Gå til innhold

smitte fra høns til mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om dette?

Min sønn fikk desverre litt hønseskitt i munnen sin, og samme dag begynte han å kaste opp, kasta opp hele natta og på morgenen begynte diareen som stinka som f. Alt var over den andre dag rundt tolvtida. almenntilstanden hans var fin, han spiste bare lite (er 3år).

dette var søndag og mandag.

Nå, onsdag, er jeg skikkelig kvalm.har ikke kasta opp eller hatt diare,men er gravid i 33 uke og kjenner jeg er litt bekymret for hva dette egentlig betyr.

Kan jo være ingenting,men jeg vil ikke bare la det skure og gå heller, i tilfellet dette er alvorlig.

Er det smittefare mellom mennesker og høns? Jeg ringte mattilsynet, og han skulle ringe meg opp igjen. Er det noen flere offentlige instanser som har peiling på slikt?

Anonym poster: a17ff37f16cf54ada7a6000c9c685754

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet om som smitter mellom mennesker og fugl er fugleinfluensa......

Tror ikke du skal bekymre deg. Det er nok bare ulumske bakterier din sønn har fått i magen og som du kanskje er blitt smittet av. Om ikke mageplagene går over innen 1-2 dager vville jeg kontaktet lege :)

God bedring!!!! Må være tøft å bli dårlig når du er så langt på vei :(

Anonym poster: 4aaa74295d8bece7d53d60cf7c3130ac

Skrevet

Ja, du kan smittes av flere bakterieinfeksjoner fra fjørfe. Den vanligste er Campylobacter, men også ulike varianter av E. coli. Siden du er gravid ville jeg hatt lav terskel med å dra til legen, selv om det sannsynligvis ikke er noe å bekymre seg for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...