Gå til innhold

Bruker dere mye smertestillende/febernedsettende medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en meget høy grense på og putte i meg eller ungene noen form for medisiner.

Ingen av barna har noen form for kroniske sykdommer, så det er jo bare vanlige smertestillende det er snakk om.

Jeg kjøpte to pakker med smertestillende/febernedsettende medisiner i USA for tre år siden. Nå kastet jeg de uten og ha brukt en eneste en.

Bank i bordet!!! Jeg er heldig som har barn som er veldig lite syke. :-)

Anonym poster: ed2df571a61cbb1799f1cbc52dddfd4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker mye, pga kroniske smerter.

Barna får når de har høy feber, har mye feberkramper i familien og barn som fort får over 40 i feber, da må den ned. Men barna er heldigvis lite syke da, denne vinteren har det gått med to paracet fordelt på 4 barn, så vi har sluppet billig unna denne sesongen :)

Anonym poster: f0688ee8d0fa27193372f783537b88b9

Skrevet

Jeg har brukt i perioder, ved f.eks tannverk.

Men ellers bruker jeg sjeldent noe sånt, er ikke glad i tabletter, uansett hva det er.

Eldste barnet mitt har begynt å få paracet hver gang han har over 38,5 i feber. Dette etter beskjed fra lege. Hadde noe som lignet på epilepsianfall en gang (lignet ikke på feberkramper).

Minste får bare hvis jeg ser at formen er veldig redusert, men det skjer ikke ofte.

Anonym poster: 9dfe2a44bf37f7a3b9d2e6c9d8db12a8

Skrevet

Jeg bruker selv som oftest kun når jeg har hodepine. Tar jeg ikke paracet så utvikler det seg til migrene og da klarer jeg ikke å fungere.

Gir heller ikke smertestillende til barna hvis ikke de har vondt eller høy feber. Min datter har vært veldig plaget av ørebetennelse og da har hun fått paracet, ellers bruker vi lite smertestillende

Skrevet

Masse. Men bare selv - kroniske lidelser - ikke ungene.

Anonym poster: fe55d990700b1788c8d5e8591801dc58

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg bruker masse når jeg ikke er gravid. Ungene når de er syke

Skrevet

Eneste perioden i mitt liv der jeg knaskret pinex forte/paralgin forte var i fjor vår. Hadde en hjernesvulst som gav hodepine fra helvette mildt sagt. Hadde da en periode på 2 mnd hvor jeg knaskret hvite små som sukkertøy.

Ellers tar jeg aldri smertestillende:-p hodepine har jeg blitt vandt til og menssmerter har jeg en rispute til. Har så godt som aldri vondt ellers heldigvis:-)

Skrevet

Nei. Tar aldri noenting. Har to overdoser (selvmordsforsøk) på piller bak meg og det er viktig for meg å være ren. Jeg var litt for glad i beroligende og sovepiller en stund. Tar ikke paracet en gang.

Anonym poster: c631c002afdf5bd6a39b277fb87d55cd

Skrevet

nei, ikke veldig mye. jeg tar 2-3 den kvelden menssmertene er verst, og ellers 1 hvis jeg har hodepine. ungen får når han blir slapp/dårlig av feberen noe som gudselov er sjelden da :)

Anonym poster: b9d6e194ef18aed4b1f09ee74a507f8e

Skrevet

Massevis.

Ikke all verdens på barnet, hun er ikke spesielt mye syk. Men jeg har ikke veldig høy terskel for å gi smertestillende ved åpenbart ubehag eller febernedsettende om temperaturen er høy.

Anonym poster: 96e2a1fc6f5fff9595b6ee3c2a04103a

Skrevet

Veldig lite, kanskje én gang i året både for meg selv og ungene.

Pleier å bruke varme bad som smertelindring, både mage og hodepine og det funker i 9 av 10 tilfeller.

Anonym poster: 37fe913cfc6ec366625c5450529331d7

Skrevet

Ja, på meg selv, masse. Har mye vondt i hode på grunn av et barn som ikke sover om natten. Burde helt klart brukt mindre. Jeg bruker paracet 1 av 3 ganger ved hodepine, men har hodepine minst tre ganger i uka. Før jeg fikk barn hadde jeg faktisk oftere hodepine, men da tok jeg sjelden paracet, var så vant med smerten og ville ikke bruke så mye. Men unger og hodepine takler jeg visst ikke.. Jeg tar også ved feber, ellers får jeg ikke sove. Skikkelig pingle med skrale nyrer der, altså.

Eldste bruker jeg nesten aldri på, han tåler smerte og feber godt, yngste blir nesten hysterisk ved feber og smerte, så han får når han er syk.

Skrevet

Veldig sjeldent til meg selv, selv om jeg har vært en del syk etter at jeg fikk barn for to år siden. For min egen del er det nesten litt viktig å kjenne at jeg er syk hvis ikke gjør jeg altfor mye når smertestillende middel virker og får inntrykk av at sykdommen da varer lengre..

Med barnet på to år vil jeg også si at terskelen er høy, hun får veldig høy feber og kan ha over 39 uten at hun bærer preg av det. Har hatt en grense på 39,5 på kveld og nærmere 40 på dag (selvfølgelig avhengig av allmentilstanden)

Har likevel vært nødt til å bruke en del da hun har vært en del syk. Har sikkert brukt 2 pakker med stikkpiller det siste året... Synes selv dette er veldig mye, men noen ganger må man virkelig....

Anonym poster: 80853b856696705a0bccd4601a364e2b

Skrevet

Jeg bruker mer en hva man skal i følge pakkene og blander smertestillende hver dag, det jeg tar er etter avtale fra lege da siden jeg lever med kroniske smerter.

Barna mine derimot får ikke smertestillende/febernedsettende spesielt ofte. Feberen skal være over 39, eller de skal klage over å ha vondt slik at jeg skjønner det er veldig plagsomt.

Heldigvis er de lite syke så det er ikke mange tabletter de får i seg på et år.

De har ei heller fått antibiotika, (har en høy grense for å prøve ut akkurat dette da jeg er allergisk mot det og legene mener det derfor er større sjanse for at de også kan være det)

Anonym poster: 279de68c63805109b56a4bf1c6ae64ad

Skrevet

Massevis! Sliter med mye og kraftig migrene. Er mer tilbakeholden med å medisinere barna, men lar de ikke gå mange timene med feber før de får paracet, ettersom de begynner å kaste opp hvis ikke.

Anonym poster: bf263fafc7b2c4fc9a6a639a4ff29eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...