Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Kjærsten vil gifte brått gifte seg. Han foreslo idag å gifte oss på tinghuset, og gifte oss "ordentlig" senere. Jeg er veldig positiv til et lite bryllup, men jeg vil virkelig ikke gifte meg i tinghuset. Har aldri sett for meg å gifte meg noe annet sted enn i en kirke, med en ordentlig brudekjole. Ellers kan alt være så lite og minimalt som mulig. Så hva tror dere? Hvor lite kan jeg få dette ned i? Tips og ideer? Har liksom aldri drømt om bryllup, bare kjolen, så har liksom null ideer eller tanker selv. Hjelp meg litt på vei takk, så kanskje jeg får overtalt han til å gjøre det litt riktig når vi først tenker på det uansett;) Anonym poster: bec17755de310679e721e3d0a15fa70a
DaTuMa Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Lag maten selv Ha hagebryllup Blomster kan dere fixe selv Dropp fri bar
Trimsi Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Vi giftet oss hjemme i hagen/huset vårt. Veldig romantisk og hyggelig hvis dere har plass nok, evt om dere kan låne et sted? Veldig lurt å spørre familie og nære venner om de kan hjelpe litt til. Vi hadde venner av familien som serverte, kollega som var musiker ordnet rimelig strykekvartett under vielsen og spilte selv "pausemusikk". Mamma og svigermor lagde mye av maten (koldtbord) og kakene. Svigerfar fikk endelig brukt cognaken og vodkaen han hadde på lager.... En venninne som jobbet i blomsterbutikk ordnet brudebuketten og en grandtante lagde blomsterpynt til bordene. Vi kjøpte rimelige partytelt, men leide bord og stoler. Familien hjalp til å rigge opp og pynte, og jeg tror ting ble litt ekstra avslappet og trivelig siden det ble litt "dugnadsånd" over det. Nå skal det sies at vi ikke hadde strenge, høye krav til alle detaljer og tok litt lett på en del. Vi hadde rundt 60 gjester, men man kan jo gjerne velge en liten og intim fest etter vielsen. Invitere kun den nærmeste familen + noen få venner. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 sett deg ned og ta for deg punkt for punkt som du vil ha med i bryllupet og se så på hver enkelt ting, hvordan kan dette gjøres rimelig, kanskje kan noe ønskes i gave av venner og familie som sikkert er flinke til forskjellige ting, kanskje kan dere gjøre noe selv? Bryllup i tinghus er like ordntlig som alle andre slags bryllup forøvrig, man kan fint ha en såkalt ordntlig brudekjole der og, man har ikke det å gå opp en midtgang, men det er ganske fint likevel. I bunn og grunn er det hva man gjør det til. Anonym poster: bd2c81b4af46a64ea41663fac4cbcfce
<3 TeseMor! <3 Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 kjøp kjolen på nettet frå kina. feks tidebuy.com kjøpte sjølv kjolebn der fra... fornøyd med den, billig og trur eg betalte 1500 inkl slør toll kom i tillegg då, men under 2000kr hvertfall for kjole og slør betalte eg. me fekk skaffa gratis lokale gjennom mamma og fekk maten (koldtbord som me laga til sjølv) i bryllupsgave frå mine foreldre.. spurte gjester om å lage kaker og desserter. hadde kun løper, kubbelys og litt blomster . lagde brudebukett og knappehullblomstene sjølv. lillesøster fikset håret og la sminken sjølv. kirken fekk me gratis hadde ikkje alkohol trur me havnet på rundt 20 000 med litt hjelp :-) så da er muligt :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå