Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer med når barn vokser av seg migrene? Jeg kommer fra en familie med migrene, har sluppet unna selv, men har dessverre fått en sønn som hadde sitt første anfall som 4 åring. Vet at lite mat, søvn og drikke trigger det, og han kaster alltid opp når anfallet pågår.

Det positive er at det forsvinner når han har kastet opp, da får han matlysten tilbake og vil ofte legge seg etter han har spist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er synet hans sjekket? Noen får migrene av dårlig syn..

Anonym poster: bbc557dcd380c14feb15f7f136d28e17

Skrevet

Jeg hadde ikke migrene som så liten (stakkar gutt...!), men jeg hadde det i ungdomsskolealder og en del år. Hadde også kvalme, spydde noen ganger. Jeg fikk hjelp av akupunktur (av alle ting...!) Kanskje ikke så aktuelt å sette akupunktur på så små barn, men det funka veldig bra på meg som ungdom.

Håper han vokser det fra seg fort...! (Har hørt det er vanlig å vokse det fra seg nokså fort når de er så små...!)

Anonym poster: 9ca3ad45c2f41a998fca92c0d20e4028

Skrevet

Ja, synet burde du sjekke! Jeg hadde også migrene i ungdomsskolealder, det hjalp mye når jeg sjekka synet og fikk briller!

Skrevet

Ja de sjekket synet for et halvt år siden. Han klager over hodepine utom anfallene oxo, så tror han kan ha låsninger i nakken. Må prøve å bearbeide han til å bli med til en naprapat.

Skrevet

Jeg har også en gutt med migrene, han er 9 år nå.

Så vidt jeg har forstått er det ofte sånn at de enten vokser det av seg eller blir verre når de kommer i puberteten, så vi får krysse fingrene for at hormonene gjør at migrenen forsvinner.

Anonym poster: fea50c9adc540262f89ee7fb164b2d5b

Skrevet

Han får ingen medisiner for det heller, for han er for liten. Håper han vokser det av seg da, og ikke blir som resten av familien min. Husker mamma når jeg var liten, lå i senga med kalde kluter over øynene, og vi måtte ut å leke. Anfallene hennes kunne vare over flere dager, sønnen min sine er over i løpet av 60 min, så fort magen har tømt seg så er han bra igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...