107da73f87448b9a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagt at når han har starta på noe så må han gå ut året om ikke annet, det må min 2 klassing å når sommeren kommer å ny sesong starter etter sommeren vil han fortsette for det er jo tross alt litt kjekt ;)

Anonym poster: 45dd53ee362f6c970fbf363ce3b79674

Skrevet

Han er så stor at han kan ta en slik avgjørelse selv. Ville nok ha snakket med han, slik at han vet at han ikke bare kan begynne igjen om han øsker det. Om han evt skulle angre på sin beslutning så kanskje han i hvertfall har med seg en erfaring på veien. Det å presse han til å fortsette vil i hvertfall ikke gjøre noe godt. Men at han kan få en mulighet til å velge etter en samtale med deg om hva han tenker, hvorfor han vil slutte og at han vet konsekvensene i form av at slutter han må ha på en lang venteliste etterpå.

Anonym poster: 0d62e36dc44a447aa305aefe36875ce1

Skrevet

Jeg må si at jeg skulle ønske mine foreldre presset meg mer til å holde på en aktivitet som liten. Jeg ville prøve alt! Gikk på svømming, noe jeg var utrolig god på og konkurerte mye. Likevel sa jeg at jeg ville slutte, og dermed var plassen sagt opp.

Jeg gikk på turn, i korps, speider, ballett, håndball, drill, kampsport i korte perioder.

Jeg har ei på 5 år nå som trener turn 4 dager i uken, fordi hun vil bli god.

Snakk med sønnen din, spør om det er noe annet han har lyst å begynne på. Forklar at om han slutter kan han ikke få plassen igjen hvis han ombestemmer seg.

Anonym poster: 3aeca8b9b5763bbd7b8214ef789eca42

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her er regelen at de må holde på ut sesongen / året / terminen, eller hva det nå er. Det er både for å forsikre oss om at de virkelig vil slutte, ikke bare er leie og har lyst til å gjøre noe nytt og for å lære dem at man har en viss forpliktelse når man først begynner med noe og betaler for det.

En unge som er lei nå, klarer fint å holde ut de to månedene det er igjen nå før denne terminen er over. Det er ikke usunt å lære at man av og til må gjøre ting man ikke synes er supergøy heller.

Men ingen regel uten unntak. Dersom vi ser at barnet virkelig misstrives eller absolutt ikke passer til aktiviteten eller at det ikke drives på en måte vi synes er ok, da får barnet selvfølgelig slutte.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke presset barnet til fortsette. Men hadde stilt krav om at det fikk gå ut semesteret og se hva det ville da. Jeg forsøkte selv både ulike instrumenter, ballett, tennis, m.m. da jeg var barn, men fant endelig det som var noe for meg da jeg begynte på håndball! Holdt på med det i nesten 8 år. Jeg fikk selv lov å velge om jeg ville fortsette.

Anonym poster: 6d8fdf09c2ede6bff3432e485871a0b6

Skrevet

Jeg må si at jeg skulle ønske mine foreldre presset meg mer til å holde på en aktivitet som liten. Jeg ville prøve alt! Gikk på svømming, noe jeg var utrolig god på og konkurerte mye. Likevel sa jeg at jeg ville slutte, og dermed var plassen sagt opp.

Jeg gikk på turn, i korps, speider, ballett, håndball, drill, kampsport i korte perioder.

Jeg har ei på 5 år nå som trener turn 4 dager i uken, fordi hun vil bli god.

Snakk med sønnen din, spør om det er noe annet han har lyst å begynne på. Forklar at om han slutter kan han ikke få plassen igjen hvis han ombestemmer seg.

Ei på 5 år som trener turn 4 ganger i uken...?!

Skrevet

Her må andreklassingen gå frem til sommeren før han får begynne med noe nytt

Skrevet

#7: Meg med 5 åringen her. Ja hun trener fra 17 - 18.30 mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Funker fett, og man må stå på for å bli god! For å bli tatt ut i konkurranse partier i turn er det viktig å jobber hardt. Hadde ikke latt henne trene så mye hvis hun ikke ville selv ;)

Skrevet

#7: Meg med 5 åringen her. Ja hun trener fra 17 - 18.30 mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Funker fett, og man må stå på for å bli god! For å bli tatt ut i konkurranse partier i turn er det viktig å jobber hardt. Hadde ikke latt henne trene så mye hvis hun ikke ville selv ;)

Ha ha, særlig ;)

Skrevet

Hjelpes! La nå barn være barn så lenge som mulig.

Anonym poster: cfc20bf7a9b700194987992f0fd5bc1f

Skrevet

Hva haha særlig?

Skrevet

Synes ikke man skal tvinge barn til noe de ikke vil, men synes heller ikke man skal gi opp altfor lett. Ville aldri latt datteren min slutte på trening fordi hun en gang iblant slenger ut av seg at hun vil slutte. Neste gang synes hun det er helt topp. Barn er gjerne vinglete sånn.

Anonym poster: 819d0b805a0eed71adc9225fecb4a799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...