Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Kjenner et par som har noen til tider ufordraglige unger! De gjør akkurat som de vil, er frekke og slemme. Men når foreldrene ser at de gjør noe galt ler de det bort og prøver å si at kanskje de kan gjøre noe annet. Men ungen fortsetter, bryr seg ikke om foreldrene og de gir seg! Raser inni meg hver gang! Jeg er ganske streng med ungene mine. Sier ikke at jeg har fasiten, men se får i et minste konsekvenser når de gjør noe galt. Feks kommer hjem langt etter inntekt selv om de vet hva klokka er, raserer Hagen til naboen og sånne ting. Men for all del, de kan oppdra de akkurat som de vil, er jo egentlig ikke vår sak! Men nå har minstegutten på 5 som henger mye med deres gutt, begynt å vise akkurat samme oppførsel som kompisen! Hva kan jeg gjøre da? De har det gøy sammen, er ikke aktuelt å ikke la de leke, men min gutt skal ikke svare meg frekt, være slem med andre, ødelegge andre sine ting osv "fordi xxxxxx gjør det og får liv til det hjemme"!!! Herregud for et rotete innlegg!!! Litt frustrert her nå Anonym poster: e05e6cbd67aaac8b2a0e9e738ab1f5dc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Reglene som gjelder xxxxx er det foreldrene hans som bestemmer, mens det det er du som bestemmer over han. Riktignok er min eldste bare 5,5år, men for han fungerer hvertfall det, enn så lenge. Og jeg hadde også gjennomført at hjemme hos dere, gjelder deres regler. Anonym poster: 388e4df57d380c93d4bb3ff10e772548
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Jeg ville satt hardt mot hardt. En femåring forstår godt konsekvensene av sin oppførsel. Du kan jo si at om det blir masse tull og hærverk av at de to guttene leker sammen, så får ikke gutten din være med xxxxx. Ellers ville jeg faktisk irettesatt ungen når den var i mitt hjem, foreldre tilstede eller ikke. Irriterer meg GRØNN over foreldre som fraskriver seg ansvar så snart ungene er på fremmed grunn, kanskje de gjør det hjemme også? Om ikke foreldre evner å utstyre sine barna med normal folkeskikk må de enten ta ungen for seg selv, godta at ungen får en lekse av meg, eller forlate huset mitt. Jeg mistenker litt at foreldrene her synes det er ubehagelig å disiplinere ungen foran andre, og derfor ler det bort. Håper virkelig at ungene deres har mer grenser hjemme Anonym poster: d063decf7422ae2988286ee54018da44
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 De har ikke grenser hjemme. Når de er her og jeg sier at de ikke har lov til det og det sier de alltid at de får de lov hjemme. Det kan jo selvfølgelig være at de sier det for å teste grenser da.. Og så sier de ofte at jeg ikke bestemmer over de selv om de er på besøk! Sier at så lenge de er i mitt hus eller hage, eller når eg har ansvar for de når vi er på tur eller noe, er det jeg som bestemmer. Har gått så langt at jeg nekter å ha ene med på tur, for han kan finne på å springe over veien når det kommer bil, spring ut på brygga og lene seg over så han kan dette uti, eller rett og slett stikker av... Men håper dette kommer seg. Mine unger er veldig gode venner med de. Jeg er faktisk veldig glad i de, de er søte og gode unger når de vil, Foreldrene er også veldig greie folk! Men denne ene tingen ødelegger:. Anonym poster: cc16d811b78d47406d8a34ee90eec301
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Men du kan da ikke forvente at ungene dine bestandig bare skal omgås unger som oppfører seg pent og har samme regler som dere? Det er vel en del av oppveksten å klare å lære seg at andre har andre regler/måter å oppføre seg på, men at man ikke kan kopiere dette allikevel. Anonym poster: 74cf7944cf23f149fdcb6fe1f8cc101c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Når de er her og jeg sier at de ikke har lov til det og det sier de alltid at de får de lov hjemme.......Og så sier de ofte at jeg ikke bestemmer over de selv om de er på besøk! Anonym poster: cc16d811b78d47406d8a34ee90eec301 Men du lar vel ikke ungene diktere deg på denne måten! Då må du rett og slett svare at dersom de ikke hører på deg må de gå hjem med en eneste gang (og faktisk gjennomføre hjemsendelsen!), for i ditt hus er det dine regler som gjelder, og det er ikke noe de kan diskutere! Du kan eventuelt velge ut noen regler som er viktigere enn andre. Jeg lar mine få herje og bråke mer om de har venner på besøk Jeg ville også tatt en prat med foreldrene jeg, dersom du blir nødt å tvangsreturnere ungene deres. Forklar dem at du ser deg nødt til å sende dem hjem fordi de respekterer deg ikke Tro meg, det er mye tøffere å høre det som foreldre, enn det er for deg å sidet til dem......Kanskje du faktisk gir foreldrene en oppvekker ved å fortelle dem at barna deres er umulig å ha i hus? Uansett, lykker til HI, håper det ordner seg for deg Anonym poster: d063decf7422ae2988286ee54018da44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå