Gå til innhold

Er en doppler verd pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet ikke planer om å kjøpe en slik, men gjorde det likevel da jeg fikk en kraftig blødning. For meg var den verdt pengene, siden jeg fikk bekreftet at hjertet slo etter det jeg trodde var en SA.

(Man bør nesten vurdere selv om man takler å evt oppdage det selv om hjertet ikke slår..)

Skrevet

Ser nå at det ble dobbelposting her =P

Jo er litt risikabelt hvis hjertet slutter å slå, har hatt en SA før så frykter det igjen.

Skrevet

For meg er den absolutt verdt pengene. Jeg har hatt MA som jeg oppdaget selv med doppler. Kunne kanskje gått lenge med et dødt foster i magen uten. Har også vært vanskelig å kjenne aktivitet i magen i dette svangerskapet, så det har vært godt å kunne bekrefte selv at der er liv. Har morkakene foran og de har sperret veldig. Hadde nok blitt noen turer på føden hvis jeg ikke hadde hatt doppler. Men så er jeg også ekstremt engstelig etter MAen i forrige svangerskap.

Skrevet

Vi kjøpte på ebay :) tok et par uker før den kom, men kosta rett over 100 kr inkl frakt ;) så ja, verdt det :) så syns ungene det var morro å høre da, siden de ikke får være med på ul og kontroller :)

Skrevet

Det var billig, når jeg søkte på ebay så kosta de jeg fant ca 150 kr + over 200 i porto. På Amazon fant jeg bare noen billige som ikke sender til Norge, så jeg bestilte fra den norske siden, og like etterpå fikk jeg link av ei anna her inne til en på Amazon som sender til Norge :P Men jeg fikk min 1,5 døgn etter jeg bestilte den, over Amazon/Ebay kan det jo ta en uke eller mer, så angrer ikke :)

Fant hjertelyden uten stor problemer! :D Måtte lete litt men ikke så mye men måtte også skru opp lyden ganske mye, kanskje fordi barnet er så lite ennå.

Skrevet

Jeg begynte i dag og er 11+3 i dag. Det står i bruksanvisningen at man kan begynne å høre hjertelyden med den fra uke 9-12, så det varierer fra person til person. Men min fastlege sa uke 15, så det er vel delte meninger.

Jeg har nettopp lest litt ang doppler og det er vist også delte meninger om den er skadelig eller ikke så jeg skal fremover begrense til en gang i uken (ved ukeskifte) så lenge jeg ikke får en blødning eller store smerter, og etter jeg kjenner bevegelser en sjelden gang :)

Skrevet

En doppler bruker ultralyd.

Det er trygt med ultralyd, men de jeg kjenner som kan litt om dette mener at man ikke skal bruke det mer enn absolutt nødvendig av føre-var-årsaker.

Jeg ville ikke brukt penger på en doppler om det ikke var særlige grunner til det, eksempelvis tidligere komplikasjoner eller redsler av noe slag.

Det er aldeles ikke en nødvendig sak å ha i heimen for normale fødende, men en fin trygghet om man er veldig redd for at noe skal gå galt.

Skrevet (endret)

Som jeg har nevnt tidligere så har jeg hatt en SA før, så jeg var ganske bekymret, vet om flere som har hatt mange SA. Hadde jeg ikke hatt en SA tidligere så hadde jeg neppe vært bekymret og neppe kjøpt en slik. Ville ikke gå helt til uke 18 og vite ingenting, og risikere da å få vite at barnet er dødt og har vært det i flere uker, fordi det skjer med noen! Da er det bedre å få vite det tidlig. Den jeg kjøpte kostet ca 400kr, mens privat ultralyd koster ca 1000kr for en gang, så syns ikke at det er bortkastet kr :) Jeg får ikke tidlig ultralyd igjennom fastlegen.

Men selvsagt skal jeg ikke bruke den ofte, skal ikke bruke den daglig.

Endret av Skyen
Skrevet

Nå er jeg kommet i uke 25 og kjenner liv hver dag (har egentlig gjort det ganske lenge), derfor har doppleren som jeg låner av ei venninne kun blitt brukt en gang og det var bare for å teste. Dersom jeg ikke skulle kjenne liv vil jeg prøve den igjen,men også ringt lege ganske raskt, så for min del har det ikke vært nødvendig, men ønsket meg det tidlig i svangerskapet da jeg lurte på om noe faktisk vokste inni der -det ble tidig UL i stedet -fantastisk opplevelse og i hvet fall verdt pengene:)

Skrevet

Jeg er ennå laaaaangt unna å kjenne bevegelse, kommer ikke til å bruke den i hele svangerskapet, bare frem til jeg kjenner bevegelse.

Skrevet

Doppleren jeg kjøpte var verdt hver krone!! Kjøpte min også her www.angelsounds.no og fikk den allerede dagen etter. Vær OBS at mange av de som selges på Ebay er piratkopier, venninnen min fikk en sånn.

Tok den frem hver gang jeg følte meg usikker (hørte hjertelyd fra uke 10), og det ble jo naturligvis mindre og mindre utover i svangerskapet. Men for meg var dette verdens beste hjertelyd hver gang jeg lyttet. Hørte også hikking og spark senere i svangerskapet, koselig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...