Gå til innhold

Min brors barn i middagsselskaper.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i påska var vi sammen hele familien i et selskap hos mine foreldre. Oss fire, min bror og kone og tre barn og to gamle tanter som pleier å være med.

Min bror har to gutter på 5 og 7 som ofte ender opp med å slåss mye. Det er vel ganske normalt, men de hører ikke etter når foreldrene ber dem holde opp. Min bror og kona kan be dem slutte etter laaaang tids herjing, men det når ikke fram til guttene. De holder på og holder på. Til slutt blir hele selskapet stille, nesten for å demonstrere at noe må gjøres. Min bror sier igjen at de må holde opp, men nei. Det ender alltid med at mamma eller pappa må skille dem. Pappa har til og med noen ganger sagt til min bror at han må ta affære!

Jeg ser at foreldrene mine utsetter leeenge før de blander seg, av hensyn til min bror og kona selvfølgelig. Jeg og min mann sier heller ikke noe. En gang har faktisk jeg skilt dem, men da herjet de rett foran meg så det falt seg naturligst.

Selv har jeg to jenter, og de har ikke slåss noe. Men de har ertet hverandre, og da har vi slått ned på det. De har ikke fått lov til å herje fritt, og vi har ikke akseptert det dersom de overhører det. Det er ikke slik at vi kjefter med en gang, men vi har gjort det klart at de får høre etter og oppføre seg når vi hos andre. De reglene gjelder også hos familien. Jeg ser det jo som en naturlig del av oppdragelsen.

Det jeg lurer på, er om dette faktisk er vanlig? Er det slik at deres unger får lov til å slåss og herje og slett ikke hører etter? Får de lov til det?

Anonym poster: 3a9d41993cdae3a7d49baf92a2ad1d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei de blir snakka til da, hvis de begynner å sloss og bråker. De skal da oppføre seg ordentlig når vi er borte. Merker jeg blir litt irritert over gutta til søstera mi jeg når vi er hos moren min. De blir snakka til en gang, fortsetter også gir foreldra seg med en gang.

Skrevet

De sier slossing og krangling er en del av det å vokse opp med søsken, men jeg gidder ikke høre på det.

Så om mine gutter begynner med sånt blir de sendt ut, ikke noe dilling og dalling, bare "Kom dere ut". Som regel gidder de ikke det så de slutter heller å krangle ;)

Anonym poster: 2a51837c564f8fa680f2602274d18a37

Skrevet

Mine to gutter er litt yngre, men de får ikke lov å herje sånn når vi er hos andre. Hjemme har vi litt høyere terskel for å blande oss, rett og slett fordi de også må lære seg å bli enige selv. Borte får de ikke holde på sånn og hvertfall ikke der hvor andre sitter og prater. Hos oss er det eldste som er mest hissig, så når jeg skjønner at de er på vei til å starte en ordentlig krangel, så pleier jeg å bære han med meg inn på et annet rom til han roer seg ned.

Anonym poster: b72aecd4c016f3158d925ade223049bd

Skrevet

Nei, skal ikke oppføre seg slik. Men da de to eldste hos meg holdt på slikt da de var mindre, så måtte de ut å springe rundt huset, MINST 5 ganger. Uansett vær og vind.

Funket! :)

Skrevet

GRØSS, jeg vet hvordan du har det!!!!! Hår også vært på påskeferie i en liten fjellhytte med min bror sin familie. De har en unge, men den lager bråk nok for 3!

Her er det også totalt fravær av foreldre som er problemet, ungen legger seg sent (er 5 år) og er dermed overtrøtt hele tiden. Snakker ikke, men ROPER alt den ønsker å formidle. Får dominere rommet totalt. Er helt utslitt jeg, etter en uke....Men, men, har lært av mine feil, reiser ikke på turer som overstiger 2 dager med dem igjen :)

Anonym poster: 1efe558a22a5c136656a6c5bf62b9ea9

Skrevet

Det er jo en del av å vokse opp ja, og søskenkjærligheten er jo på godt og vondt.

Men jeg reagerer mest på at de ikke hører i det hele tatt. At ikke min bror og kona gidder å ta opp kampen. Jeg hadde blitt både flau og forbanna dersom mine hadde overhørt meg så til de grader!

HI

Anonym poster: 3a9d41993cdae3a7d49baf92a2ad1d63

Skrevet

Herregud du kan da ikke spørre om sånt på dib!

Her er det bare veloppdragne unger med foreldre som setter fornuftige grenser og barn som hører.

Med andre ord bare perfekt barneoppdragelse her!

Anonym poster: 74b0655ecee07899501f5a3afccc9448

Skrevet

Jeg har ett barn, så slåssing er ikke aktuelt. Det er fordeler med ett barn også ;)

Anonym poster: 0be9364572be3eb74866db1e6e38e112

Skrevet

Mine gutter sloss mye på den alderen, men da tok vi dem bort fra situasjonen også. Begynte de slik under en middag og de ikke hørte etter, så bar vi en eller begge bort fra bordet og snakket til dem et annet sted. Nå er de eldre og sloss mindre. Tror det er ganske normalt at gutter gjerne sloss og krangler mer høylytt, mens jenter småkjekler, sladrer og baksnakker mer. Døtrene mine sloss sjeldent, men deres måte å være i konflikt på synes jeg faktisk er verre likevel fordi de er mer utspekulerte. Guttene blir i det mindste ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...