Gå til innhold

Om det å gi barnet blåmerker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har gitt barnet mitt blåmerker, men fortell meg hva annet jeg kan gjøre.

Det har skjedd i tilfeller hvor h*n har vært syk og må få en stikkpille,

Jeg må holde ungen godt fast for at h*n ikke skal vri seg unna og i full fart dytte stikkpillen inn også er det over.

Ungen er sterk og jeg holder virkelig ikke hardere enn nødvendig, men hardt nok til å klare å få inn stikkpillen.

Det har hendt at jeg senere har sett at det har kommet blåmerker etter fingrene mine og da får jeg vondt i magen, fordi jeg har gjort barnet mitt vondt.

Jeg prøver å tilby flytende og smeltetabletter, men ungen nekter.

Anonym poster: 568ed32518065c9bf086af34103ed35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får lettere blåmerker enn andre. Det er ikke sikkert barnet får noe særlig vondt engang. Dette kommer jo av noe du gjør i beste mening, og ikke i sinne. :)

Anonym poster: e531e826a1f6e46442fe2a5177ee7c25

Skrevet

Og ungen MÅ få stikkpille fordi...?

Dersom stikkpille skal være aktuelt her i huset er ungen antakelig så feberpåvirket at han ikke gjør motstand.

Om de klarer det, så er det kanskje ikke nødvendig med stikkpille...?

Skrevet

Jenta mi må også holdes fast for å få stikkpille. Ikke alle barn som blir veldig slappe. Min er ganske oppegående selv ved 40 i feber....

Noen barn får lett blåmerker slik er det bare :-)

Skrevet

Er barnet syk og trenger medisiner så må man gi medisinen. Selv om barnet kan få blåmerker så er det likevel barnets beste. Du gjorde ikke det for å skade barnet, men for at barnet skal bli frisk.

Men fra andres ståsteder så kan det kanskje se ut som noe annet. Synes det er skummelt når du faktisk mener barnets beste men blir beskyldt for å ha vært voldelig mot barnet.

Kanskje du kan løfte barnet opp og ha han inntil deg på brystet, samtidig som du gir stikkpille. Eller bestikke med kjeks eller noe annet godt, og så klart skjule stikkpillen og gjør det raskt før barnet reagerer.

Anonym poster: a702057fec02a7688e8e148eae37da0e

Skrevet

Min får blåmerker av ingenting, han har energi til tusen og herjer mye. Av og til flakser han ned av sofaen eller stolen, han og faren herjer og kravler på gulvet osv... Klatring i trær blir det også blåmerker av til tider.

Sånn er det bare:)

Anonym poster: 073f24e8cd0075c59369ea49e2d4facd

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Bland flytende i noe ungen liker, eller knus tablettene i noe h*n liker.. Eller om du prøver å la h*n leke med noe så fokuset er på noe annet enn stikkpillen.. Gutten her var likedan, uansett hvor sløv og slapp han var, så ble det full krig når stikkpilla skulle settes, om han så var i halv søvn, så ble det et basketak mot stikkpillen.. Nå derimot, så blander vi litt flytende sammen med most banan som han får på en halv brødskive, og problemet er løst.. Han er også av de som er like ved å få blåmerke bare ved at man ser litt skarpt på han, får nye blåmerker så og si daglig om det er noe knall og fall..

Skrevet

Dersom stikkpille skal være aktuelt her i huset er ungen antakelig så feberpåvirket at han ikke gjør motstand.

For at ungen skal få sove litt i løpet av natten.

Skrevet

Når det gjelder å gi medisin så tror jeg de fleste foreldre har brukt tvang . Det er ikke noe å få dårlig samvittighet for. Noen ganger må man gjøre ting som ikke er så behagelig hverken for barn eller voksene, sånn er livet. Eldste min får også veldig lett blåmerker og om sommeren er begge beina hans full av de.

Skrevet

Bland flytende i noe ungen liker, eller knus tablettene i noe h*n liker.. Eller om du prøver å la h*n leke med noe så fokuset er på noe annet enn stikkpillen.. Gutten her var likedan, uansett hvor sløv og slapp han var, så ble det full krig når stikkpilla skulle settes, om han så var i halv søvn, så ble det et basketak mot stikkpillen.. Nå derimot, så blander vi litt flytende sammen med most banan som han får på en halv brødskive, og problemet er løst.. Han er også av de som er like ved å få blåmerke bare ved at man ser litt skarpt på han, får nye blåmerker så og si daglig om det er noe knall og fall..

Blande flytende i noe godt, det har jeg ikke tenkt på. Ja, det kan jeg prøve.

h.i.

Skrevet

For alle barne er lik sant?!

Skrevet

Du har ikke gitt barnet ditt blåmerker for å skade det, så du må ikke plage deg selv for det.

Men jeg støtter barn og engler her, prøv å blande i noe godt.. Her nekter jenta å få stikkpille, hun blir rett og stett krakilsk! ..og jeg kommer ikke til å tvinge henne så lenge det er andre alternativer.

Her blander jeg flytende paracet i drikkeyoghurt.. Funker kjempefint det :)

Skrevet

Ok!

Skrevet

Ok!

Ok! :) og nå blir vel brukeren min slettet siden jeg skrev ok!

Dib hønsa får det som de vil!!

Skrevet

Barn får vel blåmerker av seg selv hele tiden? Mitt barn kom i hvert fall alltid hjem med et par nye fra barnehagen.

Anonym poster: 1af10df6205d02189bea4e46c6aa7aa7

Skrevet

Seriøst? Barn er da forskjellige. Min kan ha kjempevondt, men likevel sloss mot. Kjente jeg ble irritert nå!

Anonym poster: 0449e2655e4d5a904d3a0b61edc6174e

Skrevet

Jeg har gitt barna blåmerker, med "vilje" og med uhell.

Men vær obs på hvilken medisin du knuser eller blander. Er ikke alle typene som gir den virkningen du ønsker om de ikke kommer inn som dem skal.

Anonym poster: 94bf02672bd25f7e71c3f9768f1b78d5

Skrevet

Jeg har ei som jeg noen ganger mistenker å samle på blåflekker. De dukker opp stadig vekk.

Men jeg har til gode å knipe på henne noen. Må du virkelig holde gutten din så fast? Hvor gammel er han?

Høres ikke noe gøy ut!

Prøv brusetabletter blandet i brus, om han liker det. Eller gi flytende med sprøyte i munnen. Sett han på en stol, stå bak og hold kropp og hode inntil magen din og før sprøyten på siden/bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...