Iiiiik Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Etter en lang vinter uten trening og tett inntak av ting som er godt, er det på tide å skjerpe seg. Har nylig avsluttet en halvårig periode med to jobber som begge er ment å skulle være 100% og er nå tilbake i en normal arbeidssituasjon. På tide å få valuta for medlemsskapet på Elixia! Men så er det all sjokoladen da, som roper i kjøkkenskapet. Og brownies'en på kjøkkenbenken. Og alt påskegodtet som ikke er spist opp. Alenemamma er jeg også, hele uka. Føler på meg at jeg trenger å unne meg litt på kvelden når all logistikk er fulgt opp. Har en kopp te ved siden av meg nå, men te og mørk sjokolade er liksom ikke helt i samme liga. Gi meg styrke! Og tips til hvordan holde fokus. Kanskje det er lettere om en uke?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Enten må du spise det opp, kaste det eller låse det ned. Å ha det sammen med deg selv er bare teit. Du vil ha det og kan ikke få det. Men det er der lett tilgjengelig. Finn feilen.
Iiiiik Skrevet 2. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2013 Thanks for the lesson in logic! Spise det opp er ikke aktuelt, det gjør neppe oppgaven enklere neste uke. Hadde vært fint hvis jeg ble lei og ikke orket mer dritt på et år, men det skjer neppe.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Vi har matbod i kjelleren med lås på døra og snop inni. Låsen er pga tenåringen som er langfingra. Men det gjør at jeg ikke spiser av det som er der. Det er såpass langt å gå at jeg rekker å tenke på om jeg egentlig må ha det, og så er det nederlag å gjøre det.
Iiiiik Skrevet 2. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2013 Lås er lurt! Bor en tenåring med avsindig appetitt her også. Sånn går det når man vokser 15 cm på et år...
ms.Pond Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Jeg gjorde kort prosess og kastet alt. Lukket øynene og puttet i en pose, løp så ut i søpla med det. Synd å kaste fullt spiselig mat, men det er vel i utgangspunktet så lite mat i det, at det får gå. Jeg har vært kjent for å komponere helt nye godistyper bare fordi at jeg er så snopsjuk at jeg raider samtlige skap etter søtt, så jeg kan ikke ha sånt i hus når jeg er på slankern. Nå er jeg tilbake på Dukan for å ha en hurtigkur etter en uke med bare snoping og merkbart økende livvidde. Dr Dukan er min redningsmann til bikiniformen, kan nesten kjenne påskevekta renne av allerede. Men min gluteus flaccidus må jeg jaggu ordne på egenhånd, da er det ingenting annet enn - o skrekk og gru - trening som hjelper.
lilja70 Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Krom mot søthunger? Det virker av og til. Jeg blir psykotisk av å ikke ha snop i hus, jeg må bare gjennom de første par ukene, så går det seg til med et og anna tilbakefall.
Gjest sug lut Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Krom mot søthunger? Det virker av og til. Jeg blir psykotisk av å ikke ha snop i hus, jeg må bare gjennom de første par ukene, så går det seg til med et og anna tilbakefall. Hva sier omverdenen i de ukene du er psyko?
Gjest Siklerotte Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 (endret) Jeg er heldigvis utstyrt med god selvdisiplin, så det er egentlig ikke et problem å ha det i hus så lenge jeg har bestemt meg. I hvert fall ikke etter en to ukers avvenningsperiode. Det er jo greit å lære seg at tilgjengelighet ikke nødvendigvis betyr at man kan ta. Det er jo like tilgjengelig i butikk som det er hjemme - du kjøper ikke fordi du helst ikke vil spise, og du trenger ikke å hente fra skapet fordi du helst ikke vil spise. Ellers pleier jeg å spise meg så kvalm at jeg bare vil spy og det ser ut som om jeg er seks måneder på vei før jeg skal avvennes, og da frister det heller lite med noe søtt med det første. Og etter en stund går det lekende lett å både lage kaker og servere annet dritt uten at man spiser det selv, for det frister egentlig ikke (jeg prøver å leve uten sukker sånn type 11 ut av 12 mnd. i året, så jeg snakker av erfaring - selv om jeg stadig feller i sukkerfellen og noen ganger er litt for lat til å komme meg ut). Slik som nå. Endret 2. april 2013 av Siklerotte
lilja70 Skrevet 3. april 2013 #10 Skrevet 3. april 2013 Krom mot søthunger? Det virker av og til. Jeg blir psykotisk av å ikke ha snop i hus, jeg må bare gjennom de første par ukene, så går det seg til med et og anna tilbakefall. Hva sier omverdenen i de ukene du er psyko? Omverdenen slik jeg ser det, eller omverdenen om meg? -Og er det egentlig relevant? Jeg har ALLTID snop i hus, klok av skade. Det må være kanskje atten år siden, jeg planla å bli treningsnarkoman helsefrik, og starta friskt med å kaste all godis. *For et nek* Så kom kvelden og søthungeren, men ingen barnevakt. Jeg vet at jeg har nok sjokolade, karameller og lakris i hus til et hvert krisetilfelle, så får jeg "bare" finne styrke i meg selv.
Iiiiik Skrevet 3. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2013 Jeg tror jeg må være som deg, lilja70. Må jo klare å motstå fristelsene, og det funker best å trene hjemme. Hvis jeg ikke kan motstå fristelsene, ryker jeg jo på en smell i butikken eller hjemme hos noen andre før eller senere uansett.
lilja70 Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Jeg tror jeg må være som deg, lilja70. Må jo klare å motstå fristelsene, og det funker best å trene hjemme. Hvis jeg ikke kan motstå fristelsene, ryker jeg jo på en smell i butikken eller hjemme hos noen andre før eller senere uansett. Her svarer jeg, bare sånn at det skal stå "Jeg tror jeg må være som deg, lilja70 - enda en gang. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå