Gå til innhold

Dagens deilig kronikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) Elsker Aftenposten-kronikker! <3 Men, hey, elsker disse undersøkelsene og statistikkene også.

Har slutta å lese tegneserier og leser i stedet håpløse gjenfortalte forskningsrapporter av ferske tabloidjournalister. Ikke bare er de kalkulert tabloide, men det er noen ganger vanskelig å forstå hvem som er mest på en snurr; desken, journalisten eller forskeren? Det blir litt sånn hverdagens påskenøtter for meg. Neper som kommenterer i kommentarfelt under på nettsidene er bonusstoff. Digger det!

Skrevet

Nyttig lesing dette. Husker det gikk opp noen lys for meg også i studietiden. Statistikkhenvisninger ble liksom ikke så fantastiske etterpå.

Problemet er vel ikke ene og alene at journalistene ikke kan lese statistikk heller.

Som leser av aviser må man aldri glemme at journalistenes motto (eller arbeidsgivermottoet) er:

"Hvis det ikke selger, ikke skriv det"

Med andre ord så formidles statistikk dessverre til oss via et medium som konkurrerer med andre om oppmerksomheten.

Gjest sug lut
Skrevet

Bare synd at max 2,56 % av potensielt interesserte parter leser kronikken, og enda færre selvsagt forskningsdokumentene - men alle hiver seg på inne på anonymsida med ikkeargumenter hentet fra ikkejournalistikken. Hurra.

Skrevet

Jah, hurraer med der...

Gjest amandine
Skrevet

Takk. Håper du har delt den på anonym også!

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Likte også godt tittelen hennes: "Fafo-forsker, urban, blond og nokså lykkelig".

Ettersom både mannen og jeg er utdannet journalister, så lusker jeg stille ut uten flere kommentarer ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Takk. Håper du har delt den på anonym også!

Perler...svin...
Skrevet

Likte også godt tittelen hennes: "Fafo-forsker, urban, blond og nokså lykkelig".

Ettersom både mannen og jeg er utdannet journalister, så lusker jeg stille ut uten flere kommentarer ;)

Plystrer og later som ikkenoe ;)

Vet du, jeg er garantert helt sikker på at det ikke gjelder alle altså.

Gjest sug lut
Skrevet

Men du er jo ikke dum, det er en stor forskjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...