Gå til innhold

Hvis det står på SSB..

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det er 10807 kvinner som heter Helene i Norge. Er det mange på landsbasis? Hvor sikker er navnestatistikken egentlig?

Stemmer det at navnet som min sønn har er det bare 6 i Norge som har eller kan det være fler?.

Anonym poster: 3648133d5726b3964b754f3a14d1cec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel akkurat like mange på landbasis som i Norge. Mener du å spørre om det relativt sett er mange? Ikke enormt, men det er jo langt fra noe uvanlig navn.

Navnestatistikken er helt sikker, bortsett fra at de ikke alltid har registrert inn de helt nyest innsendte navnene. Det er med andre ord en teoretisk mulighet for at en baby har fått navnet til din sønn nå de siste par ukene uten at det er kommet med ennå.

Anonym poster: b66fc2c920a1dccc7e7e4b7ebbdba2dc

Skrevet

Om et navn er sjeldent, så skriver de "tre eller færre",sånn at det ikke skal være lett å finne denne personen.

Så det stemmer sikkert det ja, at det er bare 6 i norge som har dette navnet!

Anonym poster: 60984165431c66898ff026ec60729044

Skrevet

Vil tro SSB sitter på tall fra folkeregisteret, og de har jo full oversikt over alle som har personnr i hvertfall. 10 807 er jo 10807 av ca fem millioner. Jeg vet ikke hva du syns er mange.

Skrevet

De oppdaterer jo ikke akkurat statistikken daglig, så litt slingringsmonn må du regne med.

Da datteren min ble født var det 5 ved samme navn, året etter var de 8. Når de 3 siste kom til aner jo ikke jeg.

Anonym poster: 7e426c3384656442283e46f3b64401d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...