Gå til innhold

Ang bhg, greit/ikke greit ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan se ned i min sønns barnehage. Og siden jeg er i permisjon nå med 2mann, kiker jeg ned titt og ofte når de er ute. Ikke stirrer og glor altså, men tar et raskt bikk ned når jeg er ved vinduet.

 

Og der sitter atså den samme gruppen ansatte, og snakker. De sitter på stedet hvil de timene de er ute med ungene, og reagerer ikke på noe serlig. Det er andre voksne(heldigvis) som går rundt og hjelper og ser at ting går greit.Men det er ingen som leker eller følger serlig med på de minste.

 

Som min sønn feks, på akuratt 2 år. Har ikke serlig språk, men elsker å være ute. Han trenger bare litt hjelp fra de voksne til feks å disse. Ser han ofte står med dissa og venter, men ingen kommer for å hjelpe, så til slutt går han videre.

 

Dette er noe de pratefruene kunne gjort-syns jeg da. Hvordan er det i deres bhg?

 

Jeg har lyst å ta det opp, men vet ikke hvordan, og så vet jeg ikke om det er noe å ta opp?

 

Anonym poster: 8a55271c22181537e3bf99253dea792b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan se ned i min sønns barnehage. Og siden jeg er i permisjon nå med 2mann, kiker jeg ned titt og ofte når de er ute. Ikke stirrer og glor altså, men tar et raskt bikk ned når jeg er ved vinduet.

 

Og der sitter atså den samme gruppen ansatte, og snakker. De sitter på stedet hvil de timene de er ute med ungene, og reagerer ikke på noe serlig. Det er andre voksne(heldigvis) som går rundt og hjelper og ser at ting går greit.Men det er ingen som leker eller følger serlig med på de minste.

 

Som min sønn feks, på akuratt 2 år. Har ikke serlig språk, men elsker å være ute. Han trenger bare litt hjelp fra de voksne til feks å disse. Ser han ofte står med dissa og venter, men ingen kommer for å hjelpe, så til slutt går han videre.

 

Dette er noe de pratefruene kunne gjort-syns jeg da. Hvordan er det i deres bhg?

 

Jeg har lyst å ta det opp, men vet ikke hvordan, og så vet jeg ikke om det er noe å ta opp?

 

Anonym poster: 8a55271c22181537e3bf99253dea792b

Selvfølgelig tar du det opp! Jobben deres er for å passe på barna og aktivisere de, ikke for å sitte å skravle i timesvis!

 

Jeg hadde tatt det opp med styrer!

Skrevet

Også skriver de i dagsreferatet: "vi har lekt sammen ute i hele dag ... "?

Snakk med styrer om det. Det er dessverre ikke et ukjent fenomen at dårlig barnehagepedagogikk skjules av "frilek ute". Veldig leit og totalt uakseptabelt,

Skrevet

Jeg hadde absolutt tatt det opp.

Hvis du syntes det er ubehagelig så kan du jo kontakte foreldrerepesentanten som kan ta det videre ;)

Skrevet

Nå ble jeg trist på sønnen din sine vegne. Ser han for meg der han står håpefull, og venter på å disse.

 

Dette er ikke akseptabelt. Og da det gjerne opp med styrer. De er på jobb!

Skrevet

Også skriver de i dagsreferatet: "vi har lekt sammen ute i hele dag ... "?

Snakk med styrer om det. Det er dessverre ikke et ukjent fenomen at dårlig barnehagepedagogikk skjules av "frilek ute". Veldig leit og totalt uakseptabelt,

 

... eller frilek inne. En barnehage vi brukte noen år, hadde en stund veldig fokus på det positive med "den frie leken".

Vi som hadde vært foreldre der en stund gjennomskuet raskt at dette handlet om tiltaksløshet, mangel på kompetanse, slapt personale osv....

 

HI: Ta det opp. Uten tvil!

 

Anonym poster: 0bd1f19feb9792d78831224d004fac80

Skrevet

Vi får beskjed med en gang om vi står å prater flere voksne sammen,og ikke snakker el leker med barna..for det er på barna vi skal ha fokus,når vi er på jobb.Ta bilde av den gruppa på 2 ulike kl slett,feks i 3dager. så går du å snakker med styrer.Hilsen barnehage assistent.

 

Anonym poster: 4d9c713fab9ca4c265052bc48fec734b

Skrevet

dette er noe du kan ta opp! i den barnehagen jeg jobbet fikk vi voksne ikke stå og prate sammen ute, vi skulle dele oss og gå rundt og være med barna. feks. satt en i sandkassa og bygget ting med de minste, en stod ved huskene og ga fart osv. vi fikk heller ikke lov å sette de små i babyhuskene, ta i litt fart også bare gå igjen så de blir sittende der. selv om flere gjorde det likvel, det irriterte meg

 

Anonym poster: 12786bf4813809e3d2d58a480c33b19e

Gjest sussie77
Skrevet

Dette hadde jeg tatt opp. Greit nok at de største leker alene, fordi det er jo noe de ofte vil selv. Men syntes de voksne burde leke med de minste. I barnehagen til barna er de heldigvis flinke til det. Ansatte på de minste avd. er sammen med barna og leker med de. Men på de større avd. er det mer fri lek og de voksne passer på. Men det er ikke sånn at de sitter mange sammen og bare ser på.

Fikk helt vondt av gutten din som ville huske og ingen hjalp han...

Skrevet

Huff, nå fikk jeg vondt av sønnen din. Dette ville jeg absolutt tatt opp. Bare si det som et er, at du ser ned i barnehagen fra vinduet ditt, og at du har observert at barna som trenger hjelp ikke får det mens de ansatte sitter og snakker. Dette må de ta tak i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...