Gå til innhold

Blir ikke hørt av legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så frustrert over legen min, føler at han ikke hører på hva jeg sier og gitt meg en diagnose som jeg ikke kjenner meg igjen i uten å ta en eneste prøve. Symptomer som dukker opp nå i ettertid skriver han av som bivirkninger. Har gjort alt jeg har fått beskjed om, men jeg blir ikke bedre og fortsatt så nekter han å ta prøver, vil at jeg skal tilbake i jobb mens jeg føler at jeg blir dårligere.

Nå sitter jeg å vurderer om jeg kan gå privat for å få tatt noen blodprøver for å utelukke bl.a stoffskifteproblemer og evt finne årsaken til problemene. Jeg tror da det er noe fysisk galt, mens legen mener det er psykisk.

Eller om jeg ikke skal kutte neste gang jeg kjenner kroppen sier stopp å bare svime av?

Finner ikke ut noe som passer symptomene mine på nettet, legen er overbevist i sin diagnose og føler at ingen kan hjelpe meg videre.

Kan sikker bytte fastlege, men det tar en evighet for å få ny time hos ny lege og da må den nye legen overprøve den gamle legens diagnose hvis han eller hun gidder...

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre og hvor jeg kan henvende meg?

Anonym poster: 6492cfc84fa64668e533488478a224cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da bedre å få legetime hos en ny lege, selv om det tar litt tid, enn å ikke få skikkelig hjelp! Og Så lang tid tar det nok ikke :) Lykke til!

Skrevet

Kanskje det faktisk kan være psykisk?

Det virker utrolig rart at legen ikke har tatt blodprøver av deg og sjekket og utelukket fysiske problemer. Det er jo superfort å sjekke f.eks. stoffskiftet som du nevner. Hvorfor bestiiller du ikke en time hos privat og tar de blodprøvene du ønsker? Det skal vel fastlegen din også kunne gjøre om du spør.

Anonym poster: f5e355fa2fa4a33b24ae6ab0cea894aa

Skrevet

Ja, det kan være psykisk, men hvorfor da ikke utelukke tvilen.

Grunnen til at jeg begynner å tvile på at det er psykisk er at det kommer nye symtomer som stemmer mer med stoffskifte problemer, men legen avfeier det som bivirkninger uten å undersøkt meg. Jeg har ikke tatt av meg jakka en gang på de seks gangene jeg har vært der ( har vært sykmeldt i seks måneder). Jeg har ikke blitt bedre og da ville det være naturlig et eller annet sted på veien å undersøke om det ikke kan være fysisk . ( håper du ikke føler at jeg skriver aggresivt, alt dette burde jeg jo ha sagt til legen og ikke ti timer etter på et nettforum... )

Hvordan bytter jeg lege egentlig?

Hi

Anonym poster: 38602d98c72612eb80bc8d485498a34b

Skrevet

Har nettopp gjort det selv, er ikke vanskelig :)

Skrevet

Leser jeg riktig at du kutter deg når kroppen sier stopp?

Da ville jeg vært enig med legen at det ligger noe psykisk bak... kan jo være psykosomatisk da, at du har en lidelse som gjør at psyken ikke er helt god. Du får be om en fullstendig utredning.

Anonym poster: 013b72a56f83e13af56ce87e03d3493a

Skrevet

Uansett om legen mistenker psykisk sykdom, skal det taes endel blodprøver for å utelukke endel somatiske lidelser som kan ha psykiske symptomer. Jeg ville byttet fastlege. Høres veldig rart ut at ingen blodprøver er blitt tatt.

Skrevet

Leser jeg riktig at du kutter deg når kroppen sier stopp?

Da ville jeg vært enig med legen at det ligger noe psykisk bak... kan jo være psykosomatisk da, at du har en lidelse som gjør at psyken ikke er helt god. Du får be om en fullstendig utredning.

Anonym poster: 013b72a56f83e13af56ce87e03d3493a

Du leste riktig, men jeg kan jo se at det er noe utydlig formulert..

Når jeg presser kroppen ved eks være i aktivitet i flere timer i strekk sier kroppen stopp i form at jeg blir uvel. Fortsetter jeg i aktivitet da så blir jeg skikkelig uvel og nå også svimmel, da tørr jeg ikke å presse kroppen mer og legger meg ned, uansett om det er igjen 1km eller 50m til døra der ligger jeg til jeg klarer å komme meg hjem alt ifra 10-30min.

Legen mener at de nye symptomene svimmelheten, nummenheten og prikking i ben og armer er bivirkning på medisinen han har gitt meg, men som jeg sluttet å ta for en måned siden altså ingen grunn til å undersøke videre.

Anonym poster: 38602d98c72612eb80bc8d485498a34b

Skrevet

Har 1,5 år helvete bak meg med leger :( Min fastlege ville også ha det til å være psykisk, jeg har benektet dette hele veien og utfordret han på det. Jeg er friskmeldt av psykolog, eller han forsto ikke hvorfor jeg var sendt dit for han fant ingen psykisk galt. Kan vel kalles friskmeldt? Jeg har stanga huet i veggen så jeg trodde nakken skulle knekke..., så leste jeg om Lars Monsen. Tok en privat blodprøve og fikk bekreftet borreliose.... Gi deg ikke om du mener deg feildiagnotisert, men mann deg opp og bruk albuene. Du går dessverre et helvete i møte :(

Anonym poster: f8c19a84395af0539379af5569bf61b2

Skrevet

Hvor bor du hen?

Om du bor på sørlandet vil jeg anbefale en tur til Dr.Øverbye, han er ekspert på stoffskiftesykdommer, men behandler alt mulig annet også.

Tror du skal lete lenge etter en lege som tar flere prøver enn denne mannen altså.

Fastlegen min mente også at det var psykisk, men da det ikke hjalp med antidepresiva sa han det var ME.

Jeg fikk time hos Dr. Øverbye og han tok en million prøver og det viste seg at jeg var så lav på B12-vitamin at jeg trengte sprøyter og var også veldig veldig lav på d-vitamin (google mangel på b12 og d-vitamin så kjenner du deg sikkert igjen i mange av symptomene selv)

Dr. Øverbye driver privat så en time hos han koster ca 500 kr, men alle blodprøvene o.l. er gratis.

http://www.arendalhelsesenter.no/index.htm

Bor du langt unna sørlandet ville jeg bestilt time på en privatklinikk.

Anonym poster: cb2dd220f14879e5c7557e8ea6bf5374

Skrevet

Bor du nær Bergen bør du be legen din om en henvisning til Vågen spesialistklinikk. De er eksperter på hormoner, stoffskiftet etc.

Anonym poster: aa9625d0c0312297ea0ee38e9d044dbc

Gjest yrild
Skrevet

Stå på! At han ikke tar prøver for å utelukke noe fysisk er virkelig helt bak mål!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...