Gå til innhold

Burde denne middagen vært spandert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min er sjef i et selskap der de får en forretningsforbindelse på besøk torsdag kveld. Siden ingen kollegaer kunne stille opp på middag, har hun fridd til meg og lurer på om jeg vil være med. Noe jeg syntes var en hyggelig invitasjon inntil jeg fant ut at jeg måtte betale selv. Dette er på de meste jålete restauranter og en kveld vil lett komme opp i 2000-3000 kroner per person. Ikke helt i en småbarnsmammas budsjettpung for å si det sånn...

Er det bare jeg som reagerer på at dette er litt uprofft og burde forventet at firmaet spanderte?

Anonym poster: eb51a97db9835a9e6abfa7b7c0b8e747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg pent takket nei til. Blir man invitert til firmamiddag bør firmaet betale.

Skrevet

Fyyyy søren så dårlig gjort av venninno di !!!!!! Da er jammen mykje pengar å bruka på ein middag!!!!!! Da hadde eg aldri gjort!!!!!

Anonym poster: 8fd72b6c85c6df864cf962965c2d2063

Skrevet

Hadde forventet at firmaet betalte, helt klart. Du gjør henne en tjeneste som skal koste deg masse penger??

Skrevet

Hæ?! Er du seriøs? Selvfølgelig skal hun betale! Si at du ikke kan allikevel.. Ærlig talt!

Anonym poster: 66a589a28e977a5d7e9865f03548982e

Skrevet

Samme som Twigs. Synes den middagen burde blitt spandert

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om du skal være stand-in for hennes kollega(er) som ikke kan komme så er det selvsagt at du ikke skal betale for maten.

Jeg ville helt klart meldt avbud og oppgitt grunnen til det også

Skrevet
:o Du skal betale for å stille opp for henne? Spesielt...
Skrevet

Slikt skal selvsagt spanderes av selskapet. Hadde aldri vært aktuelt for meg å dra på "representasjonsmiddager" dersom jeg måtte betalt av egen lomme..

Sier som lykke fryd, ville meldt avbud, og sagt grunnen.

Anonym poster: 4d6c10c2701a737ddf99212516e51ded

Skrevet

Her skal firma helt klart betale. Hadde aldri i veren betalt opp mot 3000 kr for og være snill og gjøre en tjeneste. Hadde sagt til henne at du ikke har råd til og gå på en så fin resturant.

Venninnen din kan umulig begynne og furte for det, ærlig talt. så mye penger er MYE for de aller fleste av oss og det er jo nsten en halvt måneds budsjett på mat for mange barnefamillier..

Skrevet

kommer litt ann på hvorfor hun vil ha deg med, tenker jeg....

har du noe å "representere"? kompetanse på feltet? kjennskap til firmaet?

ikke uvanlig at firmaer kun betaler for de som er ansatt der....

synes det var utrolig teit av venninna di å invitere i første omgang. tør hun ikke å sitte der alene?

Anonym poster: 6a97369c0a6fb8e82c28751f71b343e8

Skrevet

Har allerede sagt at jeg ikke har råd... Men har lyst til å gi henne en vekker på dette uten at hun skal bli fornærma...

Hun har spurt en gjeng med andre venninner, men alle har takket nei. Hun skjønner tydeligvis ikke hvorfor....

Noen ide på hvordan hun skal vekkes?

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt i den middagen. Ta heller en kjærlighetstur med mannen din for de tusenlappene, det hadde jeg gjort.

Anonym poster: a5f93e365f6f9d1c0cae2eff203be214

Skrevet

Har allerede sagt at jeg ikke har råd... Men har lyst til å gi henne en vekker på dette uten at hun skal bli fornærma...

Hun har spurt en gjeng med andre venninner, men alle har takket nei. Hun skjønner tydeligvis ikke hvorfor....

Noen ide på hvordan hun skal vekkes?

Eeeh ja!!!! Sei da no rett ut vel!!!!!

Anonym poster: 8fd72b6c85c6df864cf962965c2d2063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...