Gå til innhold

Hvilken vogn anbefaler du? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest meg&mini
Skrevet

Så mange vogner som finnes og jeg aner ikke engang hva slags type vogn jeg ønsker meg.

Vi har en ganske liten bil med lite bagasjerom. Vurderer såklart å kjøpe ny bil:) Så gjerne en vogn som ikke tar allverdens med plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byvogn, tenker jeg, og da anbefaler jeg Bugaboo Cameleon. Bitteliten og veier bare 9 kg. Alle deler plukkes lett fra hverandre slik at du slipper å drasle med deg bagen om du bare skal til butikken (du kan klikke på babysetet i stedet med en adapter). Veldig enkel og veldig fin vogn med bra trillekomfort om du bor i byen.

På landet ville jeg hellere kjøpt en stor og stødig vogn og så hellere supplert med en brukt bugaboo.

Anonym poster: a32e35cec1859d8d59a34ce72be35cfd

Skrevet

*bilsete, ikke babysete.

Litt mer kronglete å bytte fra bag til sittedel, men det gjør man bare en gang da. Sittedelen er forresten bra helt fra 6 mnd på grunn av utformingen og at setet kan legges helt ned :)

Anonym poster: a32e35cec1859d8d59a34ce72be35cfd

Skrevet

Jeg har en golf og har en stor vogn som får lett plass. Jeg anbefaler simo duo. Valgte denne siden jeg skulle få en gutt på sensommeren og bagdelen var stor. Likte og at det var lufthjul siden jeg går mye i skogen. Siden jeg går mye i terreng passet det best med 4 hjul. Vognen er stabil romslig og sportsdelen er lun. Likte og godt at understelle var vendbart

Anonym poster: 47944b4ff073101730c3da88d2688bf5

Gjest meg&mini
Skrevet

Vi bor ikke i byen, men ikke på landet heller. Gode veier overalt når vi skal hente størsten i barnehagen. Bor ikke så langt unna skog, strand og ulent terreng så en typisk byvogn passer kanskje ikke her:)

Hadde simo forrige gang, men jeg synes den er så tung, selvom den er en veldig god vogn. Det er jo også kjekt med forandringe.

Tusen takk for tips.

Tar i mot alle med åpne armer:)

Skrevet

Elsker vår TFK! Stødig men enkel å trille. Håndbrems. God plass i både bag og sittedel. Eneste minus jeg kan komme på er at det ganske dårlig plass under vognen.

Bugaboo hadde aldri fungert for oss. Et vennepar har den og min gutt hadde vokst ur bagen ved ca 5 måneders alder. Sittdelen er heller ikke spesielt lang i ryggen. Deres gutt er nå tre og får ikke plass i den lenger.

Skrevet

Emmaljunga city cross! :) Fantastisk vogn som er god å trille, tar liten plass og ellers har alt man trenger. God og stødig er den også.

Skrevet

Vi bor ikke i byen, men ikke på landet heller. Gode veier overalt når vi skal hente størsten i barnehagen. Bor ikke så langt unna skog, strand og ulent terreng så en typisk byvogn passer kanskje ikke her:)

Hadde simo forrige gang, men jeg synes den er så tung, selvom den er en veldig god vogn. Det er jo også kjekt med forandringe.

Tusen takk for tips.

Brio Smile? Vurderer ihvertfall den. Lufthul og svingbare forhjul, vendbar sittedel, stooooor kalesj..

Anonym poster: ef93418fb1cd83311ed1d1c20e7bc7d2

Skrevet

Emmaljunga city cross! smile.png Fantastisk vogn som er god å trille, tar liten plass og ellers har alt man trenger. God og stødig er den også.

Men den er uten svingbare forhjul.. Etter jeg har blitt vant til det, vil jeg ALDRI bytte det bort igjen. HAr dere gått fra svingbar til denne vogna?

Skrevet

Emmaljunga city cross! smile.png Fantastisk vogn som er god å trille, tar liten plass og ellers har alt man trenger. God og stødig er den også.

Men den er uten svingbare forhjul.. Etter jeg har blitt vant til det, vil jeg ALDRI bytte det bort igjen. HAr dere gått fra svingbar til denne vogna?

Kjøp heller nitro city, nesten helt lik vogn men med svingbare framhjul:) samme bag og sittedel som på citycross. Det finnes også vinterhjul man kan sette på og da blir den så å si en citycross. Kjempegod vogn:)

Anonym poster: b74fde770519df1cedce52ba11704db3

Skrevet

Bumbleride!! Den er helt suveren! Jeg angrer på at jeg ikke har kjøp den før! Den er superliten sammelagt, stødig, veldig lett, den er romslig og lun. Vet ikke av noen minus med den! Den perfekte vogna..!

Anonym poster: e20e33e70e6ba77cd477308ffed4d6a6

Skrevet

Tror de har en likens Emmaljunga med svingbare forhjul. Lurer på om den heter Emmaljunga nitro city, og det er akkurat samme vogna :) Vi har hatt mange vogner, men Emmaljunga er den desidert beste typen vi har hatt hvertfall.

Skrevet

Anbefaler babyjogger city Elite!! den får man også kjøpt bag til;)

Anonym poster: 9c6dd7bf4aae92644ff38e3788c1e1f5

Skrevet

Brio GO!

Super vogn :)

God plass, sportsvogndelen kan vendes, du kan sette på bilsete..

Den har 4 hjul og er stødig og god, men de 2 fremste hjulene er svingbare så den er en drøm og kjøre! Til 2013 modellene kan du kjøpe vinterhjul, slik at vogna får 4 like hjul gjennom vinteren.

Jeg elsker håndtaket - det er utrolig godt å holde i!

Har bare positivt og si om vogna :)

Anonym poster: 1f09b552599bd84efb452b380c31bef7

Gjest meg&mini
Skrevet

Tusen tusen takk!!

Alle forslag er notert:)

Skrevet

Jeg har en nokså ukjent vogn som heter babyactive ballerina. Var litt skeptisk siden den er ukjent, men den har møtt alle mine forventninger og vel så det. Den er ikke en liten vogn, men ikke blandt de største heller. Stor, lun bag med vuggefunksjon. Sportsdelen er også helt super. Veldig enkelt å ta bag/sportsdel av understellet. Jeg er hvertfall kjempefornøyd :)

Anonym poster: f25ca4b45989853e054036e84be096f2

Skrevet

Til HI.

Ville IKKE valgt en vogn hvor du ikke kan snu sittedelen, mange barn vokser ut/blir lei/utålmodig av bagen fra 6.mnd`s alder.. Kjipt å måtte ha barnet fra seg da!

Derfor jeg vurderer Brio Smile! Flere som har prøvd denne? Har bare lest om den. :)

Skrevet

Brio go er helt fantastisk!! Mest fornøyd med den som sportsvogn. Syns bagen var lite lun og i minste laget. Men der er forbedringer på den nyeste modellen har jeg lest. Den er så lett og smidig. Utrolig lett å trille og har vendbar sportsdel. Enorm handlekurv under og er ypperlig som shoppingvogn ;) tror ikke jeg ville hatt den om jeg skulle gått mye på skogsveier og dårlige veier. Det er ikke lufthjul, og er vel en av de få ulempene den har. Har selv hatt en stor bagvogn ved siden av som jeg har brukt til lange gåturer så baby slipper å bli ristet ihjel stakkars. Så fort perioden med bag er over og du bytter til sportsdel så er den unik! Ingen over- ingen ved siden. Stabil, lett og utrolig smidig :)

Anonym poster: dbfd53f20322cd67fcd7d26238838e8f

Skrevet

Er veldig fornøyd med emmaljunga nitro. Svingbare forhjul og tar ikke stor plass i bagasjen. Kan også snu sportsdelen. :-)

Skrevet

Tusen takk for tips.

Brio Smile? Vurderer ihvertfall den. Lufthul og svingbare forhjul, vendbar sittedel, stooooor kalesj..

Jeg har den og er veldig fornøyd :-)

Skrevet

Tusen takk for tips.

Prøvd den på vinterføre også?

Gjest meg&mini
Skrevet

Tusen tusen takk:)

Skal se nærmere på alle forslagene. Hjelper veldig, dere aner ikke:) Så igjen, hjertelig takk!

Skrevet

Tusen takk for tips.

Prøvd den på vinterføre også?

Ja, ganske mye. Kjøpte den 5. januar.

Skrevet

Maxi cosi mura 4 er en flott vogn. Stødig og robust. God å trille. Forhjul som er svingbare og kan låses. Romslig bag. Vendbar bag og sports del. Jeg har hatt mange vogner og er veldig fornøyd med denne.

Anonym poster: 6a495a1d196113e60288358243076932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...