MammantilNurket Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 (endret) Dette er sikkert et kjempeteit spørsmål som alle rutinerte mødre humrer i skjegget av, men jeg lurer på hvor lang tid en baby vanligvis bruker på et måltid når de ammes? Snakker vi en halvtime? Et kvarter? Endret 3. april 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 I begynnelsen kan det virke som det aldri stopper... Man ammer fra den ene puppenen stund, 20-30min, så bytter man og ammer der like lenge, så er det tilbake til den første puppen og sånn går tiden... Etterhvert går det raskere og hvor raskt varierer. Noen spiser seg mette på 5 minutter, andre bruker en halvtime. Anonym poster: 46763ba86c9bc6edbcb4e6ac66594882
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 når de er bittesmå så sover de ofte ved puppen, kanskje fem - ti minutter er effektiv suging, resten kosing. mine har aldri sugt mer enn maks et kvarter, de var veldig effektive i grunn. lurer på hvordan tredjemann blir... men barn er forskjellige, husk det! suger de for lenge så blir man sår, ikke så veldig godt... Anonym poster: 8ad9896bad7c79d2b873662bde7ca88d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Dette er veldig individuelt. Mine har lagt 5-10 min og tatt bare ett bryst i gangen og vært fornøyde med det. Ammet hver 3 time ca, litt oftere med yngste. Andre må ha begge bryst og ligger i 1/2 t og kanskje lenger. Anonym poster: 115ad4e0de50f91c00c2c0dca5ee7289
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Jenta mi brukte alltid lang tid.. Minst 15-20 minutter pr pupp, selv når hun ble eldre! Gutten min haralltidmspist vært kjapp.. Nå er han 5 måneder og bruker aldri mer enn 5 minutter! Veldig praktisk.. Anonym poster: 28bdb8c8eac2f65b1a47e4c40c299e7b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Det går gjerne en del tid til amming i begynnelsen og det er flere grunner til det. For det første kjenner du ikke babyen enda, og hver gang den blir urolig, griner litt osv må du prøve deg frem. Et enkelt behov å dekke er mat, så da drar man frem puppen for å se om det er den de vil ha og ofte roer babyen seg pga kroppskontakten og nærheten, selv om den egentlig ikke var sulten. Så er det det at babyen er liten, og sovner lett. Den er skrubbsulten, suger seg fast i puppen, og sovner, før den egentlig er mett. Så våkner den, og må ha litt mer mat.. Det går seg til, etterhvert blir det mer tydelige måltider og du trenger ikke bruke puppen som trøst og kos hele tiden lenger. Hvor mye du må bruke puppen som kos og trøst er veldig forskjellig fra unge til unge, jeg har helt bevisst gitt ungene mine smokk så de kan få dekket noe av sugebehovet sitt der. Anonym poster: 3263d4f19e55e507f99ba1157a08f4fb
MammantilNurket Skrevet 3. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2013 Tusen takk for gode svar, damer Det er så utrolig mange spørsmål som kommer opp.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Her kunne jeg amme opp til en time om gangen i starten. Også gikk det gjerne knapt 5 minutter før jeg måtte til pers igjen. Måtte pumpe meg bare for å få tatt en dusj, for jeg visste aldri når han ville ha mat igjen, og ble liksom aldri "ferdig". Og dette ble faktisk ikke bedre før han ble 4 måneder. Da begynte han plutselig en dag å spise i 5 minutter hver 3. time. Merkelig opplevelse. Og nei, det er over hodet ikke et teit spørsmål, det er et spørsmål jeg ønsket jeg hadde stilt selv, for jeg var på ingen måte forberedt på å måtte bruke så mye tid på amming. Anonym poster: 5db5f7eed9d54c2f0f6e3c174a043f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå