Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Vi var på ulike butikker i går for å se på bilstoler til babyen. Mye å velge mellom, og vanskelig å finne noen gode tester i jungelen. Hva vil dere anbefale? En venninne av meg har tilbydt oss å låne deres bilstol som barnet deres ikke bruker lenger. Mener jeg leste en plass at man ikke skal arve bilstoler, men stemmer egentlig det? Jeg vet jo at de ikke har vært i noen ulykker, dersom det er hovedbekymringen med dette. Hva tror dere? Kan jeg låne venninnens bilstol? Anonym poster: ed650bfaac2f9f4b1ba931819c768a88
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Man kan fint låne/arve bilstol av kjentfolk om man vet at stolen ikke har vært utsatt for kollisjon. Ellers er Maxi Cosi stoler å anbefale. Har hvertfall vært veldig fornøyd med vår Cabriofix. Anonym poster: 0e41ce5a13be50877d07b816aa1ca683
Appelsinpiken Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 (endret) Skulle jeg kjøpt igjen, ville jeg valgt maxicosi (eller kanskje cybex sin). Vi har izi go , men den vokste snuppa ut av ved 7 mnders alderen. Så lenge bilstolen du får låne ikke er eldre enn 7 år, ville jeg lånt den. Endret 3. april 2013 av Ariadne85
stratosku Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Så lenge du vet at stolen ikke har vært i noen kollisjon, gjør det ingenting å arve den Hvis ikke ville jeg gått for Maxi Cosi Cabriofix. Veldig god og lett bilstol,og alle barna har brukt de til de var nesten 12 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Takk for svar dere Så bra, da kan jeg heller satse på å bruke venninnens bilstol! Tror de har Maxicosi. Kjekt med alt man kan låne eller arve. Mye penger å bruke på baby uansett Anonym poster: ed650bfaac2f9f4b1ba931819c768a88
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Den eneste grunnen til ikke arve/kjøpe brukt bilstol er at man ikke kan vite sikkert om den har vært utsatt for støt (type flyfrakt, kollisjoner osv). Det vet man jo om det er fra noen man kjenner. Vi har kjøpt brukt fra kjentfolk hver gang. Det er uproblematisk. Anonym poster: ab46ff14739b3f6fe453360e9fc8bae2
Frigga Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Ville lånt min venninnes stol så lenge den ikke har vært utsatt for slag/skader/kollisjon. Problemet med å kjøpe brukt på nett eller av folk man ikke kjenner er jo at man ikke kan være 100% sikker på nettopp dette..... Vi har Britax til gutten vår. Kjempefornøyd med både størrelse, vekt og bruksvennlighet på den. Samtidig har den også vært best i test ved flere anledninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå