Gå til innhold

Akupunktur for å prøve å snu barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette? Funket det? Hvilken uke burde man prøve det?

Har ei lita tulle som ligger med rumpa ned, akkurat som storebror. Så om hun ikke snur seg selv så må jeg enten ha keisersnitt eller setefødsel.

Så nå skal alt prøves for å unngå begge de delene.

Anonym poster: 9cc649efbf2fb420ee08d71f8a437d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke på det, særlig da hun sa at "halvparten faktisk snur seg!"(som de ville gjort uansett...), men som deg ville jeg prøve alt. Ble 1000 kr fattigere, og tok KS med setebarn :-p Gikk veldig bra, da!

Skrevet

Det finnes en noen yogaøvelser du kan gjøre for å snu barnet, ufarlig å prøve ihvertfall..

Anonym poster: e445cd7872fcfece60ec42d99e8eba9e

Skrevet

Jeg leste om en her inne, for noen år siden, som ble anbefalt å krabbe rundt på alle fire for å få babyen til å snu seg :) Og jeg mener å huske at babyen hennes snudde seg. Logikken i at det kan hjelpe er antagelig tyngdekraften gjør at babyen kan komme litt ut av bekkenet og få større plass til å snu seg, men aner ikke om det faktisk hjelper eller om det er årsaken til at det kan hjelpe.

Anonym poster: e5982f1286a8f2cac4987f54d4e90288

Skrevet

Kiropraktor kan også fungere

Anonym poster: e4194223f728b864ff8b45d89eadd109

Skrevet

Jeg snakket med en akupunktør i Asker, hun sa at hun har snudd mange babyer, er bare en hun ikke har klart?!

Jeg var der for noget annet, så vet ikke :)

Skrevet

Første sønnen min lå med rumpa ned, og det var for sent og få han snudd på sykehuset. Jeg gikk til fysioterapi pga bekkenløsning og hun anbefalte meg å prøve å stå i bro i 10 min!! Det er veldig lenge når man er høygravid!! Men, jeg gjorde det, mannen min hjalp med å "løfte" meg opp i bro, og putta masse dyner og puter under ryggen slik at jeg klarte og holde stillingen i 10 minutter, og gjett hva? Han snudde seg!! Det var 3-4 uker før fødselen.

Vert ett forsøk vertfall, det koster ingenting ;)

Skrevet

Det finnes ingen dokumentasjon på at det virker. Dermed er det nok helst tilfeldigheter som har spilt inn når et barn har snudd seg etter akupunktur.

Men om du har penger å kaste ut vinduet, så hvorfor ikke. Det gjør ingen skade.

Anonym poster: fcb2dcc191b370c3e180f6d6785e1920

Skrevet

Det finnes ingen dokumentasjon på at det virker. Dermed er det nok helst tilfeldigheter som har spilt inn når et barn har snudd seg etter akupunktur.

Men om du har penger å kaste ut vinduet, så hvorfor ikke. Det gjør ingen skade.

Anonym poster: fcb2dcc191b370c3e180f6d6785e1920

Dette stemmer ikke!

Det er forsket på dette, i bl.a. Nederland av en professor i fysioterapi/akupunktur, hvor de ser at akupunktur hjelper langt flere enn om en ikke gjør noe. Det blir mindre komplikasjoner ved fødsel og langt færre hastekeisersnitt.

Anonym poster: 164bbe4398cef78b6a4d1661639587c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...