Nirgal Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg er så heldig å har akkurat fått østfoldbunad som min stemor har sydd til meg, og nå lurer jeg veldig på om jeg har fått tak i alt sølvet som jeg "trenger"? Har lenke til å snøre brystet, beltespenner, sjalspenner, og stor sølje til halsen. (og selvfølgelig de som lenken skal igjennom og vesken) Har sett noen med 2 søljer men finner ikke den lille, er det ikke standard? Har forløpig kjøpt meg 3 stk beltestøler og det kommer fler, så den er på plass til neste år. Jeg har ikke fått kep eller kyse, er det noen som vet hvor mye og evt hvor man kan få bestilt dette? (uten å måtte reise til storby for å ta mål og vente i 5 mnd før det er ferdig) Det er 3 timer til nermeste by fra her jeg bor og er ikke bare å ta en svipptur innom husfliden Er helt grønn når det kommer til slike ting og min stemor vet ikke; jeg bare syr jeg, sier ho hehe.. Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg:D
MammantilNurket Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Gratulerer med bunad og heia Østfold Ta en telefon til husfliden i Fredrikstad og hør om de kan lage en lue til deg. Moren min har i alle fall to søljer til sin drakt. Sjekk også ut www.larsenhusflid.com - de holder til i Ski (!) og selger brukte drakter. Mulig de kan skaffe cape??
Nirgal Skrevet 3. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2013 Takk for det MammantilNurket. Da skal jeg ta en tlf til husfliden i frk.stad og forhøre meg med kyse og evt hvor eg kan finne liten sølje. Så skal jeg sende mamma til Ski for å høre om de har cape.
Hønemor30 Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Enig med mamman'n til nurket, husfliden burde kunne hjelpe deg! Hvis ikke hender det også at det ligger noe ute på finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå